    From: "Ewa" <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaka żywica epoksydowa?
    Date: Tue, 4 Oct 2016 00:09:41 +0200

    Dzięki.

    Poprzednio pytałam o opis demontażu tzw. dzwonu. Znalazłam
    filmik na YouTube i juz sobie z tym poradziłam.
    Mam pustą spłuczkę.
    Teraz mogłabym spróbować zdjęć całą spłuczkę, ale wymagałoby
    to użycia sporej siły i trochę się boję żeby mi się przy tym nie
    rozleciała.
    W związku z tym wolałabym zastosować (wpierw) metodę
    nie wymagającą położenia spłuczki na boku.

    > Jak spluczka sie nie rozpada a szczelina jest niewielka to mozesz
    > sprobowac klejem typu kropelka. Kup cyjanopan do polaczen sztywnych.
    Czy każda "kropelka" to cyjanopan, czy muszę specjalnie takiego szukać?
    W każdym razie jutro taką kupię. Kupię także "komplet naprawczy do kompaktu
    typu U" żeby mieć swieże uszczelki i śruby do przykręcenia spłuczki do
    dołu, bo chyba zabrał je przez przypadek hydraulik gdy badał sprawę
    i kazał kupić cały kompakt.

    > Jesli jest mozliwosc takiego zadzialania zeby szczelina sie troche
    > powiekszyla
    > to bedzie to korzystne. Jesli nie to ryzyk fizyk. Klej musi byc swiezy bo
    > tylko
    > taki jest rzadki. Cyjanopan dobrze wchodzi w szczeliny.
    Nie wiem czy szczelina jest duża czy mała, bo nie mam z czym porównać.
    W każdym razie jestem w stanie włożyć tylko sam czubek bardzo cieńkiej
    igły, więc wg mnie jest mała. Powiększyć ją się boję.

    > Jesli nie uda sie skleic wszystkich pekniec i bedzie sie pocilo to do
    > spluczki
    > dolewaj szkla wodnego. Nie trzeba wiadrami. Po piecdziesiat gram na raz
    > wystarczy. Rozbelta sie z woda w spluczce i cieknac przez szczeliny bedzie
    > je zalepialo.
    Czy nie będzie problemu gdy szkło wolne będzie spływało do muszli lub
    na podłogę?

    > Taki sposob naprawy nie spowoduje w przyszlosciniemozliwosci klejenia
    > klejem epoksydowym.
    Mogłabym od razu od tego zacząć, ale wtedy wraca początkowe pytanie:
    Jaki klej epoksydowy - potrzebna jest mi dokładna nazwa, bo są
    najróżniejsze.

    > Dlaczego to peklo?
    Nie mam pojęcia. Mogę tylko podejrzewać, że pomimo upływu lat budynek
    nadal pracuje. W każdym razie popękały także niektóre kafelki, chociaż
    były kładzione fachowo (nie przeze mnie oczywiście).

    Pozdrawiam
    Ewa