    Subject: Re: Krzewy ozdobne
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Thu, 9 Mar 2017 14:46:31 +0100

    W dniu 2017-03-09 o 09:04, Kris pisze:

    > Mam żywopłot z kilku odmian berberysu. ładnie wygląda, szczególnych wymagań nie ma.
    Wada taka że powoli rośnie- 7-8 lat u mnie i ma dopiero niecałe 2metry. Ten go dwa
    razy w roku
    > Z drugiej strony mam żywopłot z ałyczy- brzydszy ale rośnie jak szalony, ten ze 3-4
    razy do roku zatrzymałem go na ok 2,5-2,8 metra
    > Po-2-3 latach już ładnie ogradzał posesje.
    > Zarówno berberys jak i ałycze kupiłem w nadleśnictwie- u nas mają szkółki leśne i
    wiosną sprzedają sadzonki. Cena w 2008roku jakaś śmieszna była kilka groszy za
    sadzonkę+3%vat.

    Może żywopłot to za wiele powiedziane. Ot chciałem tylko czymś ładnym i
    szybko rosnącym zapchać lukę (po 3ech drzewach) w szpalerze rosnących
    wzdłuż ogrodzenia iglaków.. Ałycza to raczej za gruby kaliber na tak
    małą przestrzeń, ale berberys warto wziąć pod uwagą.. Może są odmiany
    szybciej rosnące?