    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak przechować dokumenty
    Date: Wed, 19 Sep 2018 15:08:04 +0200

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nie tak dawno temu, w jednym z polskich urzędów, przeżyłem niezwykłe
    > zaskoczenie kiedy urzędniczka wzięła ode mnie dokumenty i zaczęła bardzo
    > wnikliwie oglądać je pod kątem. Nieśmiało zapytałem. "Ja to proszę pana
    > sprawdzam czy aby NA PEWNO to oryginały. Rowek po długopisie musi być!".
    > Powiedziała to tonem jakby to była najoczywistsza w świecie rzecz. Ja w
    > polskich urzędach bywam rzadko, bo nie częściej niż raz na kilka lat -
    > zdążyłem już odzwyczaić się od takich rzeczy i łatwo mnie zaskoczyć. :)

    Pewnie zależy od szczebla urzędu. Cechy osobnicze też mają znaczenie.
    Ja niedawno dzwoniłem do ubezpieczyciela, tak na wszelki wypadek, żeby
    się dowiedzieć, co mam za wczasu zrobić, aby mi nie przysłali przedłużenia
    polisy za samochód, którego się pozbyłem (to są częste przypadki).
    Dowiedziałem się, że to bardzo proste -- mam przysłać mailem skan umowy
    sprzedaży. Dane o właścicielach pojazdów są w Polsce dostępne on-line
    od dawna, dla wszystkich, nie tylko dla ubezpieczycieli.

    > I ja to robię, z tym że nie ograniczam się do tych najważniejszych
    > dokumentów.

    Te których od razu nie wyrzucam, skanuję. Taka jest moja definicja
    przydatności.

    > Skanuję wszystko jak leci, w 150 dpi @ 2 bpp, gigabajty teraz tanie
    > więc serwer wszystko łyknie.

    2 pbb?! To musi okropnie wyglądać, a i z czytelnością (vel rozpoznaniem
    treści) marnie. Ja skanuję w kolorze. Kiedyś ustawiałem odcienie szarości,
    aż zauważyłem, że po kompresji prawie na jedno wychodzi. Po wydrukowaniu
    może robić za oryginał (150 dpi nie przeszkadza).

    --
    Jarek