  • Data: 2016-05-28 21:07:42
    Temat: Re: Kosiarka do krzaczorów
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Pszemol napisał:

    > Tak, tak, doceniam propozycję ale chyba się nie zrozumieliśmy... :-)
    >
    > Raz, że elektryczna odpada, bo posiadłość jest duża i więcej bym
    > za przedłużacze musiał zapłacić niż kosztuje ta 12-konna...
    > Jakoś za pierwszym razem nie dotarło do mnie o czym mówisz :-)

    Do mnie dotarło to o dotychczasowym korzystaniu z instrumentu
    żyłkowego i niedogodności z tym związanych. Tak to sobie wyobrażam:

    https://youtu.be/KLJhQm_fMxs

    W tej sytuacji każdy sprzęt będzie lepszy.

    > Dwa, że szwagier ma podobną kosiarkę elektryczną i kosi nią przy
    > swym domu ale jak użyłem jego maszyny u siebie to katorga!
    > Ta maszyna jest za słaba: z gęstą/splątaną trawą sobie nie radzi,
    > ostrze się owija, zatrzymuje - a co dopiero wysokie krzaczory...

    To mogę potwierdzić. Częściowo. Gęstą i soczystą trawą kosiarka
    potrafi się zapchać. Wysokimi krzaczorami zdecydowanie mniej chętnie.

    > Obawiam się, że to co pokazałeś to jest XS lub S.
    > Ja potrzebuję jednak czegoś może nie XXL :-) ale conajmniej L.

    Przyjmijmy, że chciałem tylko pokazać różnicę między ideą koszenia
    trawy (w czym faktycznie najlepiej może się sprawdzać żyłka),
    a koszeniem wszystkiego, do czego potrzebna jest po prostu spora
    masa wirująca i nic więcej. Zawsze to jest zorganizowane tak samo.
    Rozmiar, to już sprawa indywidualna. Wersja XXL na jednym z filmów
    ścięła nawet betonowy słup.

    > Kosiarka której szukam musi być samojezdna bo jest tego dużo
    > i nierówno, często ciut pod górkę :-) i musi być dosyć ciężka aby
    > swoją wagą kładła chabazie przed sobą zanim je zetnie. Idealnie
    > byłoby też gdyby część tnąca z nożem była jakoś przegubowo
    > połączona (giętko) z częścią pędną/silnikiem aby pokonywać
    > wertepy w terenie. Ale takiej nie mogę znależć... To co
    > pokazałem w pierwszym linku jest sztywne i na wzniesienie
    > się nie wjedzie przodem, trzeba jechać boczkiem, boczkiem...

    I to wszystko do wykorzystania raz w roku, w czasie połowy urlopu?

    > Generalnie celem tego wątka było zapytać polskich ogrodników
    > czy znają jakieś firmy w Polsce które robią takie mocniejsze
    > kosiarki do krzaków jak ta amerykańska do której dałem linka.
    > Chcę się zapoznać z polską (dostępną w Polsce) ofertą takich urządzeń.
    > Widzę dużo podobnych ofert w UK ale chyba Polak też potrafi, co nie?
    > Wolę kupić coś polskiego zamiast sprowadzać z daleka cudze.

    Nie wiem, czy każdy kraj świata produkuje swoje traktory i traktorki.
    I czy powinien. Chyba nie. Żeby to nie kosztowało majątku, to musi
    być spory popyt. A w Polsce traktor nie jest artykułem pierwszej
    potrzeby. W każdym razie nie widziałem u nikogo przy domu takiej
    maszyny rodzimej produkcji. Nie będę się wypowiadał w imieniu polskich
    ogrodników (bo oni tego nie lubią), ale widzę, że używają sprzętu
    nie gorszego, niż ogrodnicy amerykańscy. Taki spotykam czasem
    w miejscach, gdzie tym się handluje. Tyle że on też kosztuje więcej
    niż przedłużacz. Mój znajomy kupił sobie ze dwa lata temu na giełdzie
    (od polskiego ogrodnika, który widać nabył nowy lepszy) używany
    traktorek. Umie kosić badyle i odśnieżać. Dał za to z pięć stów.

    Jarek

    --
    Wiezie se do domu laser schowany w słomie.
    Na podwórku cielę bryka, kaczki na stawie...