    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kamera do monitoringu
    Date: Fri, 27 Nov 2020 00:24:10 +0100

    W dniu 26.11.2020 o 19:22, heby pisze:

    > Nie, ale sytuacji bez takowego wyjścia jest niewiele, w przypadku łącz
    > stałych.

    > Tu VPN nie służy do zabezpieczania transmisji, tylko zajmuje się
    > routingiem pomiędzy siecią domową a na przykład telefonem w ręku,
    > automatycznym zestawianiem połaczenia, dbaniem o detale itd itp. W
    > efekcie możesz mieć w telefonie na stałe uruchomionego klienta i
    > sztuczki jak to działa przestają Cie interesować. Zabezpieczenie tak,
    > ale przede wszystkim wygoda używania gotowego rozwiązania bo i serwer
    > jest gotowy i klienta można pobrać na telefon czy komputer.

> [...]

    cytuję całość, bo nie wiem o czym piszecie. z życia wygląda to tak:
    MAsz kamerę, masz do niej soft. pewne dane lecą przez serwer w chinach,
    ale nie obraz jak to się niektórym wydaje. nic w sieci domowej nie
    trzeba ustawiać.
    ta sama kamera, moze nie musi, "dawać" onfiv, rtsp, na 554 34567, 5050,
    8899. jak masz stałe ip, przeforwardujesz te porty na zewnątrz, to
    "dobijesz" się każdym programem (z zewnątrz) typu oniver, tinycam itp.
    Bez chińskego serwera, ale problem w tym, ze najczęściej bez hasła.
    Teraz prośba. jeśli masz proste tanie rozwiązanie, jak wystawić kamery
    na "zewnątrz" (sieci domowej) ale jakoś je zabezpieczyć - pisz szczegóły
    proszę. ja jak muszę, to kamerom nie daję wyjścia na zewnątrz, ale łącze
    je w rejestratorze który jest w miarę bezpieczny; rejestrator ma wyjście
    na zewnątrz. nie drogie - proste.
    ToMasz