  • Data: 2014-09-15 22:48:28
    Temat: Re: Kompostowanie owoców
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jacek napisał:

    > No nie wiem, czy tak bez znaczenia jest to, kto zarabia na sprzedaży
    > produktu. Fiata dla "naprzykładu" produkują Polacy w Tychach. Zarabia
    > na tym Włoch w Turynie i inni akcjonariusze, a my mamy z tego tylko
    > miejsca pracy (jak mniemam mniej płatne, niż w Italii).

    Trudno kupić samochód, który by nie był "markowy". Zawsze będzie na nim
    napisane "Fiat", "Ford", "Toyota", "Suzuki", "Volvo" albo coś takiego.
    Tymi napisami trzeba się kierować przy zakupie, no bo czym innym? Ale
    nie, ja raczej tyskich robotników nie będę widział na pierwszym planie.
    Koszula ciału bliższa, większe baczenie mam na to, iżby się mój automobil
    nie psuł, a jeśli już musi, to żebym za byle droselklapę sprowadzaną na
    żądanie z innego kontynentu nie musiał płacić tyle, co za pół nowego.
    No i ważne, bym moimi pieniędzmi płacił właśnie za to żelastwo, a nie
    za tabliczkę z napisem, czyli właśnie za "markę". Która warta jest tyle,
    ile zapłacono za reklamy w mediach sławiące te kilka literek lub obrazek.

    Inaczej jest na przykład z winem. Wino mogę kupić dobre, lub niedobre.
    Potrafię odróżnić jedno od drugiego. Ci co tego nie potrafią, znają
    inne kryterium -- tanie, albo drogie. Albo znają kilka marek (lub mają
    je gdzieś zanotowane).

    > Dziś kupowałem cukier - całe 5 kg do celów przetwórstwa jabłek i kupiłem
    > z Krajowej Spółki Cukrowej SA w Toruniu, mimo, że był 0 20 gr droższy od
    > leżącego obok produkcji niemieckiej.
    > Błąd zrobiłem?

    Cukru polskiego od niemieckiego odróżnić nie potrafię. Trzeba zatem szukać
    innych kryteriów wyboru. Niektórzy być może z rozpędu zastosują tu kryterium
    winne, to z ceną. Ale wierzę, że to nie ten przypadek. Można brać pod uwagę
    to, od kogo się kupuje. To nie jest taki zły pomysł.

    Jarek

    --
    popatrz miła, jaki obcy jest ten świat
    tyle mamy potrzeby miłości