    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 19 Dec 2014 17:35:48 -0800 (PST)
    <5493fdc6$0$5018$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <54942546$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <m71a3c$t6e$5@news.icm.edu.pl> <m71br5$lhl$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m71g5c$qep$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m71t5j$87m$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <m728fi$l0v$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Internet w drodze
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 grudnia 2014 23:22:43 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Zatem odpowiedz - po co aplikacjom dostep do danych ktore ze swej natury
    > nie powinny tego zadac?
    > Widziales do czego chce miec dostep aplikacja BZWBK24 mobile? Uwazasz,
    > ze bank do przelewow potrzebuje informacji o np. lokalizacji

    Potrzebuje - masz tam ikonke "MAPY", po wejsciu zczytuje Twoja lokalizacje
    i pokazuje najblizsze bankomaty / wplatomaty / placowki i tak dalej.

    > i zadac dostepu do aparatu?

    A "Skanuj i plac" znasz? :) Do tego wlasnie potrzebny jest aparat - zeby moc
    zeskanowac kod QR / kreskowy czy jaki tam inny.

    > Pomine cos takiego jak kontakty,

    "Przelew na komórkę" - to funkcja ktora umozliwia robienie przelewow na
    wybrany kontakt z telefonu (wczesniej definiujesz w nim nr konta).

    > zdjecia/multimedia/pliki. Tozsamosc i identyfikacje urzadzenia pewnie da
    > sie wytlumaczyc.
    > Gdyby to ich nie interesowalo to pewnie by nie chcieli. :-)

    Tworzysz teorie spiskowe tam gdzie ich nie ma :-) Gdyby android nie pytal
    sie o pozwolenie i wszystkie apki mialyby dostep do wszystkiego to IMHO
    bylbys spokojniejszy ;-)

    > Nie na androida. Wszystkie wieksze systemy operacyjne telefonow robia to
    > samo. I jak juz wspomnialem ja nie mam z tym problemu. Po prostu tego
    > nie instaluje. Uczulam tez dzieci zeby czytaly do czego aplikacja chce
    > miec dostep.

    Ale nie odpowiedziales na pytanie - uzywasz bazy danych jakiejs u siebie,
    nie? Nie boisz sie, ze bedzie Ci kradla wazne dane o klientach i wysylala
    w swiat ? :) Masz ja na Windowsie - on sie w ogole nie pyta o uprawnienia
    (pod tym wzgledem android jest w tym wypadku duzo bezpieczniejszy (!)).
    Nie wiesz, czy w tle nie sle czegos do producenta, a ten soft ma dostep
    do calego Twojego komputera i wszystkich danych :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.