  • 11. Data: 2010-09-10 06:23:32
    Temat: Re: Linia napiecia na dzia3ce
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:nt6nl7-vfu.ln1@news.yarross.net.pl...

    > Raczej 15kV.

    No przecież pisałem, ze słabo widać :), zresztą jaka to różnica?
    Średnie napięcie może być różne, od 1 kV nawet do 60 kV. W mojej okolicy
    występuje akurat 20kV.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sie%C4%87_%C5%9Brednieg
    o_napi%C4%99cia

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 12. Data: 2010-09-10 06:42:34
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No przecież pisałem, ze słabo widać :), zresztą jaka to różnica?

    miedzy 20kV a 15kV w budowie linii też nie ma zadnej różnicy, jak bedzie
    lepiej widac to poznasz? :-)

    b.

  • 13. Data: 2010-09-10 08:57:28
    Temat: Re: Linia napięcia na działce
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

    > Użytkownik "ARTUR WIERZBICKI" <a...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:5452c3ad-ae3b-4e72-b084-
    >

    > telefoniczny. A to co pisze kurdebalans to w dużej czesci bzdury, nie chce
    > mi sie ich punkt po punkcie prostować, wiec raczej nie zwracaj uwagi.

    KODEKS CYWILNY
    Tytuł III
    Prawa rzeczowe ograniczone
    Dział I
    Przepisy ogólne
    Dział III
    Służebności
    Rozdział I
    Służebności gruntowe
    Art. 285.
    § 1. Nieruchomość można obciążyć na rzecz właściciela innej
    nieruchomości(nieruchomości władnącej) prawem, którego treść polega bądź na
    tym, że właściciel nieruchomości władnącej może korzystać w oznaczonym
    zakresie z nieruchomości obciążonej, bądź na tym, że właściciel
    nieruchomości obciążonej zostaje ograniczony w możności dokonywania w
    stosunku do niej określonych działań, bądź też na tym, że właścicielowi
    nieruchomości obciążonej nie wolno wykonywać określonych uprawnień, które mu
    względem nieruchomości władnącej przysługują na podstawie przepisów o treści
    i wykonywaniu własności (służebność gruntowa).

    Art. 287.
    Zakres służebności gruntowej i sposób jej wykonywania oznacza się, [...].

    Rozdział III
    Służebność przesyłu

    Art. 3051.
    Nieruchomość można obciążyć na rzecz przedsiębiorcy, który zamierza
    wybudować lub którego własność stanowią urządzenia, o których mowa w art. 49
    § 1, prawem polegającym na tym, że przedsiębiorca może korzystać w
    oznaczonym zakresie z nieruchomości obciążonej, zgodnie z przeznaczeniem
    tych urządzeń (służebność przesyłu).

    Art. 3052.
    § 1. Jeżeli właściciel nieruchomości odmawia zawarcia umowy o ustanowienie
    służebności przesyłu, a jest ona konieczna dla właściwego korzystania z
    urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1, przedsiębiorca może żądać jej
    ustanowienia za odpowiednim wynagrodzeniem.
    § 2. Jeżeli przedsiębiorca odmawia zawarcia umowy o ustanowienie służebności
    przesyłu, a jest ona konieczna do korzystania z urządzeń, o których mowa w
    art. 49 § 1, właściciel nieruchomości może żądać odpowiedniego wynagrodzenia
    w zamian za ustanowienie służebności przesyłu.

    Art. 3054.
    Do służebności przesyłu stosuje się odpowiednio przepisy o służebnościach
    gruntowych

    Zwracam uwagę na użyty zwrot w Art. 287. "oznacza się".
    Moja praca m. in. polega na pobieraniu informacji z umów notarialnych.
    Tam sie oznacza słuzebności. Rodza służebności, na rzecz kogo, i jak ma być
    wykonana.
    "Nieruchomość opisana w pkcie x niniejszej umowy jest obciażona służebnością
    na rzecz Zakładu Energetycznego z prawem wjazdu na teren nieruchomości celem
    remontu i utrzymaniu w ruchu urządzeń przesyłowych.
    Strona oświadcza, iż nieruchomość [...] w raz z prawami i obowiązkami
    przysługującymi [...] kupuje ....."

