  • Data: 2023-08-19 15:22:41
    Temat: Re: Indukcyjny piec CO
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Agregat na nic, kiedy rodzina wyjechała na tydzień ferii w Karkonosze.

    Dlatego lepszym jest glikol, choć są też agregaty, które samoczynnie
    odpalają po zaniku zasilania.

    > Przy grzaniu CWU? Może technicznie dopuszczalne, i może ryzyko
    > niewielkie, nie wiem - ale ja bałbym się zatruć rodzinę.

    "Uśmialem siem jak pszczola"
    Zatruć rodzinę glikolem, który codziennie ta rodzina spożywa w niemałych
    ilościach?
    No chyba, że ich utopisz w tym glikolu to faktycznie może im zaszkodzić :)
    Ten sam glikol znajduje się w wielu kosmetykach, lekach, papierosach
    elektronicznych, a nawet w produktach spożywczych (E1520).

    Poza tym ciepłej wody z zasobnika CWU raczej nikt nie pije, a ci9śnienie
    wody użytkowej jest większe niż ciśnienie w obiegu CO, wobec czego to
    raczej czysta woda użytkowa będzie się przedostawać do układu CO, a nie
    na odwrót.

    Oczywiście istnieje ryzyko jak ktoś jest idiotą oraz wyjątkowym sknerą i
    zamiast nieszkodliwego glikolu propylenowego wleje tańszy glikol
    etylenowy, który jest trujący.

    > Tylko, że ten glikol nie jest wieczny. Obwód może wymagać okresowego
    > czyszczenia lub uzupełniania.

    Raz na 20 lat, wraz z wymianą PC jak już ktoś usilnie się upiera.
    W instalacji PC glikol nie ma tak ekstremalnych warunków jak w
    kolektorach słonecznych, gdzie może osiągać nawet ponad 150'C czy też w
    kotłach CO w których może być jeszcze bardziej przegrzewany i ulegać
    rozkładowi.

    > Tyle właśnie zapłaciłem, ale nie za jeden zawór a za pełny komplet
    > dwóch zaworów exogel wraz z wszystkimi potrzebnymi złączkami (w
    > praktyce: 2 zawory + jedna złączka krzyżowa + jeden nypel).

    Kiedy to było?
    Wiesz, ja też Caleffi kupowałem w cenie ok. 200zł za szt. - tyle, że
    przeszło 2 lata temu.
    Co prawda da się kupić w necie zawory w cenie od dwustukilkudziesięciu
    do trzystu złotych. Tyle, że chińszczyznę.