eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKoszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie › Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
  • Data: 2018-01-08 11:49:21
    Temat: Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 09:37:53 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Mon, 8 Jan 2018 00:12:41 -0800 (PST), Budyń

    Powinno być mniej wiecej tyle samo.

    > Ponieważ parterówka, pomimo że mniejsza metrażem użytkowym, zajmuje więcej
    > miejsca na polu tj. 100m2 vs ~70m2 zatem zwiększa siętakżę obrys. Ponadto z
    > tego co zaobserwowałem, w parterówce też _czasem_ robi się podmurówki
    > fundamentowe do ścian nośnych wewnątrz domu.

    no ale zalezy jak oni te metry liczą - ja mam po obrysie 7x15m=105m. Gdybym zakonczył
    dachem byłaby parterówka. Ale na tym samym fundamencie mam uzytkowe piętro -
    odliczając skosy wychodzi wlasnie jakies 140m2 (a nie 200 po podłogach)

    > Ja u siebie w ogóle miałem na całej północnej ścianie podwójnie ciągniętą
    > ścianę fundamentową (13m), w samym środku domu też z 6m poszło dodatkowo
    > pod ścianę nośn

    no ok, jesli budynek bedzie 10x10 to nośna w środku bedzie potrzebna. Ale pietro i
    tak sie robi za darmo (jesli chodzi o fundamenty)

    b.