    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Internet w drodze
    Date: Sat, 20 Dec 2014 10:09:43 +0100
    <2...@g...com>
    <54942546$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <m71a3c$t6e$5@news.icm.edu.pl> <m71br5$lhl$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m71g5c$qep$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m71t5j$87m$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <m728fi$l0v$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>

    W dniu 2014-12-20 02:35, Adam pisze:

    > "Przelew na komórkę" - to funkcja ktora umozliwia robienie przelewow na
    > wybrany kontakt z telefonu (wczesniej definiujesz w nim nr konta).

    Kiedys ktos napisal, ze najmniejsza siec telefonii komorkowej ma wieksza
    baze danych klientow niz najwiekszy bank. Jak popatrzysz na rynek dzis
    to widac ruchy wlasnie w tym kierunku.
    Aplikacje bank wytlumaczyles, co nie tlumaczy beztroski. Nie
    wytlumaczyles Angry Birds, Lustra i co najmniej polowy aplikacji w
    google play, ktore chca miec dostep do tego, do czego teoretycznie nie
    sa stworzone.

    > Tworzysz teorie spiskowe tam gdzie ich nie ma :-)

    To nie sa teorie.
    Swego czasu wyszla wersja Androida bez ograniczen tj. system
    "fabrycznie" byl jak po roocie. Wyszlo to przez niedopatrzenie, a sam
    google tlumaczyl sie pozniej, ze to bylo dla testow i kolejne wydania
    systemu byly juz blokowane.
    Wytlumacz w takim razie, czemu system wymaga roota jezeli chcesz miec
    dostep do jego wszystkich mozliwosci, jezeli to sa tylko teorie? Po jaka
    cholere dostajesz w systemie rzeczy z ktorych nigdy nie skorzystasz i
    nie masz mozliwosci wylaczenia ich aktualizacji? To przeciez oczywiste -
    nie korzystasz kasujesz. Sprobuj skasowac w swoim telefonie. To nie jest
    wymaganie czegos od kogos za darmo. Za system zaplaciles, ale nie chcesz
    korzystac z elementow w nim juz bedacych.

    > Gdyby android nie pytal
    > sie o pozwolenie i wszystkie apki mialyby dostep do wszystkiego to IMHO
    > bylbys spokojniejszy ;-)

    Nie napisalem, ze to zle, ze pyta. Ale pyta nie tylko Android.
    Poderzewam, ze to wymog prawny i tyle.

    > Ale nie odpowiedziales na pytanie - uzywasz bazy danych jakiejs u siebie,
    > nie? Nie boisz sie, ze bedzie Ci kradla wazne dane o klientach i wysylala
    > w swiat ? :)

    Nie odpowiedzialem, bo pytanie z zalozenia jest bledne. Zakladasz
    mianowicie, ze wszystkie komputery na swiecie sa podlaczone do internetu.

    > Masz ja na Windowsie - on sie w ogole nie pyta o uprawnienia
    > (pod tym wzgledem android jest w tym wypadku duzo bezpieczniejszy (!)).
    > Nie wiesz, czy w tle nie sle czegos do producenta, a ten soft ma dostep
    > do calego Twojego komputera i wszystkich danych :-)

    Pewne rzeczy da sie wychwycic sledzac ruch w sieci. Jak sobie wyobrazasz
    pozycje firmy tworzacej oprogramowanie biznesowe kradnace dane? Ludzie
    opiekujacy sie systemami to nie to samo co potencjalny uzytkownik
    telefonu. Mozna zalozyc, ze to idioci, ale chyba dobrze wiesz, ze tak
    nie jest.
    Nie tak dawno temu byla glosna sprawa jak to Microsoft mimo wyroku sadu
    nie podzielis sie z wymiarem sprawiedliwosci USA danymi jednego z
    klientow. Biznes tak dziala, a nie jest zlodziejem danych swoich
    klientow co sugerujesz.

    Pozdro.. TK