  • 11. Data: 2010-07-06 09:14:13
    Temat: Re: Kupić używany czy budować?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Lip, 11:10, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Takie drogie działki na Śląsku są? U nas działki po 80zł za mkw a za 500tys
    > to można kupic wykończony w przyzwoitym standardzie dom wybuudowany kilka
    > lat(nawet rok/dwa lata) temu.

    U mnie tez aktualnie srednie ceny to 60-80 pln / m2. Ale zdarzaja sie
    okazje - od dziadkow, pijakow i innych nieswiadomych :) Ja np. kupilem
    dzialke 53ar za 12 pln / m2, gdzie 100m dalej obok mnie sprzedala sie
    rok temu jedna za 60 pln / m2 ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2010-07-06 09:17:36
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 5 Lip, 22:59, Przemolo <p...@g...pl> wrote:
    > Chętnie wysłucham za i przeciw:
    > Czy szukać używanego domu z lat 60-90 XXw, który to w stanie względnie
    > do zamieszkania można w okolicach Śląska kupić za 400-500tyś zł, czy też
    > kupić działkę (100-150tyś zł) i postawić na niej coś z prefabrykatów,
    > drewna, itp. w cenie ok. 300tyś zł w stanie deweloperskim?
    >
    > Z jednej strony nie mam czasu i ochoty na ciągłe dozorowanie budowy, a i
    > nie znam się na tym, z drugiej chciałbym też kupić coś, co nie zje w
    > najbliższych latach kolejnych 100-200tyś złotych albo na remonty, albo
    > wykończenia, itp.

    A ja dodam troche przewrotnie:
    Domy z lat jakie wskazales sa w gorszym stanie niz starsze lub
    mlodsze.
    U mnie we wsi jest pare domow ktore wlasnie sa remontowane i sa
    wlasnie z podobnego okresu. I co? I nic, wiekszosc jest w dobrym
    stanie, brak grzyba, brak wody w piwnicy, i raczej duzo do wymiany ale
    na pewno taniej niz budowa nowego.

    LIczac z grubsza:
    domek 150m2 - kuchnia, lazienka, kibel i 4 pokoje.
    Na wymiane elektryki trzeba liczyc 5-6kzl plus robocizna (mozna liczyc
    drugie tyle w kazdym przypadku).
    Wymiana tynkow: 10kzl.
    Zrobienie podlog: 10kzl
    unowoczesnienie/wymiana instalacji wodnej: 10kzl.
    Wymiana dachu:30kzl.
    Wymiana okien (o ile sa stare, nie musza) 10-15kzl. Tu juz robocizny
    sie nie liczy, firma przywiezie i zrobi.

    W rezultacie za te 60-100kzl wsadzone w remont masz dom calkiem fajny.
    Zazwyczaj zbudowany z tradycyjnych materialow (nie ytong) i juz
    przetestowany.

    Jesli wolisz nizszy standard to i 30% z tej kwoty urwiesz. Jesli
    zrobisz sam (jak ja robie) to urwiesz jeszcze polowe.

    Wlasnie robie remont domu i jestem w okolicy polowy i wydalem jakies
    20kzl.
    A np. lazienke robie od podstaw (do niedawna mialem kibel 0,5m nad
    ziemia :)

    Jesli nie chcesz sie babrac w kredyty (tutaj trzeba koszt domu
    podwoic) i chcesz szybko zamieszkac a potem mozesz wozic sie z
    remontami to polecam kupno uzywki. Jesli jestes idealista/
    perfekcjonista to morduj sie z nowym, bedziesz mogl kazda sprawe
    dogladac.

    Akurat widze w mojej wsi jak sie ludzie buduja/remontuja.
    I na okolo 10 przypadkow tylko 2 nowe domy sie pojawiaja a reszta to
    adaptacje juz zastanych ale tylko polowa z nich (tych remontowanych)
    jest kupiona i remontowana a drugie tyle jest otrzymanie w spadku.

    Dodatkowo na starcie masz "gotowy" ogrod i mozesz juz na trzeci dzien
    sie rozkoszowac wypoczynkiem na trawce w cieniu.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 13. Data: 2010-07-06 11:16:44
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-07-05 22:59, Przemolo pisze:
> [...]
    > nie znam się na tym, z drugiej chciałbym też kupić coś, co nie zje w
    > najbliższych latach kolejnych 100-200tyś złotych albo na remonty, albo

    Widzę, że Cię mocno straszą :) I może generalnie mają rację, ale jeśli
    dom jest cały czas zamieszkały i nie mieszka w nim totalna trąba to na
    pewno nie jest w takim stanie, który wymagałby kapitalnego remontu.

    Wydaje mi się, ze całkiem nietrudno ocenić czy właściciel sprzedaje dom
    bo już nie radzi sobie z remontami, czy z innych powodów, niezależnych
    od stanu technicznego domu. Dużo o stanie domu powie jego obejście -
    jeśli jest schludne, zadbane i widać wkład pracy właściciela to już jest
    przesłanka że o dom dbał tak samo. Jeśli dom ma dodatkowo zamontowane
    rolety antywłamaniowe, jakieś okna w miarę nowe i nie wykrzywione,
    jakieś innowacje w piwnicy/kotłowni, to dodatkowo świadczy na korzyść
    właściciela i domu. Kupując taki dom na pewno nie będziesz musiał
    ładować na dzień dobry 100tyś. Chyba że nie akceptujesz w łazience kafli
    sprzed paru lat (design łazienek zmienia się chyba najszybciej).

