  • 61. Data: 2012-08-27 18:06:34
    Temat: Re: LEDY 12V zamiast halogenów
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:5a21a045-c755-4773-a67e-650acc34e0bc@googlegrou
    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2012 14:26:31 UTC+2 użytkownik Ghost
    napisał:

    >To było w innej części tego watku. Tu zarzuciłeś mi że zacioemniam(jak
    >ledy;)kalkulację.

    Topiac wszystko w jednej masie i zadajac wymiany wszystkich na raz,
    manipulujesz. No jest jeszcze opcja, ze jestes chómanistom.

    >Co do swiecenia jednej żarówki dłuzej niz godzina dziennie to u mnie tak
    >będzie.

    Zadziwiajace.

  • 62. Data: 2012-08-27 20:20:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2012 18:06:34 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Topiac wszystko w jednej masie i zadajac wymiany wszystkich na raz,
    >
    > manipulujesz. No jest jeszcze opcja, ze jestes chómanistom.

    Jak na razie to Ty raczej jak chómanista(cokolwiek to znaczy) się zachowujesz bo nie
    podałeś żadnego wyliczenia, żadnej cyfry.
    Ale od lat jesteśmy już na tej grupie i zauważyłem już dawno że takie gadania dla
    gadania bez podawania konkretów to Twój styl dyskusji;)

    > Zadziwiajace.

    Nic na to nie poradzę;)

  • 63. Data: 2012-08-27 20:26:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    >Jak na razie to Ty raczej jak chómanista(cokolwiek to znaczy) się
    >zachowujesz bo nie podałeś żadnego >wyliczenia, żadnej cyfry.

    3, moze byc?

    >Ale od lat jesteśmy już na tej grupie i zauważyłem już dawno że takie
    >gadania dla gadania bez podawania >konkretów to Twój styl dyskusji;)

    Tak wlasnie wyglada przyznanie sie do manipulacji, bez przyznania sie do
    manipulacji.

  • 64. Data: 2012-08-29 15:13:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Kris wrote:

    > Pewnie tak tylko po co mi swiecace światło całą noc na korytarzu.

    Bywają tak bezsensownie zaprojektowane miejsca, że musisz po
    ciemku dojść do włącznika, który znajduje się na końcu drogi.
    Po dojściu do niego nie ma więc po co zapalać światła. :->
    Przykład: większość lamp korytarzowych w blokach. Masz
    np. trzy włączniki: lewy łazienka, prawy toaleta, środkowy
    do lampy na korytarzu.

    Można oczywiści porządnie pociągnąć kable, ale można też włożyć
    słabego LEDa i niech się stale świeci. Co kto lubi.

    > Na schodach i w korytarzu mam czujke ruchu która zapewnia dokładnie
    > ta sama funkjocalnośc co swiecace cała noc ledy..

    I to jest chyba optymalne rozwiązanie. Problem polega na tym, że
    albo to jest czujka PIR, więc z zasady działania musi znaleźć się
    w eksponowanym miejscu, szpecąc otoczenie, albo czujka mikrofalowa,
    którą można ukryć, ale pobiera energię porównywalną z tym LEDem.
    Z czujką jest na pewno funkcjonalniej (sam też mam czujkę).

    > Piszę tu o ledach używanych do typowego oświetlenia- iu tu ich zalet nie widzxe.

    Teoretycznie mają same zalety, ale w praktyce póki co halogeny górą.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 65. Data: 2012-08-29 22:01:16
    Od: "Adaxis" <A...@i...pl>

    Dla świecenia 1h dziennie to szkoda inwestować w oświetlenie! To oczywiste,
    że im dłużej

    U mnie świeci się średnio nie 1 h ale minimum 5 h - były 2 kinkiety ze
    zwykłymi żarówkami 2x30W, potem energooszczędne 2x 6W, a teraz LEDy 2 x 3.5
    W. Dwa lata dają czas pracy 3650 h.
    1. 60W x 5h x 365 x 2 = 219.5 kWh x 0.6 PLN/kWh = 131.4 PLN/Rok
    2. 12W x 5h x 365 x 2= 43.8 kWh x 0.6 PLN/kWh = 26.8 PLN/Rok
    3. 7W x 5h x 365 x 2= 25.6 kWh x 0.6 PLN/kWh = 15.4 PLN/Rok

