  • 331. Data: 2014-07-03 16:35:19
    Temat: Re: Jezioro
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-07-03 16:07, Maniek4 pisze:

    > Sugerujesz, ze ta tecza nie jest ta tecza i nie bylo sensowniejszego
    > miejsca na jej ustawienie?
    >
    > Pozdro.. TK

    może było. ale to nie znaczy, że ludzie, którzy ją postawili mają
    spadać z tego kraju.
    a ty uważasz, że nie ma sensowniejszych tras dla procesji i miejsc na
    ołtarze?

    --
    You are the result of 4 bilion
    years of evolutionary success.

  • 332. Data: 2014-07-03 16:35:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-03 15:53, uzytkownik pisze:

    > Maniusiek tu Cię chyba już zbyt mocno poniosło :)

    to jest metafora. :-)

    > Przecież nikt Ci nie każe zdejmować w Twoim domu krzyży. Tylko weź
    > spójrz na drugą stronę medalu. W sejmie krzyż, w urzędzie krzyż, w
    > szkole krzyż. Wszyscy muszą żyć zgodnie z przykazaniami i z doktryną
    > kościelną.

    Wiesz, ja moge zrozumiec ten argiment, gdyby tylko nie niosl pewnego
    przeslania. Czy brak tego krzyza jest lepszym wyborem? Symbolika krzyza
    w skrocie i nie zbyt religijnie to pewne wartosci. Wiary owszem, ale tez
    uczciwosci, zrozumienia, wspolczucia, szanowania innych. Pytam wiec kogo
    boli to przeslanie?
    Nie spotkalem sie z zadnymi komitetami zawiazujacymi sie z powodu np.
    reklam w miescie. Nigkomu nie przeszkadzaja wszedobylskie reklamy, wiec
    czemu krzyz wypala ludziom oczy? To oczywiste, ze nie dzialaja
    racjonalnie. Symbole konsumpcjonizmu mi nie przeszkadzaja, nie czepiam
    sie ich. Toleruje je, wiec jestem tolerancyjny. W urzedach masz reklamy,
    w szkole reklamy. Czemu akurat ten krzyz?

    > Dzieci, które nie chcą chodzić na religię w szkole są
    > piętnowane, a część chodzi tylko dlatego, żeby tego piętnowania uniknąć.

    No moze. Ale to mieczaki w takim razie. Prawo nikogo nie zmusza. Starczy
    sil zeby zjechac np. wychowawce nie raz a nie starczy zeby postawic sie
    jakiejs klice?

    > 99% cmentarzy administrowane przez kler i wstęp bez księdza zabroniony.
    > Jak ktoś chce otworzyć knajpę musi dostać zgodę księdza. Nosz qufa.

    Nie ksiedza, tylko 100m od miejsca kultu, urzedow i szkol.

    > Niewierzący piętnowani. Homoseksualiści piętnowani. Używający
    > prezerwatywy piętnowani.

    No wez nie przesadzaj. :-)

    > Tak naprawdę to nie homoseksualiści czy niewierzący robią hałas. To
    > kościół atakuje, prowokując swoją postawą i piętnowaniem.

    Czego, kogo i jak?

    > Tylko do jasnej cholery dlaczego tolerancja ma być tylko i wyłącznie
    > jednostronna?

    Nie wiem czemu nietolerancja. Ja jestem tolerancyjny. A Tobie co kosciol
    nakazuje, czy zakazuje? Bo ja generalnie lubie wszystkich o ile nie sa
    idiotami. :-)

    Pozdro.. TK

  • 333. Data: 2014-07-03 16:37:48
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-07-03 16:04, Ghost pisze:

    > Użytkownik "ikka" napisał w wiadomości grup

    > Chciałbym jedynie uzyskać odpowiedz na pytanie czy podtrzymujesz tezę
    > "nie podoba mi się tylko to, że jakaś grupa
    > społeczna próbuje mi mówić co MOGĘ oglądać."?

    tak, nadal mi się to nie podoba:) tak samo, jak nie podobałoby mi się
    palenie utworów kochanowskiego :)
    nie ma obowiązku oglądania tego akurat przedstawienia.

    > Nikt nie widzi? na pewno?

    na razie pozostają bezkarni. jakoś kościół nie potępia oka za szerzenie
    nienawiści. a ten wciąż skądś wypełza.

  • 334. Data: 2014-07-03 16:46:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Ale

    [ciach] :-)

    Niezmiennie czekam i pozdrawiam
    Ergie

  • 335. Data: 2014-07-03 16:52:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiej wolności?
    > Naród chciał żyć tak jak na zachodzie. Chciał mieć co wsadzić do garnka i
    > mieć co kupić w sklepie.

    musisz sie zdecydowac, chciał kapitalizmu czy chcial miec co do garnka
    wlozyc. Bo to nie jest tozsame. Bo socjalizm tez swe chwile lepszego żarcia
    miał.
    A wtedy była wyjatkowa chwila - a naród powiedzial co powiedział.

