  • 41. Data: 2015-03-16 20:31:39
    Temat: Re: Jak poprawić akustykę?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 19:33:08 +0100, Fragi napisał(a):

    > Może kupili kota w worku ;) Nie trudno dzisiaj o przeróżne fuszerki. Trzeba
    > być podwójnie ostrożnym. Najlepiej to jakiegoś rzeczoznawcę mieć u boku :)

    To oczywiste - dlatego całe moje zdziwienie.

    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 42. Data: 2015-03-16 20:33:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 19:37:03 +0100, Qrczak napisał(a):

    > Dnia 2015-03-16 19:02, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

    > Może nie uwierzysz, ale nawet (a zwłaszcza) Właściciele potrafią mieć
    > różne rewelacyjne pomysły.

    Własnie o "rewelacyjnosci" pomysłu mówię - w sumie przecież nieważne, kto
    autorem, ważne, kto PŁACI - a zawsze w takich przypadkach płaci nowobogacki
    czyli jeleń :-]
    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 43. Data: 2015-03-16 20:33:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 19:38:53 +0100, Fragi napisał(a):

    > Ale pomieszczenia masz o 1 cm mniejsze, ha! :)
    >
    > --
    > Pozrawiam,
    > M.

    Nie no, błagam - kartongipsem to się szopę obkłada.
    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 44. Data: 2015-03-16 20:34:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 20:25:27 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Trzeba być żywcem wyjętym z lwowskiej kamienicy pani Dulskiej, żeby tak
    > kompletnie nie rozumieć jak może wyglądać budowa w XXI wieku (tak, ten
    > dom ma "swoje lata", postawiony został na samym początku tego wieku --
    > od tego czasu w budownictwie zmieniła się epoka).

    Epoka? - może. Ale nie LUDZIE.
    :-D
    :-D
    :-D
    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 45. Data: 2015-03-16 20:43:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

    > Najlepsze są pomieszczenia zbudowane przez pijanych robotników ;-).
    > W pracy mam komorę echową, nie ma w niej równoległych płaszczyzn,
    > oraz komorę bezechową, z klinami z jakiejś gąbki 1.5m długie, na
    > wszystkich płaszczyznach z podłogą włącznie. Chodzi się po siatce
    > metalowej a całość jest betonowym klockiem na sprężynach w drugim
    > betonowym klocku i z własnymi fundamentami.
    > Czegoś takiego w domu nie trzeba, ale wytłumienie ścian np. kilimami
    > daje dużo.

    No właśnie, tu nie ma co teoretyzować, tylko zabrać sie za praktykę
    (ale najpierw oczywiście wypić). Kilka drobnych szczegółów może
    rozwiązać cały problem. Jak nie secjalistyczne kliny z gąbki, to
    choć duży papierowy abażur typu chiński lampion w miejsce mosiężnego
    kandelabra. Jeszcze gdzieś na ścianie we pstre wzory kilim, kilka
    durnostojek -- i akustyka wnętrza może stać się całkiem przytulną.

    Jarek

    --
    Kuta szkatuła, belka przez pułap
    Coś z niezłych kopii wisi i zdobi

  • 46. Data: 2015-03-16 20:43:40
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-03-16 o 14:35, Waldemar pisze:

> [...]
    > pomalujesz, dziurki muszą zostać! Najlepsze są ściany porowate. W
    > jednej salce widziałem kiedyś fajne rozwiązanie i naprawdę dobre, ale
    > niestety kosztowne i nie każdemu podchodzi: ściana porowata z
    > gazobetonu chyba, na tym płyty wiórowe z dziurkami, a przed nimi
    > tapeta materiałowa, ale nie naklejona, tylko kilka mm od ściany
    > oddalona. Akustyka była świetna, ale u siebie bym tego nie zrobił. Co
    > można zrobić, to dać np. duży obraz, a za nim płyty głuszące. Ja mam u
    > siebie kilimy i też dobrze działają ;-). Pamiętaj o wytłumieniu ścian

    O tapecie lub ewentualnie jakimś porowatym wewnętrznym tynku też
    myślałam, że to będzie musiało poczekać do poważniejszego remontu. Czyli
    - jeśli się rozkręcę - to w sumie niedługo. ;)

    Ewa

  • 47. Data: 2015-03-16 20:48:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Qrczak pisze:

    > Może Ikselka lubi pieprzyć?

    Ktoś w to wątpi? Ala co tam lubi -- potrafi!

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2015-03-16 20:53:35
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-03-16 o 17:18, Qrczak pisze:

    > Wełna zawsze jest droższa od syntetyków. Z Agnellą doświadczenia chyba
    > nie miałam, miałam za to z wełną. Alergicy powinni tę przyjemność
    > dawkować sobie ostrożnie.

    No właśnie, właśnie. W sumie chyba ja jestem największym alergikiem u
    mnie w rodzinie (nawet 10% zawartość wełny w swetrze czy sukience
    powoduje u mnie wściekliznę skóry), ale czy ta wełna działa alergicznie
    też na odległość? Spać na tym dywanie nie zamierzam, a jeśli nawet, to
    sporadycznie. ;)

    > Sama też miewam takie napady "dorosłości" i widzi mi się wówczas jakiś
    > persik.

    W żadnym razie persik, kochana, w żadnym razie. Wzór ma być raczej
    nowoczesny. Pojawiły się jednakowoż dodatkowe dane. Po pierwsze:
    katalogi i strony internetowe niestety nie oddają dobrze kolorów (czasem
    to jest in plus, czasem in minus), a po drugie: po zbadaniu
    organoleptycznie palpacyjnym stwierdzam, że dywany syntetyczne (tej
    firmy) są o wiele przyjemniejsze w dotyku i oglądzie od wełny. No i nie
    wiem, co teraz...

    Ewa

  • 49. Data: 2015-03-16 20:54:22
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-03-16 o 17:00, Qrczak pisze:

    > Żeby mieć drogo i modnie, to nie wystarczy na cegle. Trzeba sobie
    > jeszcze ufo zaprosić.
    > http://budujesz.info//pliki/image/artykuly/sciany-i-
    sufity/duze/oswietlenie-sufitu-podwieszanego634.jpg

    Ojej, a ja mam tak zwyczajnie...

    Ewa

  • 50. Data: 2015-03-16 20:56:48
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-03-16 o 09:18, Przesmiewca pisze:
    > Cos mi sie wydalo, ze moj jest z Agnelli - wiec sprawdzilem i i
    > potwierdzam, jest. Dywan to 100% welna i mam go juz z 5 lat. Nie mam
    > zadnych zarzutow, orpocz moze tego, ze na poczatku trzeba bylo go pare
    > razy dobrze odkurzyc bo wylazil z niego jakies poprodukcyjny wlos -
    > ale ponoc naturalne moga tak miec.

    OK, dzięki!

    Wybierałeś z katalogu czy widziałeś dywan przed zakupem w sklepie?

    Ewa