    From: "Maxi" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaki żyrandol w salonie?
    Date: Sun, 23 Jan 2011 17:59:03 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    (...)
    > Żarówki skierowane w dół to jakieś nieporozumienie ostatnich lat i efekt
    > chorej mody na zdechłe żarówki o mocach 40-60 W. Na dół można kierować
    > zarówki projektorowe i reflektorowe służące do punktowego oświetlania i
    > akcentowania jakichś szczegółów za pomocą oświetlenia.
    > Żyrandol z żarówkami skierowanymi w górę ładnie oświetli cały sufit. Jeżeli
    > sufit będzie biały, to ładnie rozproszy i odbije równomiernie światło w
    > całym pomieszczeniu. IMHO żarówki 60 W to zbyt mało dla pomieszczenia 4x5.
    > Rozważałbym minimum 75 W/szt optymalnie 100W/szt.

> [...]

    Dzięki! Miałem obawę, że zignorujecie "bzdurne" pytanie, które dla mnie w tej chwili
    jest ważne.
    Żona uparła się na żyrandol z jasno beżowymi kloszami w dół -chce zmiany :)
    natomiast ja nie byłem do końca pewny, gdyż wcześniej mieliśmy i białe klosze i do
    góry.
    Mówisz, że potrzeba aż 5 x 100= 500 klasycznych Watt?
    To akurat można skorygować. Można dać energooszczędne -wtedy pewnie 5 x 20 W
    wystarczy?

    Sufit biały, więc główne wrażenie byłoby białe, natomiast jedynie te światło co
    przejdzie przez te jasno beżowe klosze
    zmieni trochę barwę. A może ma ktoś te piaskowe (jasno beżowe) klosze i opowie o
    wrażeniu po zmianie oświetlenia? Pozdr!