    Subject: Re: Instalacja antenowa
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: pilocik <p...@t...pl>
    Date: Sat, 16 Feb 2019 00:02:14 +0100

    W dniu 15.02.2019 o 10:37, Kżyho pisze:
    > 3 rodzaje anten: SAT, TV, FM.
    > Na tą chwilę mam SAT (NC+) z dekoderem z PVR, czyli dwa kable do
    > dekodera potrzebne i takie są.
    > Chcę teraz wymienić kable i zrobić to tak, żeby była opcja dorzucenia
    > anteny na DVB-T i FM i dociągnąć do jednego punktu w domu zakończonego
    > gniazdem RTV (2xSAT, tv, radio). Do gniazda wejście jest dwoma kablami.
    > Chciałbym przy tym uniknąć multiswitcha.
    > Wykombinowałem coś takiego:
    > https://www.dropbox.com/s/9bin5bmgtg7236s/Anteny.png
    ?dl=0

    > Ma to szansę działać prawidłowo i dobrze?
    > Jest tu ktoś dobrze ogarniający tematy antenowe?
    >
    > Pozdrawiam
    pytanie nr1
    po co chcesz wymieniać kable? przetarte, zepsute czy też takie widzimisię ?

    pytanie nr2
    anteny dvbt i fm oczywiście zewnętrzne ?

    pytanie nr3
    narysowałeś schemat anten przed gniazdem a co po gnieździe ? rozwiązanie
    niżej:

    też mam nc+ i uważam że w dvbt nie ma nic sensownego, czego by w satce
    nie było, dvbt raczej nie używam, ale mam zamontowane coś takiego:

    https://www.freetv.ie/tv-aerial-and-satellite-combin
    er
    lub
    http://www.tolistores.gr/6C211294.en.aspx

    celowo zamieszczam zagrabaniczne linki by nie było posądzenia o reklamy :D

    koszt takiego dyngsa to kilka-kilkanaście złotych w sklepie RTV (
    potrzebujesz dwie sztuki),
    a jak chcę radio to słucham w kinie domowym internetowego, jak chcesz
    jednak FM to nic jednak nie stoi na przeszkodzie by przed kombinerem na
    dachu dołożyć sumator FM/UHF a na dole rozdzielić na FM i DVB-T

    zastosowanie tego rozwiązania -komkbinera- eliminuje konieczność wymiany
    kabli ( defacto dołożenia kabli), no chyba że z jakiegoś powodu musisz
    wymieniać kable

    a technologia unicable ma sens w przypadku używania kilku dekoderów SAT,
    nie wiemy ile dekoderów masz
    jeśli jeden czy dwa to unicable nie ma sensu a trochę kosztuje

    jak masz pytania to śmiało pisz, bo trochę w tym temacie działam ;)