    PZDR
    Shaman

  • 14. Data: 2010-07-06 11:23:31
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Widzę, że Cię mocno straszą :) I może generalnie mają rację, ale jeśli dom
    > jest cały czas zamieszkały i nie mieszka w nim totalna trąba to na pewno
    > nie jest w takim stanie, który wymagałby kapitalnego remontu.

    Mylisz się. Część elementów budynku po prostu zużywa się z czasem i
    dbanie/nie dbanie nie ma z tym nic wspólnego, bo jak chcesz niby dbać o na
    przykład rury czy elektrykę? A stary dom to stare technologie.

  • 15. Data: 2010-07-06 11:51:57
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    > 2.Budowa nowego domu 150mkw powinienes się zmieśćic spokojnie na gotowo w
    > 400tys(przy cenie działki 100-150tys jak piszesz). Jeśli sie spręzysz to w
    > rok czasu masz wybudowany dom

    400tys na gotowo w tym cena działki 150tys czyli budowa na gotowo to w/g
    Ciebie 250tys ??

  • 16. Data: 2010-07-06 12:09:55
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P.H." <k...@g...w.sieci> napisał w wiadomości

    > 400tys na gotowo w tym cena działki 150tys czyli budowa na gotowo to w/g
    > Ciebie 250tys ??

    Tak. W miare prosty domek do 150mkw bez szleństw spokojnie za tyle można
    wybudować- było juz sporo dyskusji na ten temat
    Patrz np ten domek- jak dobrze pójdzie to będe chciał go budowac i zamierzam
    się w takim budżecie zamknac.

    http://www.archipelag.pl/projekty-domow/genowefa/

    Za ok 300tys jest sporo ofert domów w stanach developerskich a jest tam
    wliczona cena działki jak i zarobek developera

    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-07-06 12:12:29
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Za ok 300tys jest sporo ofert domĂłw w stanach developerskich a jest tam
    > wliczona cena działki jak i zarobek developera

    I ty myślisz, że developer kupował te działki po te 150 kzł? Widać masz
    marne pojęcie o takich inwestycjach. A o zalezności wysokości kosztów od
    skali inwestycji słyszałeś?

  • 18. Data: 2010-07-06 12:17:34
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >dobry 100tyś. Chyba że nie akceptujesz w łazience kafli sprzed paru lat
    >(design łazienek zmienia się chyba najszybciej).

    To co piszesz jest ok ale dla domów wybudowanychj kilka lat temu. A gośc
    chce kupić dom z lat 60-90tych.
    A wtedy z reguły najlepiej generalny remont zrobic od razu albo dłubac przez
    najbliższe 5-10lat sukcesywnie.

    Krzysiek

  • 19. Data: 2010-07-06 12:34:11
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:i0v6jj$qmc$1@news.onet.pl...

    > I ty myślisz, że developer kupował te działki po te 150 kzł?

    Mysle że developer kupował te dziąłki po 50tys.
    Koszt budowy wyniósł go maks 150tys a 100tys to jego zysk.

    >Widać masz
    > marne pojęcie o takich inwestycjach.

    Dlatego czekam na Twoje "fachowe" wyliczenia.

    >A o zalezności wysokości kosztów od skali inwestycji słyszałeś?

    Takie cuda to możesz sobie wyliczac przy dużych inwestycjach. Ja piszę o
    developerach typu: kupuje dwie działki buduje na nich dwa domy i sprzedaje.
    Własnie w ubiegły piątek sprzedany za 450tys został dom 150metrów wybudowany
    na działce 800mkw(działka kosztowała 60tys netto z przetargu od miasta).Dom
    zrobiony nie w stanie developerskim a na gotowo, łacznie z ogrodzeniem,
    bramą podjazdem i iglakami.
    I to juz 3 lub 4 taki dom. A sprawę znam dokładnie gdyż buduje i sprzedaje
    te domy mój znajomy.
    I po kosztch nie sprzedaje uwierz mi.
    I własnie jest na etapie załatwienie kolejnego pozwolenia na budowę(działka
    kupiona za 64tys 800mkw) więc jak jestes zainteresowany to za ok rok czasu
    możesz powiększyć grono mieszkańców mojej miejscowości;))

    Krzysiek

  • 20. Data: 2010-07-06 12:40:18
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Mysle że developer kupował te dziąłki po 50tys.
    > Koszt budowy wyniósł go maks 150tys a 100tys to jego zysk.

    To chyba znacznie zmienia postać rzeczy, co?

> [...]
    >
    > Takie cuda to możesz sobie wyliczac przy dużych inwestycjach. Ja piszę o
    > developerach typu: kupuje dwie działki buduje na nich dwa domy i

    Ja pisałem o developerach, a nie firmie Zdzisiek & Syn budującej bliźniaka.