  • 1. Data: 2009-12-12 23:38:19
    Temat: Jaki jest sklad kleju gipsowego z Doliny Nidy ?
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Najwazniejszym skladnikiem kleju gipsowego, którego jest najwiecej w takim
    kleju jest jak sama nazwa mówi "piasek". Bez piasku klej gipsowy nie
    posiadalby zadnych wlasciwosci klejacych czy tez spajajacych.
    Kuzwa co sie dzieje w tej Polsce ?
    Kielbase robi sie z wszystkiego tylko nie z miesa, sery zólte nigdy nie
    widzialy mleka, a klej gipsowy jak sama nazwa mówi robi sie z piasku.
    Co za czasy ?

  • 2. Data: 2009-12-13 00:31:15
    Temat: Re: Jaki jest sklad kleju gipsowego z Doliny Nidy ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek "Plumpi" pisze:
> [...]
    > Kielbase robi sie z wszystkiego tylko nie z miesa, sery zólte nigdy nie
    > widzialy mleka, a klej gipsowy jak sama nazwa mówi robi sie z piasku.

    Kryzys, wszyscy oszczędzają ;)

    Także na fachowcach od pisania opisów ;->

  • 3. Data: 2009-12-13 09:14:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:
> [...]
    > Kielbase robi sie z wszystkiego tylko nie z miesa, sery zólte nigdy
    > nie widzialy mleka, a klej gipsowy jak sama nazwa mówi robi sie z

    to tak jak z betonem, sklada sie glównie z piasku i zwiru... :)

  • 4. Data: 2009-12-13 11:07:29
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:4b2435d3$1@news.home.net.pl...

    > Kryzys, wszyscy oszczędzają ;)
    >
    > Także na fachowcach od pisania opisów ;->

    Nie wiem jakie masz na myśli opisy, ale szukałem na worku jakiejkolwiek
    informacji o składzie czy zawartości piasku i ni cholery się tego nie
    uświadczy poza bardzo lakonicznymi informacjami na temat właścicwości oraz
    opisu, że "Klej gipsowy jest suchą mieszanką produkowaną na bazie spoiw
    gipsowych ...".
    Po prostu wkur.... mnie to, bo używałem innych klejów, różnych firm i
    takiego syfu tam nie było. Niestety nie da się tym czymś co w Dolinie Nidy
    nazywają klejem gipsowym w normalny sposób zaciągnąć łączeń płyt i ściany
    tak jak zwykło się to robić, bo ten pozostawia syf w postaci piachu na
    powierzchni płyt. Nie wiem jak się też będzie spisywał do samego klejenia
    płyt do ściany, bo po zaschnięciu nie jest tak twardy jak te kleje, z
    którymi miałem wcześniej do czynienia.
    Moim największym błędem było to, że chciałem wspierać polskich producentów.
    Jak widać nie warto.

  • 5. Data: 2009-12-13 11:37:06
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 12:07:29 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > takiego syfu tam nie było. Niestety nie da się tym czymś co w Dolinie Nidy
    > nazywają klejem gipsowym w normalny sposób zaciągnąć łączeń płyt i ściany
    > tak jak zwykło się to robić,

    Co Ty tworzysz za szopke? :) Klejem zaciagasz łączenia? On jest bardzo
    mocny, ale przy cienkiej warstwie jednoczesnie kruchy. Sklad masz podany w
    karcie charakterystyki: siarczan wapnia (ponizej 30%), gips półwodny,
    węglan wapnia (powyzej 70%), domieszki i regulatory. Piasku niet.

    A jesli chcesz kupic dobry klej, to Knauf Perlfix jest niezastapiony.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-12-13 12:36:41
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Co Ty tworzysz za szopke? :) Klejem zaciagasz łączenia?

    Nie łączenia płyt tylko lukę pomiędzy płytą przyklejoną tym klejem do
    cegieł, a tynkiem.

> [...]
    > karcie charakterystyki: siarczan wapnia (ponizej 30%), gips półwodny,
    > węglan wapnia (powyzej 70%), domieszki i regulatory. Piasku niet.

    Sugerujesz, że ten piasek dosypano w Castoramie ?