    > Aleś zaszalał :)

    naród moze wyrazic swa wole w masowych manifestacjach, strajkach, w
    referendum i w wyborach. Wtedy były wybory.

    > No cóż? Powinniśmy rozliczyć członków opozycji za ustępstwa.

    owszem, też.

    > A w jaki sposób chciałbyś tego dokonać, jednocześnie zapewniając
    > demokratyczne wybory?

    odebranie prawa wyborczego miesci sie w kategorii działan demokratycznych.
    Wobec osób w sposób jawnie sprzyjających okupantowni to nawet nie byłoby
    niczym niestosownym.

    > ROTFL
    > A agenta Budynia to czasami nie wzięli?
    > Weź mnie nie rozśmieszaj, bo dostaję zajadów.
    > W czasach PRL co drugi obywatel (jak nie stanowcza większość) była
    > agentami, posiadającymi teczki, w których zbierano wszelkie informacje.
    > Takie teczki miały pozakładane zwłaszcza osoby powiązane z opozycją.

    moze i była moja teczka, bo chociaz gówniarz wtedy byłem to jakies pismo z
    umorzeniem dostałem. Ale nie znajdziesz w niej zobowiązania do współpracy z
    ubecją.
    Ale widze ze wyborczą z lat 90tych masz gruntownie przyswojoną. Lustracji
    nie bo mozna kogos skrzywdzic, bo teczki są sfałszowane, całe litania
    podobnych andronów głosili ludzie (np michal boni ) którzy potem okazywali
    sie TW, albo mieli inny interes by ich chronic.
    A dzieki takim jak ty, którzy to łykali jak gesi, lustracji praktycznie nie
    było a układ trwa i ma sie dobrze. A ze teraz juz nie komuchy siedza tylko
    ich dzieci - są juz nie do ruszenia.
    Wiedze ze ty w tym wojsku to byłeś z powołania, ze tak powiem :)

    b.

  • 336. Data: 2014-07-03 16:56:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 16:06:53 +0200 osobnik zwany Ghost napisał:

    > Rozumiem, ze nie odpowiesz. Cool. Mięczaku :-P

    a już wiesz czego nie wiesz? czy dalej będziesz manipulował cytatami?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 337. Data: 2014-07-03 17:08:17
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-03 16:35, Maniek4 pisze:

> [...]
    > sie ich. Toleruje je, wiec jestem tolerancyjny. W urzedach masz
    > reklamy, w szkole reklamy. Czemu akurat ten krzyz?

    Jest przestrzeń prywatna, którą w pełni dysponuje właściciel i jest
    przestrzeń publiczna, którą zarządza państwo.
    W przestrzeni prywatnej powinienem mieć prawo powiesić sobie reklamę,
    albo krzyż, albo też reklamę krzyża.
    W przestrzeni publicznej nie powinno być reklam, ani krzyży.
    Niestety w tym kraju mohery potrafią postawić krzyż zarówno w
    przestrzeni prywatnej jak i przestrzeni publicznej, a w razie sprzeciwu
    podnoszą krzyk, że są dyskryminowani.
    Uważam, ze w przestrzeni publicznej nie powinno być ani reklam, ani krzyży.

    > No moze. Ale to mieczaki w takim razie. Prawo nikogo nie zmusza.
    > Starczy sil zeby zjechac np. wychowawce nie raz a nie starczy zeby
    > postawic sie jakiejs klice?

    Dzieci powinny mieć możliwość jednakowego traktowania w przestrzeni
    publicznej, jaką jest szkoła czy urząd.
    Nauczyciele powinni mieć obowiązek uczenia tolerancji oraz reagowania na
    każdy objaw nietolerancji czy to ze strony wierzących przeciwko
    niewierzącym jak i niewierzących przeciwko wierzącym.

    Są szkoły prowadzone przez kler. Tam niech sobie wisi nawet tysiąc
    krzyży na każdej ścianie i niech każda godzina lekcyjna rozpoczyna się
    od różańca, ale ze szkół państwowych wypad.

    > Nie ksiedza, tylko 100m od miejsca kultu, urzedow i szkol.

    Jak rozumiem jeżeli sąsiad będzie chciał otworzyć knajpę to wystarczy,
    że wystawię przed dom chochoła i będę mu się codziennie kłaniał jako wierny?
    Widzisz teraz do jakiego absurdu prowadzi takie prawo?