    żywotność
    1. 1000 h
    2. 5000 h
    3. 10000 h

    Koszt inwestycji dla 2 lat jest całkiem podobny:
    1. 2 x 4 x 5 PLN = 40 PLN
    2. 2 x 20 PLN = 40 PLN
    3. 2 x 20 PLN = 40 PLN

  • 66. Data: 2012-08-29 22:20:42
    Od: "Adaxis" <A...@i...pl>

    Przepraszam, "samo" się wysłało, tzn. jakiś przypadkowy klik lub skrót.

    Dla świecenia 1h dziennie to szkoda inwestować w oświetlenie! To oczywiste,
    że im dłużej świecimy tym lepszy wynik dla LEDów.
    Kupowałem świetlówki energooszczędne i na gwarancji wymieniałem tak co kilka
    miesięcy. Obecnie zakupiłem LEDy...

[...]

    1. 1000 h (halogen 2000 h)
    2. 6000 h
    3. 50000 h -żywotność diod określa spadek wydajności świetlnej o połowę,
    więc funkcjonalnie jest mniejsza!

    Koszt inwestycji dla 2 lat:
    1. 2 x 4 x 2 PLN = 16 PLN
    2. 2 x 20 PLN = 40 PLN
    3. 2 x 20 PLN = 40 PLN

    Zysk dla LEDÓW wynosi 90 PLN w stosunku do zwykłych żarówek i ok. 10 PLN w
    stosunku do żarówek energooszczędnych.
    Podany przykład dotyczy małych mocy, więc ja zamieniłem wszystkie halogeny
    na LEDy i wg mnie to już się konkretnie opłaca, bo i halogen jest droższy o
    zwykłej żarówki.
    Od 1.09.2012 już 25W wycofane z produkcji, jedynie specjalne będą. A tak
    naprawdę to żarówka Edisona ma b. długą żywotność (przypadek świecącej się
    żarówki ponad 100 lat), tylko producenci żeby zarabiać, skracają jej
    żywotność, tak samo jak innym urządzeniom AGD.

  • 67. Data: 2012-09-14 03:35:27
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-22 21:02, n...@m...invalid pisze:
    > Ej, dziwne.
    > Znam jedną instalację z white LEDów jakichś tanich shitowatych, to ta,
    > prześwieciwszy już >10k h (utrata jasności zauważalna), idzie w *ciepły*!

    Zmiana barwy jest w ledach dwu-czynnikowa, wynika z sposobu generowania
    światła białego, jako suma niebieskiego oraz żółtego, przy czym
    niebieski jest robiony przez niebieskiego leda, a żółty jest generowany
    przez luminofor, pobudzany niebieskim światłem.
    - niebieski led traci z czasem jasność
    - luminofor traci z czasem jasność
    - luminofor jest nieliniowy, tzn powyżej pewnej jasności niebieskiego -
    nie daje już więcej żółtego, więc bilans wychodzi w kierunku
    niebieskiego/zimnego swiatła. Jeśli ledy były "przekręcone" zbyt mocnym
    ledem w stosunku do zbyt słabego luminoforu, to faktycznie spadek
    jasności niebieskiego leda (który można równie dobrze wywołać dla testu
    zmniejszeniem prądu diody, by zmniejszyć jej jasność) w związku ze
    starzeniem - może być szybszy niż spadek jasności luminoforu żółtego,
    czyli bilans może iść w kierunku "mniej niebieskiego, a żółtego nadal
    prawie tyle samo"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 68. Data: 2012-09-14 08:43:50
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-08-29 15:13, Piotr Wyderski pisze:
> [...]
    > którą można ukryć, ale pobiera energię porównywalną z tym LEDem.
    > Z czujką jest na pewno funkcjonalniej (sam też mam czujkę).

    są mikrofale do sterowania oświetleniem? ma to jakąś sensowną regulację?
    zgaduję że w wąskim pomieszczeniu średnio jest sens montażu tegoż bo
    zaświeci światło jak będę w pokoju obok...

    Lukasz