    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Internet w drodze
    Date: Fri, 19 Dec 2014 20:09:42 +0100
    <5493fdc6$0$5018$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <54942546$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <m71a3c$t6e$5@news.icm.edu.pl> <m71br5$lhl$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m71g5c$qep$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>

    W dniu 2014-12-19 17:47, Adam pisze:

    > Jak sobie wyobrazasz dzialanie tych funkcji bez dostepu do w/w rzeczy ? :-)
    > Nie tworz teorii spiskowej :)

    Ja generalnie nie lubie jak aplikacja moze sobie wlaczyc kamerke i
    mikrofon bez mojej wiedzy. Danie jej takiej mozliwosci sprawia, ze jest
    to mozliwe.

    > Zawsze zreszta mozesz po roocie telefonu zablokowac apce wybrane funkcje!

    Z tym, ze root nie jest standardowym dzialaniem. Blokowanie systemowe
    wplywu na funkcje o ktorych piszesz jest przeciez celowe i obwarowane
    czesto umowa gwarancyjna. Nie jest przeciez tajemnica, ze dawca systemu
    nie chce aby uzytkownik mial swobodny dostep do moim zdaniem oczywistych
    funkcji systemu za ktory zreszta zaplacil. Wiec teoria spiskowa o ktorej
    piszesz nie jest teoria tylko oczywista polityka tworcow oprogramowania.
    Jedyne co standardowo mozesz to godzic sie na to klikajac OK podczas
    instalowania, albo nie instalowac wogole. Root jest zwyklym zlamaniem
    zasad ustalonych przez dostawcow. Wola podsylac Ci idiotyczne komunikaty
    o zainfekowanym systemie i inne reklamy, oraz miec dostep do Twoich
    kontaktow, mikrofonow, kamer, czasow rozmow, lokalizacji i tego typu
    zdarzenia.

    Pozdro.. TK