    > Nie wiem czemu nietolerancja. Ja jestem tolerancyjny. A Tobie co
    > kosciol nakazuje, czy zakazuje? Bo ja generalnie lubie wszystkich o
    > ile nie sa idiotami. :-)

    A jakie jest Twoje kryterium oceny kto jest idiotą, a kto nie?
    Jak są innego wyznania niż Ty to są idiotami? :)

  • 338. Data: 2014-07-03 17:09:40
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-03 15:38, ikka pisze:

    > masz rację, to przesada. jednak są w Polsce miejsca, gdzie kobiety
    > spotykają się z takim problemem. u lekarza lub w aptece.
    > uważam, że odmowa sprzedaży tabletek pacjentce, która przychodzi z
    > receptą powinna być karana. surowo.

    Tez tak uwazam. Co komu do czyjejs sypialni?

    > pisałam, że w tym temacie kościół jest bardzo aktywny. nie wiedząc o co
    > tam tak właściwie chodzi.

    Chyba nie wiem i ja na tyle zeby prowadzic dyskusje. :-)

    > uważasz, że dziecku byłoby lepiej w domu dziecka? a jeśli np.
    > mężczyzna, który ma dziecko, zwiąże się z innym facetem, należy mu
    > odebrać dziecko i umieścić je w domu dziecka?
    > a może należy wyzywać opiekunów tego dziecka od pedałów i je
    > stygmatyzować?
    > troszkę więcej pomyślunku i mniej zacietrzewienia życzę.

    Ja jestem bardzo spokojny i staram sie nadazac za argumentami.
    Co mi sie nie zgadza? Oczywiscie nie uwazam, ze dziecku bedzie lepiej w
    domu dziecka. Jestem nawet przeciwny odbieraniu dzieci pijackim rodzinom
    w pewnym zakresie oczywiscie.
    W Twoim przykladzie wlasciwie nie ma poczatku. Skad ten facet ma
    dziecko? Jezeli mial je zanim sie zwiazal to znaczy, ze jest jego ojcem.
    A skoro tak, to niezaleznie z kim sie zwiaze jest ojcem i kropka. Tak
    samo jak nikt nie ma prawa wybierac samotnemu ojcu baby, tak samo nikt
    nie moze bronic zwiazania sie z facetem. Dla mnie moze i z psem.
    Problem pojawia sie wtedy kiedy dwoch facetow uznanych za rodzine zechce
    dziecko adoptowac. W imie ludzi chomoseksualnych za jakis czas pewnie
    mnie zrobia jakims rodzicem a czy b. To nie mnie powinno sie
    dostosowywac do zachowan w pewnym sensie nienormalnych (statystycznie
    wylacznie), tylko chyba mniejszosc nawet nie do wiekszosci, a do natury.

    > a dlaczego miałyby się przebierać? bo chyba nie od wiedzy o tym:
    > http://tnij.org/2mh6h4o

    Nie. Ja o eurowizji.

    > bo jeżeli rozmowa o roli kobiet i mężczyzn w różnych dziedzinach życia
    > oraz o stereotypach rozjeżdża emocjonalnie twoje dzieci, to im
    > współczuję.

    Ze co?
    Dzisiaj sa jeszcze jakies role?
    Moja zona tak jak ja jezdzi samochodem. Celowo ja jezdze gorszym, bo
    lubie swoja zone i niech ma lepszy. Owszem gotuje obiady, ale chyba
    tylko dlatego, ze jest pierwsza w domu. Jak ja jestem to ja gotuje. Nie
    zarzynamy tez owiec. :-)

    > to, co piszesz to bzdury. kto ci takich rzeczy do głowy nawkładał?
    > fronda? sam gdzieś tu piszesz, że nie wiesz, czym jest to straszne
    > gender. mimo to się wypowiadasz. ludzie mądrzy tak nie robią.

    Nie musze znac sie na gender, zeby wiedziec iz w Hiszpanii i Francji nie
    ma juz ojca i matki. Twoim zdaniem to dobry kierunek?

    > ale przy okazji nie pozwala żyć innym tak, jak chcą. niezależnie od
    > tych innych wyznania. to nie jest fair.

    Znaczy komu nie pozwala?
    Chodzisz do kosciola?

    > kościół nie ma monopolu na moralność. jest wręcz zaprzeczeniem
    > wszelkich zasad moralnych.

    To znaczy z czym sie nie zgadzasz?
    Kosciol to nie policja moralna. Domyslam sie, ze jednak do kosciola nie
    chodzisz, a wiesz czego kosciol uczy?

    > bo ma takie samo prawo jak i ty żyć w tym kraju tak jak mu się podoba?

    Czego dowodem jest brak krzyza przed palacem po smolensku?
    Twoim zdaniem dobrze zrobili?
    To ma byc ta tolerancjak niewierzacych i fanatyzm katolikow? Daj spokoj,
    kupy sie nie trzyma.

    > to samo pytanie można zadać myśląc o golgota picnic. po co kościół szuka
    > konfrontacji itd...

    Nie wiem co to jest golgota picnic. Nie wypowiem sie. Inni moze sie podepna.

