  • 1. Data: 2010-04-28 10:40:38
    Temat: Jaka gramatura zwiru na podmurowke plotu?
    Od: majer <a...@n...ma>

    Witam
    Chce kupic zwir na podmurowke plotu (plot z siatki). Jaka gramatura
    zwiru bedzie najlepsza na podmurowke? W zwirowni pytali sie czy chce
    zwir 0,2 0,4 itp. Bede wdzieczny za informacje.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-28 13:18:15
    Temat: Re: Jaka gramatura zwiru na podmurowke plotu?
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "majer" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwiru bedzie najlepsza na podmurowke? W zwirowni pytali sie czy chce
    > zwir 0,2 0,4 itp. Bede wdzieczny za informacje.

    Jeśli tylko te masz do wyboru to 0-4mm, ja dałbym 0-8 albo i więcej (to nie
    wylewka z maszyny)
    qaz

  • 3. Data: 2010-04-28 13:25:26
    Od: majer <a...@n...ma>

    qaz pisze:
    > Użytkownik "majer" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
    >
    > Jeśli tylko te masz do wyboru to 0-4mm, ja dałbym 0-8 albo i więcej (to nie
    > wylewka z maszyny)
    > qaz

    Nie tylko te - wymieniali mi jeszcze inne rozmiary. Czyli brac jak
    najgrubszy?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-29 07:26:44
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > zwiru bedzie najlepsza na podmurowke? W zwirowni pytali sie czy chce
    > zwir 0,2 0,4 itp. Bede wdzieczny za informacje.

    Nie wiem skad sie to wzielo ale w nomenklaturze czyli nazewnictwie panuje
    pewna niejednoznacznosc. To co norma gruntowa okresla mianem
    pospolka, "betoniarze" nazywaja zwirem i na odwyrtke.
    I do tego klient Twojego pokroju nie majacy o tym pojecia, granulacje, czyli
    uziarnienie materialu rozdrobnionego, sypkiego, nazywa gramatura...
    To nie apteka:)
    Zatem jak chcesz udawac fachowca to najpierw zapoznaj sie troche z
    technologia betonu. A poniewaz zapewne Ci to potem do niczego potrzebne nie
    bedzie wiec lepiej bedzie gdy pojdziesz do skladu, zwirowni czy zajezdni
    samochodowej nawet i powiesz, ze potrzebne Ci dobre kruszywo do wylania plyty.
    Nie mow, ze plotu bo upchna Ci najgorsze badziewie np, niesortowana pospolke
    rzeczna, ktora bywa zagliniona a nawet zawierajaca czesto niedopuszczalne
    czesci organiczne.
    Dla amatorow i nie tylko, podaje w miare dobry przepis na beton. Nazywam go
    raz, dwa, trzy. Jedna lopata cementu, dwie lopaty piasku i trzy zwiru. I
    oczywiscie wody "do smaku" czyli do uzyskania konsystencji gesto-plastycznej.
    Piasek sredni ma uziarnienie od 0 do 2 mm, piasek gruby bodajze do 5 mm.
    Pisze sie 0 - 2 czy 0 - 5, w domysle mm. Natomiast zwir jest materialem w
    miare rownoziarnistym. Najlepszy jest tluczony, kruszony, ostrokrawedzisty.
    Zwir odsiany z pospolki rzecznej ma ziarna zaokraglone i on jest do betonu
    troche gorszy ale tez sie nadaje. I mozna stosowac zwir o granulacji nawet do
    50 mm
    Najpopularniejszy jest zwir o ziarnach okolo 20 mm. W rzeczywistosci on
    zawiera ziarna w przedziale powiedzmy od 15 do 25 mm. I taki zastosuj.
    Jesli kupisz kruszywo - pospolke, ktora jak sama nazwa mowi zawiera pospolu i
    piasek i zwir, na kazda lopate cementu mozesz dac nie wiecej niz 4 lopaty tej
    pospolki. I kup cement portlandzki, nie jakies popiolowo czy hutnicze
    badziewie. Cement portlandzki charakteryzuje sie mniejszym skurczem betonu i
    np. plyta nie peka, scislej nie powstaja w niej mikropekniecia.
    Gramature potrzebnego cementu oszacuj w oparciu o konieczna jego ilosc w m3
    betonu; winna ona byc rowna okolo 350 kg na m3 betonu.

    Korzystne jest krecanie betonu z jak najmniejsza iloscia wody, taka by w
    czasie wibrowania (sa tanie elektryczne bulawy wibracyjne) on sie rozplywal
    ale woda po zageszczeniu nie wyplywala na powierzchnie.
    No i te podmorowke staraj sie zabetonowac jaknajglebiej i jaknajcieniej.
    Korzystne jest wrzucenie w murek po jednym-dwa cienkie (8-10 mm) prety
    zbrojeniowe.
    To pare praktycznych uwag, ktore zapewne pomoga Ci w realizacji tego
    szczytnego projektu.
    Pzdr.
    Tornad

  • 5. Data: 2010-04-29 12:55:50
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 29 Kwi, 09:26, "Tornad" <t...@h...com> wrote:

    >  Najpopularniejszy jest zwir o ziarnach okolo 20 mm. W rzeczywistosci on
    > zawiera ziarna w przedziale powiedzmy od 15 do 25 mm. I taki zastosuj.

    Raczej 1,5-2,5 mm.

  • 6. Data: 2010-04-29 13:10:44
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > Najpopularniejszy jest zwir o ziarnach okolo 20 mm. W rzeczywistosci on
    > zawiera ziarna w przedziale powiedzmy od 15 do 25 mm. I taki zastosuj.

    Zalezy czy to zwir malopolski (rzeczny),
    czy mazowiecki (lesny) ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2010-04-29 13:29:42
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Raczej 1,5-2,5 mm.

    Z tekstu Pytajnika wnioskuje, ze nie jest w temacie obeznany. I zapewne
    dlatego pyta. A Ty go jeszcze swoiscie wysmiewasz. Przecie jak gosciu pojdzie
    na sklad i zapyta o zwir 1.5-2.5 mm to go smiechem za..bia. Takiego zwiru nie
    ma.
    Poza tym nie przeczytales uwaznie tego co napisalem. Ja sie mecze, siedze,
    dwoma palcami klawiature zajezdzam a Ty niby doswiadczony budo-wlaniec takie
    mondrosci wypisujesz.
    Wyjasnilem, ze zwir to zwir, po hamerykansku gravel, material odsiany o
    granulacji powyzej 1 cm czyli > 10 mm i w miare jednakowej wielkosci ziaren.
    I tego zwiru w mojej recepturze na beton nalezy dac trzy lopaty.
    To co Ty uwazasz za zwir 1.5-2.5 mm od bidy mozna nazwac zdechlym piaskiem
    znanym tez pod niewinna ale grozna nazwa kurzawka. Jest to specyficzna odmiana
    piasku o jednakowych ziarenkach i w dodatku ladnie przaz wode otoczonych na
    ksztalt kuleczek i taki piasek do betonu sie nie nadaje. On ma za duza
    porowatosc rzedu 25-30 procent, brakuje mu frakcji drobniejszych zatem
    musialbys te pory wypelnic cementem. No moze do betonu samopoziomujacego lub
    do gladzi by sie nadawal ale nie jako surowiec do normalnego betonu.
    Pzdr.
    Tornad