  • 101. Data: 2013-05-21 09:23:07
    Temat: Re: Ile styropianu ?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 09:18:50 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > A tak wogóle to zróbcie nowy wątek - na razie w tym milionie postów jedynie
    >uzytkownik sliznął sie po kluczowym fakcie - ale gdzie indziej bzdury gada. >Dyfuzja
    pary mu sie pozajączkowała z ruchem powietrza, niezłe teksty :-)

    Podyskutowac sobie moga ale w praktyce ten punkt rosy nawet jeśli wypada w ścianie ma
    takie samo znaczenie jak metalowa trzpień od klamki jako mostek termiczny w kwesti
    izolacji termicznej domu. Podyskutowac mozna, trzpień bez watpienia mostkiem jest ale
    co z tego.

  • 102. Data: 2013-05-21 09:29:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ergi, zlituj sie - jak sie nie bardzo orientujesz to nie gadaj, bo swoje
    > porady w innych wątkach stawiasz pod znakiem zapytania - co ma odparować?
    > Para?

    Czepiasz się słówek. "Przemieści" się na zewnątrz.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 103. Data: 2013-05-21 14:21:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Maniek! Zlituj się. Czy wiesz co to jest "hydrofobizacja"?
    > Hydrofobizacja nie ma nic wspólnego z parą wodną.
    > Mylisz pojęcia, stawiając je błędnie jako dogmaty.

    Nie czytasz tego co pisze? Przeciez wyraznie napisalem "SKROPLONA WILGOC"

    > Nie ma bezruchu. Jest powolna wymiana powietrza.
    >
    > Cały czas Ci tłuumaczę na czym polega tzw. proces "oddychania" ścian,
    > czego nie jesteś w stanie lub też nie chcesz zrozumieć.

    Jasne.

    > Ciśnienie atmosferyczne ulega ciągłym zmianom. Raz idzie w dół, a raz w
    > górę. Te wahania powodują, że w porowatą strukturę ściany oraz wełny
    > mineralnej wtłaczane jest powietrze lub jest z nich wysysane. Dzięki temu
    > to powietrze w ścianie i w wełnie jest wymieniane. Dzięki wysokiej
    > przepuszczalnlości ściany oraz wełny mineralnej dla powietrza i pary
    > wodnej, powietrze dostaje się od zewnątrz i zabiera z sobą wilgoć ze
    > ściany.

    Znowu dekompresja.... :-(
    Tego to jak pisalem gorale nawet nie lapia.

    > Przepraszam grzecznie, ale myślałem, że jesteś bardziej kumatym
    > człowiekiem i nie trzeba Ci tłumaczyć tego samego dziesiątki razy.

    Ty mi przestan tlumaczyc cos czego nie ma, tylko zacznij czytac co sie pisz
    i podaj ten link do dekompresji wilgociotworczej w scianie. Moze jakies
    zmierzone dane?

    Pozdro.. TK

  • 104. Data: 2013-05-21 18:18:21
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > jedynie uzytkownik sliznął sie
    > po kluczowym fakcie - ale gdzie indziej bzdury gada. Dyfuzja pary mu

    Zatem oświeć nas Panie mądralo, projektancie energetyczny.
    Wybacz, ale jak ja "kocham" takich bencwałów co to nie zabierają głosu w
    temacie, a rzucają ogólnikami tylko po to, żeby zabłysnąć i ośmieszyć.

  • 105. Data: 2013-05-21 18:20:42
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]

    > Ty mi przestan tlumaczyc cos czego nie ma, tylko zacznij czytac co sie
    > pisz i podaj ten link do dekompresji wilgociotworczej w scianie. Moze

    No tak, Maniusiowi skończyły się argumenty, zaczynają się inwektywy :)

  • 106. Data: 2013-05-21 20:13:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 18:18:21 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Zatem oświeć nas Panie mądralo, projektancie energetyczny.
    > Wybacz, ale jak ja "kocham" takich bencwałów co to nie zabierają głosu w
    > temacie, a rzucają ogólnikami tylko po to, żeby zabłysnąć i ośmieszyć.

    bencwałów w kontekscie informacji o wpływie cisnienia atmosferycznego to moze nie
    bede komentował, nie moja liga.

    A co do meritum - wspomniałeś jednym zdaniem o procesie suszenia ścian. I tylko ty, o
    ile zauważyłem. A to jest sprawa kluczowa - w dużym uproszczeniu - punkt rosy a więc
    i woda wystąpią praktycznie w każdej ścianie. Problemy zaczynają sie wtedy gdy w
    pełnym, długookresowym cyklu kondensacja-suszenie przeważy konensacja. Sciana nie
    bedzie miala kiedy wyschnąć.
    Przy prawidłowo skonstruowanej ścianie i normalnych warunkach ogrzewania i wentylacji
    dyfuzyjne suszenie wielokrotnie przeważa nad chwilami kondensacji - zatem tą wodą w
    ścianie można sie nie przejmować. A oddychająca sciana to świetny marketingowy chwyt
    -widac nawet osoby którym budowlanka nieobca sie na to nabierają :-)
    Czyli twoja metoda którą zaproponowałeś na początku czyli na ciepłym materiale dać
    grubszy styropian jest bez sensu -podraża tylko koszty budowy bo sciana z tym
    cieńszym styropianem z wodą i tak sobie poradzi.

    b.

