  • Data: 2014-09-15 22:53:54
    Temat: Re: Kompostowanie owoców
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dirko napisał (cytologicznie):

    > ... "w uchwale z dnia 30 listopada 2004 Izba Karna Sądu Najwyższego orzekła
    > co następuje:
    >
    > "Znamiona przestępstwa z art. 12a ust.1 ustawy z dnia 2 marca 2001 roku o
    > wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. z
    > 2001 r. Nr 31, poz. 353) wypełnia również wyrabianie alkoholu etylowego na
    > własny użytek."
    >
    > - co praktycznie znaczy, że produkcja bimbru na własny użytek jest czynem
    > prawnie zabronionym i podlega karze do 1 roku więzienia (2 lata w przypadku
    > produkcji znacznych ilości).

    Już wyraziłem swój stosunek do tych opinii, ale zrobię to jescze raz,
    z trochę innej perspektywy. Jako jedną z definicji bimbru możemy przyjąć,
    że jest to "to co ludzie piją, gdy chcą się nawalić, ale nie mają dość
    pieniędzy na zakup wódki w sklepie". Nieszczęściem naszego ustawodawstwa
    jest to, że w innej niż przemysłowa destylacji produktów fermentacyjnych
    dostrzega ono jedynie chęć uzyskania ersatzu spirytusu gorzelnianego.
    A tak przecież nie jest. Na bimbrze świat się nie kończy.

    Jarek

    PS
    Żeby było ciekawiej, to z tego samego art. 12a ust. 1 wynika, że jak ktoś
    kupi w sklepie pół litra spirytusu, doda bitreksu przerabiając go tym samym
    na denaturat, to też go mogą posłać na rok do mamra.

    --
    Tales z Miletu, Sedes z Bakielitu, Spirytus z Polmosu.