  • Data: 2017-08-11 11:11:04
    Temat: Re: Mączliki w kapuście
    Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 11 sierpnia 2017 10:58:38 UTC+2 użytkownik Kwinto napisał:
    > Dzięki za opinie.
    >
    > Zrobię sobie przerwę w uprawie kapustnych na 2 lata.
    > Może wyginą, jeżeli nie przetrwają na innych roślinach.
    > Chociaż u mnie są tylko na wspomnianych dwóch.
    >
    > Przy tak małej uprawie jak moja trochę pomaga
    > codzienne (lub co drugi dzień) opryskiwanie, obmywanie pod ciśnieniem
    > opryskiwaczem zewnętrznych powierzchni liści, na których siedzą mączliki
    > zwykłą zimną wodą. Ale to zadanie dla wytrwałych, ja już mam dość.

    Ja też.
    One siedzą głównie na SPODNIEJ stronie - tam nie obmyjesz. Nawet opryskiwaczem z
    lancą trudno tam dotrzeć. W dodatku wytwarzają lepką spadź, która je chroni i jest
    niemal niezmywalna - jak jakiś towot.
    Zastanawiam się, CZYM jest traktowana kapusta na plantacjach (w takim wielkim
    skupieniu!!! - raj dla mączlika), że mączlik jej nie wykańcza i w ogóle go tam nie
    ma. Chyba lepiej nie wiedzieć...