  • 107. Data: 2013-05-21 21:59:11
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No tak, Maniusiowi skończyły się argumenty, zaczynają się inwektywy :)

    Inwektywy powiadasz...
    To zapraszam do dzialu semantyka.

    Dawaj te dane o wplywie cisnienia atmosferycznego na wilgoc w scianach.

    Pozdro.. TK

  • 108. Data: 2013-05-22 06:55:45
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Dawaj te dane o wplywie cisnienia atmosferycznego na wilgoc w
    > scianach.

    Jakiego ciśnienia atmosferycznego?
    Umiesz czytać?
    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i jeżeli czegoś nie zrozumiesz to
    zapytaj.

    Podpowiem Ci na czym polega różnica pomiędzy tym co zawarłem w mojej
    wypowiedzi, a tym co Ty zrozumiałeś.
    To tak jakbym napisał o falach morskich, a Ty pytasz o morską wodę.

  • 109. Data: 2013-05-22 07:27:44
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > bencwałów w kontekscie informacji o wpływie cisnienia atmosferycznego
    > to moze nie bede komentował, nie moja liga.

    Wobec tego, skoro nie znasz tego tematu to proszę abyś był bardziej
    powściągliwy ze swoją ironią.

> [...]
    > Problemy zaczynają sie wtedy gdy w pełnym, długookresowym cyklu
    > kondensacja-suszenie przeważy konensacja.

    Czyli póki co, zgadzasz się z moimi wypowiedziami.

> [...]
    > ogrzewania i wentylacji
    > dyfuzyjne suszenie wielokrotnie przeważa nad chwilami kondensacji -

    Kiedy ściana jest uważana za prawidłowo skonstruowaną?

    Weźmy takie przypadki:

    Obecne normy wymagają dla budownictwa jednorodzinnego, aby U ściany nie
    było większe niż 0,3W/m2K

    Rozpatrzmy dwa przypadki:
    1. Pełna cegła
    2. Pełna cegła + styropian EPS 50-042
    3. Ytong Energo
    4. Ytong Energo + styropian EPS 50-042

    Podaję lambdy:
    Pełna cegła - 0,77
    Ytong Energo - 0,095
    Styropian EPS 50-042 - 0,045

    Ściany zbudowane z ww materiałów

    Czy ściana wykonana ze szczelinowego pustaka keramzytowego o grubości
    24cm + 5cm styropianu wg Ciebie jest prawidłowo skonstruowana?
    Współczynnik U = 0,29W/m2K dla tak wykonanej ściany spełnia wymagania
    norm, które dla budownictwa jednorodzinnego wymagają Umax = 0,3W/m2K?
    Aby uzyskać taki sam współczynnik przenikania dla muru z pełnych cegieł
    ceramicznych o grubości 25cm, nalezy go ocieplić warstwą styropianu o
    grubości 12cm.
    Uzasadnij dlaczego i policz w tych ścianach gdzie wypadnie punkt rosy
    przy wilgotności wewnętrznej 30% i temperaturach wewn. +20 stopni
    Celsjusza i zewn. -20 stopni Celsjusza.

    Ponoć masz uprawnienia budowlane to nie powinno Ci to zająć więcej ajk
    10 min. :)

    > A oddychająca sciana to świetny marketingowy chwyt -widac nawet osoby
    > którym budowlanka nieobca sie na to nabierają :-)

    Kogo masz na myśli?

  • 110. Data: 2013-05-22 08:25:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 22 maja 2013 07:27:44 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Czyli p�ki co, zgadzasz si� z moimi wypowiedziami.

    ja nigdy nie twierdziłem ze piszesz same bzdury - twierdze ze pewnych rzeczy nie
    wziąłeś pod uwage, a inne, technicznie nieistotne (to zmienne ciśnienie
    atmosferyczne) próbujesz rozważać jako równorzedny czynnik.

    > Rozpatrzmy dwa przypadki:
    > 1. Pe�na ceg�a
    > 2. Pe�na ceg�a + styropian EPS 50-042
    > 3. Ytong Energo
    > 4. Ytong Energo + styropian EPS 50-042
    >
    > Podajďż˝ lambdy:
    > Pe�na ceg�a - 0,77
    > Ytong Energo - 0,095
    > Styropian EPS 50-042 - 0,045

    > Uzasadnij dlaczego i policz w tych �cianach gdzie wypadnie punkt rosy
    > przy wilgotno�ci wewn�trznej 30% i temperaturach wewn. +20 stopni
    > Celsjusza i zewn. -20 stopni Celsjusza.

    sciany jak rozumiem mają miec taki sam współczynnik 0,3? No to dawaj jeszcze
    pozostałe niezbędne współczynniki i wilgotnosc zewnętrzną to ci policzę.

    b.