    > A jesli chcesz kupic dobry klej, to Knauf Perlfix jest niezastapiony.

    Ciekawe czy mają w Castoramie ?
    Myślę żeby odwieźć tamten i wziąć coś innego.

  • 7. Data: 2009-12-13 13:19:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 13:36:41 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    (...)
    > Sugerujesz, że ten piasek dosypano w Castoramie ?

    Sugeruje, że w Castoramie sprzedają niewiadomo co :) Moze byl zle
    przechowywany i dlatego zmienila sie konsystencja.

    > Ciekawe czy mają w Castoramie ?
    > Myślę żeby odwieźć tamten i wziąć coś innego.

    Nie ma skladow budowlanych w Twojej okolicy?

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2009-12-13 13:39:41
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Uzytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > to tak jak z betonem, sklada sie glównie z piasku i zwiru... :)

    A asfalt to 99% smoly :)

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2009-12-13 13:48:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 13 Dec 2009 14:39:41 +0100, osobnik zwany Irokez
    wystukał:

    > Uzytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > A asfalt to 99% smoly :)

    ten na drogach to 95% kruszywa i piasku :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2009-12-13 14:19:50
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Uzytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Kielbase robi sie z wszystkiego tylko nie z miesa, sery zólte nigdy nie
    > widzialy mleka, a klej gipsowy jak sama nazwa mówi robi sie z piasku.

    To moze ogólnie piszmy tu o naszych doswiadczeniach z materialami i róznymi
    innymi szpejami. Ja na sobie doswiadczylem ze np nie nalezy uzywac
    wymienionych nizej:
    - gotowa zaprawa tynkarska ATLAS - bardzo gruby piasek, slabo sie trzyma
    (latwo odpada) i przez ten gruby piasek bardzo trudna do zacierania
    - tarcz do ciecia szlifierka katkowa 230mm/1,5mm grubosci przy recznym
    prowadzeniu katówki. Trzy razy próbowalem, dwa razy nieomal by mnie zabilo,
    raz tarcza pekla nie czyniac szkód. Takie tarcze tylko i wylacznie do
    przecinania szlifierka zamontowana na stojaku
    - pasta lutownicza BISAN do lutowania instalacji miedzianych - konsystencja
    wody i jakis skladnik który zwegla sie przy lutowaniu palnikiem
    - dostepne w Castoramie listwy stykowe 4 i 5 polowe ze stykami zaciskanymi
    sruba. Gwinty zrywaja sie jakby byly z plasteliny

    Natomiast polecam
    - gotowa zaprawe tynkarska Kreistel POZTYNK - gladka jak smietana i latwa w
    uzyciu zwlaszcza przy naprawach i kryciu bruzd
    - mlotowiertarki i ogólnie elektronarzedzia makita za komfort pracy,
    efektywnosc i niezawodnosc. Tu sprawdza sie powiedzenie "czas to pieniadz".
    Te maszynki oszczedzaja mnóstwo czasu w porównaniu z markami no-name, ale
    oczywiscie kupowanie sobie makity celem pomajsterkowania nie jest zasadne
    ekonomicznie.
    - pasty i materialy lutownicze amasan

    Zachowac ostroznosc
    - kafelki scienne opoczno i tubadzin - róznice w wymiarach rzedu 1mm i
    wypaczenia powierzchni (lódkowatosc) to norma w obrebie jednej paczki
    plytek. Dziwnym trafem w plytkach hiszpanskich i tureckich tego nie
    zauwazylem.
    Co do plytek podlogowych Opoczno (gres glazurowany) nigdy nie doswiadczylem
    nieprawidlowosci jak przy plytkach sciennych.
    - mlotowiertarki einchel serii BHG 750, BHG 920 - padaja pompy pneumatyczne
    udaru i poza serwisem trudno lub wrecz niemozliwym jest dostac czesci, a
    serwis pomimo usilnych prób kontaktu nie odpowiada na maile, nie odbiera
    telefonu ( to moje doswiadczenia. moze komus innemu sie udalo)
    tyle sobie na razie przypomnialem
    --
    Jackare