  • Data: 2019-09-07 02:25:35
    Temat: Re: Kołkowanie baaaardzo grubego styropianu
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Rakus napisał:
    > Jak przykołkować bardzo grubą (powyżej 40 cm, maksymalnie do 70 cm)
    > warstwę styropianu? Są w ogóle do tego kołki dostępne w sprzedaży
    > (najdłuższe widziałem 45 cm), czy jakoś inaczej takie warstwy się montuje?
    > -- Pozdrawiam Jakub Rakus

    Już chyba przy grubości styropianu powyżej 20-30cm kołkowanie nie ma sensu
    ze względu na mostki cieplne spowodowane tymi kołkami, po prostu przez kołki
    ucieka więcej ciepła niż styropian go zatrzymuje, trzeba to sobie policzyć,
    wiec kołkowanie warstwy 40-70cm nie ma żadnego sensu, chyba że ten styropian
    nie spełnia funkcji izolacyjnej?