  • Data: 2015-03-16 20:43:13
    Temat: Re: Jak poprawić akustykę?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Waldemar napisał:

    > Najlepsze są pomieszczenia zbudowane przez pijanych robotników ;-).
    > W pracy mam komorę echową, nie ma w niej równoległych płaszczyzn,
    > oraz komorę bezechową, z klinami z jakiejś gąbki 1.5m długie, na
    > wszystkich płaszczyznach z podłogą włącznie. Chodzi się po siatce
    > metalowej a całość jest betonowym klockiem na sprężynach w drugim
    > betonowym klocku i z własnymi fundamentami.
    > Czegoś takiego w domu nie trzeba, ale wytłumienie ścian np. kilimami
    > daje dużo.

    No właśnie, tu nie ma co teoretyzować, tylko zabrać sie za praktykę
    (ale najpierw oczywiście wypić). Kilka drobnych szczegółów może
    rozwiązać cały problem. Jak nie secjalistyczne kliny z gąbki, to
    choć duży papierowy abażur typu chiński lampion w miejsce mosiężnego
    kandelabra. Jeszcze gdzieś na ścianie we pstre wzory kilim, kilka
    durnostojek -- i akustyka wnętrza może stać się całkiem przytulną.

    Jarek

    --
    Kuta szkatuła, belka przez pułap
    Coś z niezłych kopii wisi i zdobi