  • 1. Data: 2011-01-09 21:18:10
    Temat: Hydrofor bezzbiornikowy
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Mam pytanie do tych którzy użytkują lub znają zasadę działania pomp
    hydroforowych bezzbiornikowych.

    Powiedzmy że mamy pompę hyfroforową o wydajności 60-80l/minutę. Instalacja
    bezzbiornikowa. Odkręcamy wodę w zlewie gdzie powiedzmy jest wymagana
    wydajność 6l/minutę ...

    Pompa jednak jest w stanie dostarczyć w tym czasie nawet 10x więcej wody ...

    Czy elektronika jakoś steruje wydajnością pompy (obroty pompy) a co za tym
    idzie pobór prądu w przypadku niższego niż max wydajność pompy jest dużo
    niższy ?

    Bo w przypadku posiadania zbiornika np. 100L pompa w ciągu 1-2 minut napełni
    zbiornik i się wyłączy i dopiero włączy sie chyba po opróżnieniu zbiornika ?

  • 2. Data: 2011-01-10 08:02:44
    Temat: Re: Hydrofor bezzbiornikowy
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.01.2011 22:18, /// Kaszpir /// pisze:
    > Mam pytanie do tych którzy użytkują lub znają zasadę działania pomp
    > hydroforowych bezzbiornikowych.

    Albo hydrofor, albo brak zbiornika.

    Nie ma czegoś takiego jak "hydrofor bezzbiornikowy".

    [ciach]

    > Czy elektronika jakoś steruje wydajnością pompy (obroty pompy) a co za
    > tym idzie pobór prądu w przypadku niższego niż max wydajność pompy jest
    > dużo niższy ?

    Przeczytaj instrukcję obsługi lub spytaj producenta. Teoretycznie
    możliwych rozwiązań jest mnóstwo.

    > Bo w przypadku posiadania zbiornika np. 100L pompa w ciągu 1-2 minut
    > napełni zbiornik i się wyłączy i dopiero włączy sie chyba po opróżnieniu
    > zbiornika ?

    Z reguły pompa sterowana jest ciśnieniem w zbiorniku - poniżej pewnego
    się włącza, a powyżej innego się wyłącza.

  • 3. Data: 2011-01-10 09:31:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message

    > Albo hydrofor, albo brak zbiornika.
    >
    > Nie ma czegoś takiego jak "hydrofor bezzbiornikowy".

    NAPRAWDĘ ? :)

    współczesne hydrofory mają tylko malutkie zbiorniczki wyrównawcze (naczynie
    przeponowe)

    pompa lub pompy są sterowane poprzez falowniki, układ elektroniczny tak
    reguluje ich obroty aby uzyskać stałe zadane ciśnienie. naczynie przeponowe
    stabilizuje ewentualne wachania wydajności. Kilka już takich zestawów w
    życiu zamontowałem :) ale raczej takich większych (dla dużych budynków)

  • 4. Data: 2011-01-10 14:36:34
    Od: mk <d...@t...pl>

    /// Kaszpir /// pisze:

    > Czy elektronika jakoś steruje wydajnością pompy (obroty pompy) a co za
    > tym idzie pobór prądu w przypadku niższego niż max wydajność pompy jest
    > dużo niższy ?
    Jeśli jest taka pompa i taka elektronika to steruje, np. Grundfos SQE.
    JA używałem zestawu Grundfosa z presscontrolem i pompa uruchamiała
    silnik, na zasadzie podania napięcia, w momencie wystąpienia przepływu.
    Po zakończeniu poboru działała jeszcze 10 sek. i wyłączała się.
    Pdr, M

  • 5. Data: 2011-01-10 15:24:43
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:
> [...]
    > zbiornik i się wyłączy i dopiero włączy sie chyba po opróżnieniu zbiornika ?

    jeśli jest zbiornik, to jest w nim poduszka powietrzna, którą pompujesz aby
    uzyskać na wyjśćiu ciśnienie wody. Pompa załącza się przy spadku ciśnienia w
    zbiorniku, po osiągnięciu zadanego ciśnienia się wyłącza (albo kręci w kółko,
    jeśli zadane ciśnienie jest za wysokie). Steruje tym zwyczajny mechaniczny
    łącznik ciśnieniowy.
    W przypadku instalacji bez zbiornika można wykorzystać taki sterownik:
    http://pompy.bazarek.pl/opis/188498/wlacznik-brio-sk
    -13.html

    Jak to działa - nie wiem.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-01-17 09:46:48
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 10 Sty, 10:31, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > NAPRAWDĘ ? :)
    >
    > współczesne hydrofory mają tylko malutkie zbiorniczki wyrównawcze (naczynie
    > przeponowe)

    Oczywiście są takie urządzenia, ale to kwestia nazwenictwa, jeśli one
    nie mają zbiornika, to nie powinny się nazywać "hydrofor". Bo wychodzi
    idiotyzm w stylu masła beztłuszczowego.

    J.

  • 7. Data: 2011-01-17 21:48:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:

    > Oczywiście są takie urządzenia, ale to kwestia nazwenictwa, jeśli one
    > nie mają zbiornika, to nie powinny się nazywać "hydrofor". Bo wychodzi
    > idiotyzm w stylu masła beztłuszczowego.

    a jak sie powinny nazywać wg ciebie?

    no i czemu hydrofor musi mieć duży zbiornik na wodę?

  • 8. Data: 2011-01-18 07:11:09
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > a jak sie powinny nazywać wg ciebie?

    Nie wiem. Nie ja je produkuję i sprzedaję, nie moją rzeczą jest wymyślanie
    im nazwy.

    > no i czemu hydrofor musi mieć duży zbiornik na wodę?

    Ponieważ słowo "hydrofor" oznacza mniej więcej tyle, co zbiornik na ciecz
    (wodę).

    J.

  • 9. Data: 2011-01-19 15:56:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:

    > Nie wiem. Nie ja je produkuję i sprzedaję, nie moją rzeczą jest
    > wymyślanie im nazwy.

    > Ponieważ słowo "hydrofor" oznacza mniej więcej tyle, co zbiornik na
    > ciecz (wodę).

    Tylko, że już od dawna jest używany jako synonim użadzenia technicznego
    służącego podniesieniu lub wymuszeniu odpowiedniego ciśnienia wody
    użytkowej.