    From: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Jedna czereśnia
    Date: Mon, 23 Oct 2017 11:58:49 +0200

    W dniu 22.10.2017 o 18:23, Gee pisze:
    > Chcę posadzić czereśnię. Miejsca jest tylko na jedno drzewko więc w grę
    > wchodzi tylko odmiana samopylna. Przeglądam internet i raz jedna odmiana
    > jest opisana jako samopylna a innym razem są wypisane zapylacze.Już się
    > pogubiłem.

    Nie przesadzaj z tym zbytnio - to nie sad towarowy. Zwykle w okolicy
    działkowej/wiejskiej znajdzie sie jakis darmowy zapylacz.

    Moglibyście coś polecić? Najlepiej konkretną szkółkę czy
    > sprzedawcę. I jeszcze dobrze by było gdyby była szczepiona na podkładce
    > skarlającej.

    Jedz do najblizszeo sklepu ogrodniczego tam ci odmiane doradza, albo kup
    przez internet sugerujac sie najbardziej poetyckim opisem. Wszystkie
    odmiany sa podobnie dobre wiec wtopy raczej nie bedzie.

    W tych poszukiwaniach wyczytałem że warto brać wczesne
    > odmiany bo one nie będą miały robaków. Te późniejsze trzeba pryskać bo
    > inaczej będą robaki. To prawda?

    To wszystko prawda. Ale wczesne są mniej smaczne. Przed szpakami (jak tu
    ktos ostrzegał) upilnujesz stosujac siatke albo jakiegos
    stracha/odstraszacza (wypierdów osobnika collie nawet nie czytaj bo to
    debil). Przed robakami tez da sie upilnowac nie stosujac opryskow
    -poszukaj w sieci o metodach ekologicznych walki z nasionnicą.

    Najlepiej posadz oba typy - zmieszcza sie na pewno jesli posadzisz
    odmiany karłowe.