  • 1. Data: 2022-04-26 09:49:47
    Temat: Ile styropianu na ścianę.
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Najtańszy ekogroszek u bardzo dużego krajowego dystrybutora hurtowego od jutra ma
    kosztować 1990, netto, bez transportu. Czyli na dziś 25t wanna zanim trafi na skład w

    Polsce centralnej kosztuje ~63 tysiące brutto z transportem bez marży detalicznej.

    Chyba zaraz połowa wyliczeń o tym ile ocieplenia położyć i jak długo będzie się to
    zwracało stanie się mało aktualna. ;)

  • 2. Data: 2022-04-26 10:27:34
    Temat: Re: Ile styropianu na ścianę.
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chyba zaraz połowa wyliczeń o tym ile ocieplenia położyć i jak długo
    > będzie się to zwracało stanie się mało aktualna. ;)

    Aktualne ceny energii sprawiaja ze porzadne docieplenie (np zrobienie
    styropianu 30cm zamiast 16cm na scianach) dla domku jednorodzinnego bedzie
    sie zwracalo 2-3 sezony. Ale to przy nowych inwestycjach.

    Docieplenie docieplenia to koszt ok 300brutto/m2. Wiec trzeba sobie
    przekalkulowac.

    Pewnie mocno pojda w gore ceny wynajmu powierzchni biurowych w szklanych
    biurowcach, bo U dla przegrod zewnetrznych zamiast 0,20 wynosi 0,90 (o ile
    to bardzo nowoczesny budynek, fasady trzyszybowe). Wiec przynajmniej 5x
    wiecej energii idzie w kosmos. Jeszcze troche a zaczna zaklejac fasady
    szkane styropianem ;)

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 3. Data: 2022-04-26 12:14:15
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 26.04.2022 o 09:49, m4rkiz napisał:

> [...]
    >
    > Chyba zaraz połowa wyliczeń o tym ile ocieplenia położyć i jak długo będzie się to

    Przy obecnej dynamice inflacyjnej - nie stać, nie liczyć, tylko grubo
    kleić, gdyż klejenie może się zwrócić już nawet po roku. I kupować pompy
    ciepła. I panele PV, jeśli mamy w skarpecie nadmiar biletów NBP.

    --
    Collie

  • 4. Data: 2022-04-26 17:19:20
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 26.04.2022 o 12:14, Collie pisze:
    > Przy obecnej dynamice inflacyjnej - nie stać, nie liczyć, tylko grubo
    > kleić, gdyż klejenie może się zwrócić już nawet po roku. I kupować pompy
    > ciepła. I panele PV, jeśli mamy w skarpecie nadmiar biletów NBP.

    Podobno ziemny z jamalskiego zakręcony...

  • 5. Data: 2022-04-26 21:04:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 26 kwietnia 2022 o 17:19:22 UTC+2 m4rkiz napisał(a):
    > Podobno ziemny z jamalskiego zakręcony...
    Internety twierdzą że nie podobno a zakręcony. I ze mamy w magazynach na cztery
    miesiące. Pytanie czy to cztery miesiące uwzględniające bieżące dostawy, patrz
    zadanie z basenem i dwoma rurami. Drugie pytanie co z LPG? Podobno prawie cały był od
    kacapów. Kolejny "kfiatek" to zakaz eksportu oleju palmowego wprowadzony przez
    Indonezję. Ale z drugiej strony co z mądrym rządem nas nie zabije to nas wzmocni. W
    tradycyjnych surowcach energetycznych mamy 104% zapotrzebowania załatwione własnymi
    złożami. Żywnościowo jesteśmy samowystarczalni i mamy w tej gałęzi gospodarki sporą
    górkę. Własnego gazu ziemnego mamy tyle że na produkcję nawozów sztucznych wystarczy
    i jeszcze trochę zostanie. Tak ogólnie to my przy zachodnich państwach jesteśmy jak
    dzieci szczęścia. Tylko rząd żeby był mądry. Teraz nie możemy zmarnować szansy jaka
    za chwilę wyniknie z ogólnoświatowego kryzysu.

