  • 1. Data: 2010-03-05 20:00:41
    Temat: Jaki jest pobór prądu
    Od: maniek <m...@o...pl>

    Mam zamontowanych 8 halogenów 50W każdy,które są podłączone pod
    zasilacz 24V.Jak obliczyć jaki jest pobór prądu tych halogenów?

  • 2. Data: 2010-03-05 20:16:41
    Temat: Re: Jaki jest pobór prądu
    Od: "TERRANova" <t...@j...eu>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
    Mam zamontowanych 8 halogenów 50W każdy,które są podłączone pod
    zasilacz 24V.Jak obliczyć jaki jest pobór prądu tych halogenów?

    Zwroc pieniadze za edukacje.
    Czy mozna byc az tak tempym.

  • 3. Data: 2010-03-05 20:22:28
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TERRANova" <t...@j...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mam zamontowanych 8 halogenów 50W każdy,które są podłączone pod
    > zasilacz 24V.Jak obliczyć jaki jest pobór prądu tych halogenów?

    A co? Boisz się podać wynik? To chyba ty jednak jesteś tępy, nie tempy
    analfabeto.

  • 4. Data: 2010-03-05 20:37:50
    Od: maniek <m...@o...pl>

    On 5 Mar, 21:16, "TERRANova" <t...@j...eu> wrote:

    > Zwroc pieniadze za edukacje.
    > Czy mozna byc az tak tempym.

    Ty lepiej zwróć pieniądze za edukacje,jak można być takim analfabetą !

  • 5. Data: 2010-03-05 20:56:31
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    maniek napisał(a):
    > jaki jest pobór prądu tych halogenów?
    Tutaj sie tego nie dowiesz. LOL
    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-03-05 21:00:24
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    TERRANova napisał(a):
    > Zwroc pieniadze za edukacje.
    > Czy mozna byc az tak tempym.
    problemy z erekcją analfabeto ?
    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-03-05 22:15:27
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
    >Mam zamontowanych 8 halogenów 50W każdy,które są podłączone pod
    >zasilacz 24V.Jak obliczyć jaki jest pobór prądu tych halogenów?

    8 halogenów na 12V połaczone w szereg do napięcia 24V daje 3V na halogen.
    Zakładając że żarówka to element liniowy daje to 2.88 ohm co daje troszkę
    ponad 1A, czyli 25W poboru prądu przez taki tandem

    A może inaczej połaczone i inne halogeny? Żaróweczki halogenowe od
    mocniejszej latarki?

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2010-03-05 23:34:02
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Irokez pisze:
> [...]
    > daje troszkę ponad 1A, czyli 25W poboru prądu przez taki tandem
    >
    > A może inaczej połaczone i inne halogeny? Żaróweczki halogenowe od

    Jakie znaczenie niby ma sposób podłączenia? 50W x 8 = 400W
    400W / 24V / cosfi =~ 17A + oczywiście moc pobieraną przez zasilacz
    /transformator, przed transformatorem, to będzie około 2-3A.
    Ps. Żarówka nie jest elementem liniowym.

  • 9. Data: 2010-03-06 10:15:12
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > /transformator, przed transformatorem, to będzie około 2-3A.
    > Ps. Żarówka nie jest elementem liniowym.

    Zakładasz, że żarówka zawsze pobiera moc 50W ? Obojętnie jakie napięcie
    jest do niej przyłożone ?
    Nie mąć ludziom w głowach

    Piotrek

  • 10. Data: 2010-03-06 10:27:06
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
    Mam zamontowanych 8 halogenów 50W każdy,które są podłączone pod
    zasilacz 24V.Jak obliczyć jaki jest pobór prądu tych halogenów?

    To zależy jak masz połaczone te halogeny i na jakie są napięcie .
    Aby normalnie pracowały, napięcie na każdym halogenie musi być znamionowe
    czyli takie jak podano na opakowaniu.
    Problemem jest natomiast to, aby zasilacz dawał radę wydać odpowiedni prąd.

    Załóżmy, że masz halogeny 24V.
    Wówczas wszystkie one muszą być połączone równolegle (aby na każdym było
    24V).
    Jeśli halogeny są 12V to aby na każdym było 12V nalezy je połączyć tak:
    najpierw po 4 halogeny równolegle a potem obie te grupy - szeregowo.