  • Data: 2019-09-06 18:29:21
    Temat: Re: Kołkowanie baaaardzo grubego styropianu
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 6 września 2019 11:26:20 UTC-5 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Zacznijmy od tego ze nie ma co kolkowac jak robisz ponizej 2 pieter.
    >
    > Zakladam ze te grube styro to nie po to zeby bylo cieplo tylko zeby jakies
    fikusnosci geometrii przykryc.

    > Jak sie obawiasz ze taka warstwa styro moze odpasc i nie kupisz tak dlugich kolkow
    to raczej musisz sobie jakies kotwy nagwintowac samodzielnie i z dostepnych kolkow
    cos zesztukowac.

    > Prety plastikowe znajdziesz na allegro, ja bym to montowal w odwrotnej kolejnosci:
    > Najpierw powiercic tak aby otwory byly szersze na dnie a wezsze przy wyjsciu.
    Dopasowac gwintowany kolek plastikowy, wkleic na zywice epoksydowa, nalozyc styro
    robiac w nim otwory przed nalozeniem, luzy zapianowac, nakrecic na kolek grzybek z
    zestawu dostepnego.

    > Nic lepszego nie ustrugasz poza zrobieniem drewnianego stelarza i wypelnieniu go
    styro a potem pracowitym docinaniu, tynkowaniu itp...

    > A w praktyce bym zasugerowal: Jak to nie takie krytyczne to nie rob az tak grubej
    izolacji. Pozytek z tego nikly, klopotu kupa.

    Po podumaniu jeszcze inna mozliwosc:
    Zakolkuj normalnymi kolkami ale wytnij odpowiednio duze otwory na grzybek. Otwor
    wypelnij walcami ze styro wycietymi na miare.

    W stosunku do tradycyjnej metody tylko musisz miec dlugie wiertlo, wycinarke rdzeni.

    Powodzenia!