    Taka słuzebność to coś jak nabycie nieruchomości z hipoteką. W KW jest
    zapisane cudze prawo które własciciel jest obowiązany spełnić\świadczyć.

    Ogólnie napisałem nt. takiego kożystania z nieruchomości które ma wpływ na
    sąsiadów:
    -działalność gospodarcza na działce która wg m. planu zag. prz. jest
    mieszkalna/rekreacyjna,
    -innej, regulowanej przez prawo wodne, geologiczne, etc.

    Nie mozna ot tak sobie wjechać na teren posesji ekipa z ZE bo tak im
    wygodnie.
    Na taki wjazd trzeba mieć "papier".

    Tutaj przez zaniedbanie/niedopatrzenie właściciela ZE taki papier uzyskał.
    http://www.nieruchomosci.beck.pl/index.php?mod=m_akt
    ualnosci&cid=34&id=478

    Tutaj ZE ima się wszystkiego by nie placic za służebność. Rzecz ciekawa bo
    linia energetyczna przebiega ponad posesja a na samej posesji nie ma słupów.
    Właściciel nieruchomości chce ustanowienia służebności by pobierać za to
    opłaty.
    http://forumprawne.org/prawo-nieruchomosci-lokalowe-
    budowlane/141748-sluzebnosc-przesylu-sprawa-do-sadu.
    html

    Kolejna srawa, że ludzie molocha sie nie boją i w pełni chcą władać swoją
    nieruchomością.
    http://prawnikow.pl/forum/thread/45006,Sluzebnosc-na
    -rzecz-Zakladu-Energetycznego---wynagrodzenie.htm

    A tu są te rzekome bzdury:
    http://prawo.energetyczne.eu.interia.pl/prawo-energe
    tyczne-pytania-odpowiedzi.html

    Z uszanowaniem i pozdrowieniami
    W.

  • 14. Data: 2010-09-10 08:59:47
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

> [...]
    >

    > telefoniczny. A to co pisze kurdebalans to w dużej czesci bzdury, nie chce
    > mi sie ich punkt po punkcie prostować, wiec raczej nie zwracaj uwagi.

    I jeszcze:
    http://www.rp.pl/artykul/8,491185_Kabel_podziemny_za
    miast_linii_napowietrznej.html

    W.

  • 15. Data: 2010-09-10 11:53:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >Twoje to robisz co chcesz. Altanka to konstrukcja nietrwala. Prawo
    >budowlane tym sie nie zajmuje. A tylko PB określa jakieś tam odległości.

    4 zdania - wszystkie nieprawdziwe

    >Looknij do Aktu Notarialnego bo tam jest wpisana albo i nie ewentualna
    >służebność na rzecz
    >ZE, Gazowni, Kanalizacji, drogi dojazdowej dla sąsiada, itp. etc.
    >Jak nie ma to robisz co chcesz. Jak nie masz służebności to najpierw
    >strzelasz a potem zadajesz pytania.

    To nieprawda - jak kupiłeś działke z linią to linie masz i ją w swoich
    planach uwzględniasz. Mozesz zlecic tez kurdebalansowi sprawę sądową - wtedy
    jestes 10lat do tyłu a wynik niepewny :-)
    Ja od lat projektuje linie energetyczne bardzo czesto po terenach prywatnych
    i jeszcze mi sie nie zdarzyło zeby było ustanowienie służebnsci. A linie
    stoją legalnie i własciciel terenu nie może ot tak sobie ich usunąć.

    Nie mówie o liniach postawionych nielegalnie - ale tych pewnie jest
    niewielki odsetek. Te twoje arytykułu mówia o takich (nie zajrzałem do
    wszystkich linków)

    b.