  • 6. Data: 2022-04-27 01:25:23
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 26.04.2022 o 09:49, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > Chyba zaraz połowa wyliczeń o tym ile ocieplenia położyć i jak długo
    > będzie się to zwracało stanie się mało aktualna. ;)

    Post wydaje ni się podpuchą, ale .. może komuś się przyda- ze szczerości
    duszy - jak to Polak - gacie odda :P

    Zasadniczo internety twierdzą, że najbardziej opłacalne _było_ 9cm - w
    rozumieniu koszt vs zysk (Spy vs Spy).

    Mnie wydaje się: nie ile cm a jak dobrze/mądrze przyklejony - czyli ile
    kosztuje puszka "kleju" w jakim Brico (25zł zwykle kupowałem ok. 2 lata
    temu).
    Mnie na 13x 7m x2.8m wys. budynku parterowym poszło .. nie wiem - ale
    chyba dwa małe worki po kartoflach puszek nazbierałem.

    Do-Ocieplenie robiłem sam i dbałem aby nie było przedmuchów w
    pionie,poziomie itd. na ścianie a kołków tylko tyle, ile wydało się
    niezbędne do utrzymania tego w całości.

    Docieplałem budynek z lat 93 i kulturą murowania belitu z lat 80 (ale z
    izolacją poziomą fundamentów - worki po nawozach, papa, co dało się
    załatwić na te czasy - ale jest i najwyraźniej działa)

    Obecnie mam "izolację" 19cm grubą - ale w tym jest 5+10 cm styro
    (odliczając różne powłoki).

    Jeżeli miałbym dor.. - doradztwo jest oVATowane, to celowałbym w 10-15cm
    w zależności od wykonania, stanu budynku, rodzaju ogrzewania - wegiel =
    grzejniki? - to raczej zainwestowałbym w podłogę "na sam pierw".

    Większość twierdzi, że nic tak nie zwraca się jak inwestycja w styro,
    ale przy obecnych cenach, to bym dyskutował zwłaszcza jak 30 cm styro
    jest przyklejone - napiszę delikatnie - bez pomysłu i staranności.

    Zwracam uwagę także na gryzonie, które uwielbiają robić sobie korytarze
    "wentylacyjne" w powłoce ocieplenia - proponuję zakup siatki 6x6mm (na
    alleG do znalezienia - nie wiem jak obecnie ceny, pewnie "fajne" - gdyż
    32m bednarki ocynk. 32metry x 30mmx4mm to chyba ze 700zł teraz.

  • 7. Data: 2022-04-27 09:41:18
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 27.04.2022 o 01:25, marios pisze:

    > Post wydaje ni się podpuchą,

    poniekąd

    > Jeżeli miałbym dor.. - doradztwo jest oVATowane, to celowałbym w 10-15cm
    > w zależności od wykonania, stanu budynku, rodzaju ogrzewania - wegiel =
    > grzejniki? - to raczej zainwestowałbym w podłogę "na sam pierw".

    u mnie właśnie kończą kłaść 10cm na 50cm pustaku ceramicznym, jutro będą tynkować
    ostatnią ścianę, potem wkracza gościu od natrysku piany na strych i zobaczymy jakie
    będą
    oszczędności w następnym sezonie ;)

  • 8. Data: 2022-04-27 18:34:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.04.2022 09:41, m4rkiz wrote:
    > potem wkracza gościu od natrysku piany na strych i zobaczymy jakie będą
    > oszczędności w następnym sezonie ?

    A ten strych wykańczasz i będziesz użytkował czy tak go tylko będziesz
    ogrzewał przez strop?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2022-04-27 19:47:00
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > A ten strych wykańczasz i będziesz użytkował czy tak go tylko będziesz
    > ogrzewał przez strop?

    pianka będzie na podłodze, poddasze nieogrzewane z wentylacją w ścianach szczytowych,
    kąt
    dachu dwuspadowego mam coś 16 stopni z jętkami na wysokości ok. metra więc jedyne co
    tam
    przechowuję to ozdoby na choinkę :)