  • Data: 2010-02-07 07:33:54
    Temat: Re: Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeżeli myślisz o automatcznym to polecam Spidem Mycoffe, marka należąca do
    > SAECO.

    W żadnym wypadku nie kupuj automata.
    To kompletna porażka, i to we WSZYSTKICH modelach na rynku.
    Wynika to z technologii - w takim automacie sercem jest gruppocafe, taki
    plastykowy blok, do którego wpada zmielona kawa, potem jest lekko ubijana,
    potem zaparzana. Z uwagi na ograniczneia technologiczne kawa nigdy nie jest
    porzadnie ubita, ani odpowiednio zaparzona. Gruppocafe wymaga częstego
    mycia - bo inaczej zrobi sięsyf, zapleśnieje, i będzie kawa z antybiotykiem.
    Teorie o "bezobslugowym" w pełni ekspresie włóż między bajki.

    Efekt? Piłem kawę z kilku automatów - jest letnia, mało aromatyczna i nie
    można jej porównywać do kawy z dobrych ekspresów kolbowych (choćby gaggia).
    W niektórych wyczuwalny subtelny aromat pleśni :))

    Producenci produkują te ekspresy bo taka jest chwilowa moda, a ludziom nie
    chce się tyłka ruszyć by zmielić kawę w młynku, przesypać jej do kolby, ubić
    i nacisnąć guzik.

    Dalczego użytkownicy chwalą sobie takie ekspresy? A kto się przyzna do
    błędu dając za ekspres od 1000 zł do czasami 6000 zł (zwłaszcza użytkownicy
    tych ostatnich). Skoro wywalili tyle kasy to ich kawa musi być rewelacyjna
    :)))

    Taka jest moja opinia. Kup kolbowy dobrej firmy.

    MS