  • 16. Data: 2010-09-10 12:34:21
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

> [...]
    > prywatnych i jeszcze mi sie nie zdarzyło zeby było ustanowienie
    > służebnsci. A linie stoją legalnie i własciciel terenu nie może ot tak

    Sam nie. Może jednak tego żadać bo ma takie prawo. Samo posadowienie lini
    przesyłowej na działce prywatnej nie rodzi żadnego skutku. ZE takie linie
    sobie stawia. Takie linie są. Jednak w sprawach sądowych ZE takiego prawa
    szuka. Np. powołuje się na słuzebność w wyniku zasiedzenia. Straszy nawet
    właściciela że odetnie mu prąd. Naszczuwa innych na "wichrzyciela". Donosi
    do banku że nieruchomość na której stoi słup energetyczny będąca
    zabezpieczeniem hipotecznym kredytu straciła na wartości w pływając tym na
    właściciela posesji.
    Właściciel posesji ma prawo dysponować sobie swoją nieruchomością tak jak
    sie mu to podoba. Ma prawo zgodnie z prawem do czerpania pozytków
    wynikajacych z tego prawa własności, w tym z ustanowienia służebności. Ty mu
    tego prawa odmawiasz.

    JAK W KSIĘDZE WIECZYSTEJ NIE MA SŁUZEBNOŚCI NA RZECZ ZE TO MOŻNA ZE GNAĆ.

    Jest jak napisałem coś takiego jak służebność przez zasiedzenie. Czyli jak
    nic nie robimy to po 30 latach mamy strupa który na naszej działce siedzi
    zgodnie z prawem.

    > Nie mówie o liniach postawionych nielegalnie - ale tych pewnie jest
    > niewielki odsetek. Te twoje arytykułu mówia o takich (nie zajrzałem do
    > wszystkich linków)

    1. Nie jestem Twoim wrogiem.
    2. Teraz wiem w jakiej grasz drużynie (kto Ci płaci).
    Ad. 2. Jako zainteresowany, mający w tym swój prywatny interes, w swojej
    opinii nie jesteś wiarygodny.

    Wyroki SN są obowiązującą wykładnią prawa dla sądownictwa podległego.
    Znaczy to że nie jest to wyrok w indywidualnej sprawie i na takie
    rozstrzygniecie można się powołać.
    Takie przykłady podałem.

    Projektuj sobie. Taką masz pracę. Zgodnie z prawem a nie dlatego że zawsze
    tak się robiło.
    W.

  • 17. Data: 2010-09-10 13:07:29
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

    > Użytkownik "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > 4 zdania - wszystkie nieprawdziwe

    Wskaż przepisy. Przepisy które mówią że jak na posesji lub za płotem
    właściciela jest słup z prądem to nie wolno mu robić tego, tego, i tamtego.
    Że ZE jak postawi na prywatnej posesji słup to tym samym otrzymuje prawo
    dźwigiem na posesje wjechać, urzadzić sobie miniplac budowy, zniszczyć
    ogród, rozjeździć trawnik, rozebrać ogrodzenie, nie mając do tego prawnej,
    wyrażonej jawnie w KW delegacji. Że na skutek kłopotu respektowania cudzego
    prawa do wjazdu i remontu słupa właścicielowi nie przysługuje z tego tytułu
    zadośćuczynienie.

    Ad. 1, Ad. 2, Ad. 3, Ad. 4,
    "[...] altana ogrodowa powinna być potraktowana jako altana wskazana w art.
    29 ust. 1 pkt 2 Prawa budowlanego, gdzie jest wymieniona obok obiektów o
    podobnej formie konstrukcyjno-architektonicznej jak wiata czy ogród zimowy.
    Budowa altany o powierzchni zabudowy do 25 m2 nie wymaga pozwolenia na
    budowę, ale na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 1 konieczne jest dokonanie
    zgłoszenia we właściwym starostwie powiatowym (lub urzędzie miasta na
    prawach powiatu). Altana o powierzchni zabudowy powyżej 25 m2 wymaga już
    decyzji o pozwoleniu na budowę.