    > ok, zlikwidujmy z przestrzeni publicznej tęczę i krzyże. jestem za. ale
    > nie zgadzam się na likwidowanie tęczy i zostawienie krzyży.

    Jak to?
    Chcesz zlikwidowac tecze razem z krzyzami? :-) Wiesz no gdyby tam stala
    ze sto lat co najmniej to moze i bylaby jakims zabytkiem. A tak to
    mozemy rozmawiac jak o kraweznikach przy drodze.
    Ja juz pisalem, niech sobie te tecze stawiaja, tylko sa po prostu lepsze
    na to miejsca.

    > a jaki to ma związek z tęczą i ateistami?

    A taki, ze pomijasz celowo sens. Czemu nie postawili w innym miejscu,
    gdzie nikogo by nie obchodzila? Skoro nie odnosisz sie do sprawy
    zasadniczej to mozemy o piwie.
    A ta stalowa kratownica zwana tecza na tak malym placu wygoada po prostu
    zalosnie. Chociaz mogli sie do estetyki przylozyc.

    Pozdro.. TK

  • 339. Data: 2014-07-03 17:27:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-03 17:08, uzytkownik pisze:

> [...]
    > podnoszą krzyk, że są dyskryminowani.
    > Uważam, ze w przestrzeni publicznej nie powinno być ani reklam, ani krzyży.

    No ale sa tez reklamy, a Ty widzisz tylko krzyze. :-)
    Co ten krzyz takiego zlego Ci zrobil?

    > Są szkoły prowadzone przez kler. Tam niech sobie wisi nawet tysiąc
    > krzyży na każdej ścianie i niech każda godzina lekcyjna rozpoczyna się
    > od różańca, ale ze szkół państwowych wypad.

    Wlasciwie tez uwazam, ze religii lepiej uczono przy kosciele. Ale Ty tak
    naprawde nie masz argumentow. Buntujesz sie przeciwko, tylko chyba nie
    bardzo wiesz dlaczego i po co?
    Tak naprawde w Twoim zyciu kosciol nie istnieje. Wogole Cie nie dotyka,
    a nosisz wobec niego dziwna nienawisc. Nie rozumiem tego.

> [...]
    > wierny?
    > Widzisz teraz do jakiego absurdu prowadzi takie prawo?

    Najpier mowiles, ze zgoda ksiedza, teraz cos wysmiewasz. No nie wiem do
    jakiego absurdu akurat cos z kosciolem Ci sie potegocilo. A urzedy to
    nie absurd? Zapisali sobie takie prawo i tyle. Kosciol Ci zabrania pic piwo?

    > A jakie jest Twoje kryterium oceny kto jest idiotą, a kto nie?
    > Jak są innego wyznania niż Ty to są idiotami? :)

    Zaklinacze rzeczywistosci udajacych, ze sa bogami tak naprawde, bo maja
    chwilowo sprawcza moc zaprzeczac naturze. Takim jak Larwa w tej
    dyskusji, co nie potrafi wogole rozmawiac przelewajac jedynie wlasne
    frustracje. Wyznanie, plec, czy preferencje nie maja dla mnie zadnego
    znaczenia. Za to widze, ze niektorzy tu tzw. niewierzacy i przez to
    podobno bardziej tolerancyjni chetnie spaliliby mnie na stosie.

    Pozdro.. TK

  • 340. Data: 2014-07-03 17:34:51
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-03 16:35, ikka pisze:

    > może było. ale to nie znaczy, że ludzie, którzy ją postawili mają
    > spadać z tego kraju.
    > a ty uważasz, że nie ma sensowniejszych tras dla procesji i miejsc na
    > ołtarze?

    Dlaczego probujesz sie ze mna konfrontowac?
    Moze i sa lepsze miejsca na oltarze, kwestia pewnie do dyskusji. Jest
    tylko pewna roznica. Kosciol nie ma mocy administracyjnie wyznaczac
    miejsca oltarzy na trasie procesji, ktore to znikaja nastepnego dnia.
    A ludzie ktorzy ja postawili tak naprawde sa hipokrytami i ludzi maja
    gdzies. Nie sa w zadnym wymiarze tolerancyjni wlasnie dlatego, ze nie
    potrafia uszanowac innych, a wytykaja kosciolowi nietolerancje. Jako
    wladza powinni dbac, zeby tematu teczy w tym kontekscie nigdy nie bylo.
    Madra wladza zapobiega i lagodzi, a nie prowokuje. Byc moze jestes matka
    i zapewne nie pozwalas sobie na traktowanie dzieci z gory tylko dlatego,
    ze tak mozesz. Tego samego oczekiwal bym od wladzy. Zapobiegania, a nie
    lamentowania, ze gdzies ktos cos spalil, choc wiedzieli jakie sa nastroje.

    Pozdro.. TK