  • 21. Data: 2011-04-25 09:07:14
    Temat: Re: Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 24 Apr 2011 23:31:49 +0200, Ikselka napisał(a):

    > A ostrzenie 1 sitka i 1 noża (za komplet) kosztuje u nas 15-20 złotych.
    > Paranoja. Kupiłam sobie taką płaską ostrzałkę w Lidl'u i sama ostrzę,
    > ręcznie. Przy moich masarskich wyczynach wydałabym kupę kasy na to
    > ostrzenie w punkcie ślusarskim.

    No i? Wiesz, takie nożyki do tych przemysłowych też się ostrzy dość często.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 22. Data: 2011-04-25 11:33:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2011 23:26, Adam Płaszczyca pisze:

    > Wiesz, je się ostrzy. Poza tym to są sprzęty AGD, a nie do przemysłu
    > mięsnego...

    Konieczność ostrzenia ostrzy co 3 kilogramy mięsa to dla ciebie coś
    normalnego i prawidłowego??

  • 23. Data: 2011-04-25 12:17:08
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-04-25 13:33, Andrzej Lawa pisze:

    > Konieczność ostrzenia ostrzy co 3 kilogramy mięsa to dla ciebie coś
    > normalnego i prawidłowego??

    Dla niego tak, bo tym gów... handluje, lub ostrzy :-)

  • 24. Data: 2011-04-25 17:35:00
    Od: Shield <f...@f...com>

    On Mon, 25 Apr 2011 13:33:46 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:
    > Konieczność ostrzenia ostrzy co 3 kilogramy mięsa to dla ciebie coś
    > normalnego i prawidłowego??

    A możecie uświadomić mi czym objawia się stępienie noży? Mam maszynkę
    bodajże od 3 lat, zmieliła w tym czasie (szacunkowo licząc) z 80
    kilogramów mięsa i dalej normalnie mieli, a noże nigdy nie były
    ostrzone...

    Może są już tępe a ja nie wiem jaki jest tego objaw?

  • 25. Data: 2011-04-25 18:54:56
    Od: "leku" <l...@w...pl>

    > Może są już tępe a ja nie wiem jaki jest tego objaw?

    Jak Ci zacznie nawijać mięso a właściwie różne jego części
    (ścięgna , błony) na noże a z sitka będzie wychodzić opornie
    pasztet mięsny to szybko dojdziesz do wniosku, że noże są tępe :)

    Niestety ostrzenie noży i sitka w domowych warunkach jest
    trudne wręcz niemożliwe o czym przekonałem się osobiście :)

    pozdrawiam poświątecznie
    leku

  • 26. Data: 2011-04-25 19:32:25
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Ikselka" napisał

    > Zartujesz sobie? To przestań. Inne mają: http://tiny.pl/hdbqg
    > Przydaje się, kiedy się coś w maszynce zaklinuje.

    Nim Ci sie zaklinuje i rewers mógłby się przydać to juz tego chłamu nie
    będzie; nie jestem fanem chińskiego Zelmera ale maszynki są nasze polskie, z
    tym że wybrałbym tan starszy , kanciasty model - nie do z*** :)

    pozdrawiam

    Dziobak

  • 27. Data: 2011-04-25 20:34:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2011 20:54, leku pisze:

    > Niestety ostrzenie noży i sitka w domowych warunkach jest
    > trudne wręcz niemożliwe o czym przekonałem się osobiście :)

    Dawniej chodził po osiedlach w Warszawie taki jeden (no, pewnie było ich
    kilku na całe miasto ;) ) wołając "noże, nożyczki ostrzę" - zwykle
    dobrze sobie radzili.

    Nie wiem, jak teraz, bo 5 lat temu wyemigrowałem kawałek pod Warszawę, a
    i wcześniej od paru lat nie słyszałem tego wołania.

  • 28. Data: 2011-04-25 20:37:01
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-04-24 23:31, Ikselka pisze:

> [...]
    > Paranoja. Kupiłam sobie taką płaską ostrzałkę w Lidl'u i sama ostrzę,
    > ręcznie. Przy moich masarskich wyczynach wydałabym kupę kasy na to

    Jak może się sitko stępić? O.O
    I sitko się ostrzy?

  • 29. Data: 2011-04-25 20:51:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2011 22:37:01 +0200, BQB napisał(a):

    > Jak może się sitko stępić? O.O
    > I sitko się ostrzy?

    Jak najbardziej. Tzw "sitko" to też rodzaj noża, krawędzie dziurek muszą
    być ostre. Nóż i sitko trą o siebie wzajemnie, identycznie jak ostrza w
    nożyczkach. Dobre nożyczki (np krawieckie, fryzjerskie) mają oba ostrza
    ostre (sorry za masło maślane). Ostrząc takie nożyczki ostrzy się oba te
    ostrza. Tak samo w maszynce do mięsa.

  • 30. Data: 2011-04-25 21:36:54
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2011 22:51:11 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > nożyczkach. Dobre nożyczki (np krawieckie, fryzjerskie) mają oba ostrza
    > ostre (sorry za masło maślane). Ostrząc takie nożyczki ostrzy się oba te

    Ja ostrzę sama - mam płaską ostrzałkę, na której ostrzę i nóż, i sitko. Nóż
    należy ostrzyć cały jednocześnie, nie każde ramię po kolei, ponieważ on
    musi idealnie przylegać do sitka wszystkimi ramionami równocześnie -
    inaczej będą luzy. Kładę go ostrzami na powierzchni ostrzałki i kolistymi
    ruchami nim poruszam, dociskając mocno do ostrzałki. Można to robić na
    arkuszu papieru ściernego, położonego na idealnie płaskiej powierzchni.
    Papier ścierny musi być bardzo drobnoziarnisty, do twardych materiałów, nie
    taki do drewna. W ten sam sposób ostrzę sitko.
    Dobrze jest zwilżyć sitko i nóż podczas ostrzenia.
    Naostrzone przedmioty należy wymyć, wysuszyć szybko i natłuścić delikatnie
    olejem.