    Należy zaznaczyć, że altany lokalizowane w rodzinnych ogrodach działkowych o
    powierzchni zabudowy do 25 m2 w miastach i do 35 m2 poza granicami miast
    oraz o wysokości do 5 m przy dachach stromych i do 4 m przy dachach płaskich
    nie wymagają nawet zgłoszenia."

    Więcej na:

    http://muratordom.pl/prawo/formalnosci-budowlane/alt
    ana-pozwolenie-czy-zgoszenie,132_3833.html

    Nie piszę na tym forum po to tylko żeby mieć rację. Nie używam epitetów na
    temat moich adwersarzy. Nie piszę o ich postach "bzdury", etc. Jak mam inne
    zdanie to je uzasadniam. Przytaczam przepisy prawa, przykłady, wyroki
    sądowe.

    Napisałem do autora wątku by go uczulić na sytuację że jak zaniedba ochrony
    swoich praw to może nie mieć pełnego prawa do dysponowania swoją własnością
    w skutek np. zachowania wymaganych prawem odległości lub służebności.

    I w końcu, nie jestem materialnie i w jakikolwiek inny sposób zainteresowany
    rozstrzygnięciem sprawy na mój sposób.

    W.

  • 18. Data: 2010-09-10 13:10:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > 1. Nie jestem Twoim wrogiem.

    Z wzajemnoscią :-)

    > 2. Teraz wiem w jakiej grasz drużynie (kto Ci płaci).
    > Ad. 2. Jako zainteresowany, mający w tym swój prywatny interes, w swojej
    > opinii nie jesteś wiarygodny.

    Dlaczego nie jestem wiarygodny? Bo w temacie siedze? Co doradzisz komus kto
    ma działke z legalnie wybudowaną linią a bez ustanowienia służebnosci? Ze
    moze sobie robić co chce? Ewentualnie sąd (gdzie nic nie wskóra bo nie tylko
    służebnosc stanowi ze linia moze stac)? To niepoważne.

    b.

  • 19. Data: 2010-09-10 13:21:50
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

> [...]
    > Ze moze sobie robić co chce? Ewentualnie sąd (gdzie nic nie wskóra bo nie
    > tylko służebnosc stanowi ze linia moze stac)? To niepoważne.
    By się dogadał z ZE za kwotę która go usatysfakcjonuje. Jak nie, to ma prawo
    domagać się ustanowienia odpłatnej służebności.

    Ja z prawem i wyrokami sądu nie dyskutuję.
    Sąd w przytoczonych wyrokach nie pisze że rozstrzyga tak bo to "poważne" a
    tamto "niepoważne." Rozstrzyga kierując się przepisami prawa.
    Sprawa była w mediach. Zajmowała się tym E. Jaworowicz.
    Problem jest taki że infrastruktura zakładów energetycznych znajduje się na
    terenach co do których prawa ZE są (jak by to delikatnie określić)
    nieuregulowane.
    To że ogrom problemu przytłacza to mi akurat furczy.
    W.

  • 20. Data: 2010-09-10 15:02:56
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    >
    > Wskaż przepisy. Przepisy które mówią że jak na posesji lub za płotem
    > właściciela jest słup z prądem to nie wolno mu robić tego, tego, i

    1 zdanie - dopuki stoi słup u goscia lub za płotem to musisz zachowac
    odległosci, nawet jak stoi absolutnie nielegalnie to musisz zachowac
    odległosci. Nie robisz tego co chcesz.

    ad2 i ad3 sam sobie odpowiedziales, jednak prawo budowlane sie tym zajmuje
    :)

    ad4 nie tylko PB sie zajmuje odległosciami, np przepisy energetyczne, np
    przepisy kolejowe (o tym ze w pasie 4m od granicy pkp nie mozna nic budować)

    b.