  • 11. Data: 2015-11-03 11:25:31
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    GreDi wrote:

    > Tylko, że ten najtańszy kosztuje 190zł i zajmuje 3 moduły ;-).

    Dlatego mówię, by sobie zrobić samemu z przekaźników z cewką AC
    za kilka złotych. Łączysz to tak: cewka przekaźnika nr 1 miedzy
    fazę R i N, styk ruchomy to wyjście, styk NO do fazy R, NC do
    styku ruchomego drugiego przekaźnika. Jego cewka między S i N,
    NO do S, NC do T. Do tego gniazdko, by nie demolować wtyczki
    pieca i ot, cały sekret selektora fazy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2015-11-03 11:26:30
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.11.2015 o 11:16, Dupek Żołędas pisze:

    > Pod indukcję (płytę indukcyjną) potrzebne są 2-fazy lub jedna faza.
    > Nie znam płyt indukcyjnych na 3 fazy.

    ale 3 fazy warto dociągnąć, do tej 3 fazy podłączyć piekarnik.

  • 13. Data: 2015-11-03 11:29:38
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    albercik wrote:

    > ale 3 fazy warto dociągnąć, do tej 3 fazy podłączyć piekarnik.

    Moim zdaniem nie ma też tu co nadmiernie oszczędzać, przewód 5x4.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2015-11-03 11:44:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dupek Żołędas wrote:

    > Pod indukcję (płytę indukcyjną) potrzebne są 2-fazy lub jedna faza.
    > Nie znam płyt indukcyjnych na 3 fazy.

    płyty sa generalnie 2x1faza. Mają opcję podłaczenia 2 faz osobno albo
    przewodu 3-fazowego i wtedy wykorzystywane są 2 fazy a trzecia podpięta
    do niczego.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2015-11-03 11:45:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    albercik wrote:

    > ale 3 fazy warto dociągnąć, do tej 3 fazy podłączyć piekarnik.

    piekarnik to nie pod płytą tylko w szafce na wysokości wygodnej do
    wkładania

  • 16. Data: 2015-11-03 12:55:01
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2015-11-03 o 09:55, Adam Sz. pisze:

    > Poza standardem dalbym kabel pod czujke zmierzchowa (zeby sterowac pozniej
    > obwodami oswietleniowymi na zewnatrz),

    Dorzucił bym jeszcze puszki i okablowanie na sufitowe czujki ruchu do
    zapalania światła w wiatrołapie i na korytarzu - super wygodna sprawa.
    Ja mogę dodatkowo zmostkować czujkę wyłącznikiem jeżeli chcę żeby
    światło paliło się stale bo np. coś robię w danym miejscu.

    > gdzie bedziesz mial
    > telewizory (pociagnalbym *przynajmniej* po dwie skretki - dzisiaj Internet

    W okolice TV pociągnął bym 4 skrętki (TV, Sat, ampli, konsola a jeszcze
    np na player sieciowy albo htpc).

    --
    Gregorius

  • 17. Data: 2015-11-03 14:58:22
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-03 o 12:55, Gregoriusx pisze:
    > W okolice TV pociągnął bym 4 skrętki (TV, Sat, ampli, konsola a jeszcze
    > np na player sieciowy albo htpc).

    Ja skrętkę ciągnąłem standardowo po 2 gniazda do każdego pokoju, 4
    gniazda koło sprzętu AV, 6 gniazd w tzw. "biurze" (komputery, drukarka
    sieciowa itp.). Oczywiście zalecam tu już kat. 6 pociągnąć, żeby gigabit
    bez problemów chodził, a docelowo i teoretycznie to i kiedyś 10 Gb można
    by puścić.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 18. Data: 2015-11-03 18:25:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 14:58:22 +0100, Kżyho napisał(a):

    > Ja skrętkę ciągnąłem standardowo po 2 gniazda do każdego pokoju, 4
    > gniazda koło sprzętu AV, 6 gniazd w tzw. "biurze" (komputery, drukarka
    > sieciowa itp.).

    A wykorzystujesz te gniazda? Bo jak autor sprawdzi cenę gniazd sieciowych w
    wybranej przez siebie serii akcesoriów, to może mu przejść ochota na takie
    szaleństwa ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2015-11-03 19:37:02
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 03-11-15 o 18:25, Borys Pogoreło pisze:

    > A wykorzystujesz te gniazda? Bo jak autor sprawdzi cenę gniazd sieciowych w
    > wybranej przez siebie serii akcesoriów, to może mu przejść ochota na takie
    > szaleństwa ;)

    W istocie.
    Kiedyś (dosyć dawno) jak zobaczyłem cenę tego wyszukanego produktu to
    Już nigdy do tematu nie powróciłem.
    Obecnie przy WiFi to zupełnie bez sensu.

  • 20. Data: 2015-11-03 20:08:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 11:16:21 UTC+1 użytkownik Dupek Żołędas napisał:

    > Pod indukcję (płytę indukcyjną) potrzebne są 2-fazy lub jedna faza.
    > Nie znam płyt indukcyjnych na 3 fazy.

    Pewnie masz racje - trzecia faza poszla u mnie na piekarnik elektryczny :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.