  • 61. Data: 2022-02-18 17:38:34
    Temat: Re: Mała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Z peltierami z tego co mi wiadomo robią komory laboratoryjne w których musi być
    stabilizowana temperatura.

    To prawda.

    > Jeden element zapewnia grzanie lub chłodzenie i nie ma żadnych współpracujących
    elementów mechanicznych.

    Ale to co tu napisałeś, jest totalną bzdurą.

    Nie da się zmienić funkcji chłodzenia na funkcję grzania bez fizycznego
    obrócenia ogniwa Peltiera.

  • 62. Data: 2022-02-18 19:05:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 18 lutego 2022 o 17:38:38 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    > To prawda.
    > Ale to co tu napisałeś, jest totalną bzdurą.
    >
    > Nie da się zmienić funkcji chłodzenia na funkcję grzania bez fizycznego
    > obrócenia ogniwa Peltiera.
    Ja się nie znam więc zapytam.
    W którym miejscu Zenek napisał że można zmieniać grzaniie na chłodzenie bez
    fizycznego obracania?

  • 63. Data: 2022-02-19 00:34:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 18 lutego 2022 o 19:05:47 UTC+1 Kris napisał(a):

    > Ja się nie znam więc zapytam.
    > W którym miejscu Zenek napisał że można zmieniać grzaniie na chłodzenie bez
    fizycznego obracania?
    Nie napisałem bo nie trzeba odwracać ogniwa a wystarczy zmienić kierunek przepływu
    prądu. Po co z tym debilem uzyszkodnikiem od wodnego chleba gadasz. On tyle wie co
    zje a że je chleb wodny to jest głupi.

  • 64. Data: 2022-02-19 16:42:08
    Temat: Re: Mała pompa ciepła
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2022-02-18 o 19:05, Kris pisze:

    > Ja się nie znam więc zapytam.
    > W którym miejscu Zenek napisał że można zmieniać grzaniie na chłodzenie bez
    fizycznego obracania?

    wyślij zenusiowi białe róże. i merdaj ogonkiem, merdaj.*

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 65. Data: 2022-02-19 19:19:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nie napisałem bo nie trzeba odwracać ogniwa a wystarczy zmienić kierunek przepływu
    prądu. Po co z tym debilem uzyszkodnikiem od wodnego chleba gadasz. On tyle wie co
    zje a że je chleb wodny to jest głupi.

    To jest tylko i wyłącznie teoria, a w praktyce takie ogniwo Peltiera po
    prostu upierdolisz. Wszystko za sprawą tzw. ciepła Joule'a oraz
    wydajności radiatorów po stronie zimnej i gorącej, która nie może być
    taka sama.

    Z tego powodu w kalibratorach temperatury stosuje się ogniwa Peltiera do
    chłodzenia komory, a do jej podgrzewania grzałki, choć wydawałoby się,
    że wystarczy tylko zmienić kierunek prądu.

    Podpowiem jeszcze, że do utrzymania w kalibratorze temperatury bardzo
    dokładnej temperatury 0'C z dokładnością do kilku setnych stopnia
    Celsjusza, nie używa się żadnych układów elektronicznych, a jedynie
    termostat mechaniczny.

    Widzisz zenusiu między nami jest taka różnica, że ty jesteś tylko i
    wyłącznie teoretyk, a ja takie kalibratory projektowałem, budowałem i
    naprawiałem dla laboratoriów. Wspominałem o tym przy dyskusji o
    Peltierach z kolegą "a a".

  • 66. Data: 2022-02-19 22:46:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 19 lutego 2022 o 19:19:43 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > wyłącznie teoretyk, a ja takie kalibratory projektowałem, budowałem i
    > naprawiałem dla laboratoriów. Wspominałem o tym przy dyskusji o
    Między nami jest tak różnica że ty jesteś kablem i debilem a ja nie. I wstydził bym
    się pomyśleć to o czym, cytuje ciebie, publicznie napisałeś.
    15 lut 2022, 23:07:48
    No fakt z niektórymi już sobie poradziłem, a byli tak samo upierdliwi
    jak zenuś, ale to tylko dzięki temu, że poznałem ich personalia to
    przysiedli na tyłku.

  • 67. Data: 2022-02-19 23:29:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    wie co zje a że je chleb wodny to jest głupi.

    > Między nami jest tak różnica że ty jesteś kablem i debilem a ja nie.

    Ale przynajmniej nigdy nie byłem eSBeckim ścierwem i to jeszcze
    pracującym na najniższym szczeblu.

> [...]
    > No fakt z niektórymi już sobie poradziłem, a byli tak samo upierdliwi
    > jak zenuś, ale to tylko dzięki temu, że poznałem ich personalia to

    Widzę żenusiu, że skończyły ci się argumenty.

  • 68. Data: 2022-02-20 00:50:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 19 lutego 2022 o 23:30:03 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > Ale przynajmniej nigdy nie byłem eSBeckim ścierwem i to jeszcze
    > pracującym na najniższym szczeblu.
    > Widzę żenusiu, że skończyły ci się argumenty.
    Co sądzisz o tym żebym do cytatu dołączył linka? Na wypadek gdyby komuś się nie
    chciało szukać po dacie.

  • 69. Data: 2022-02-20 07:53:38
    Temat: Re: czas nawróceń
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2022-02-19 o 22:46, KANALIA* i PSYCHOL* Zenek Kapelinder nadął
    się i bełkocze:
    > sobota, 19 lutego 2022 o 19:19:43 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    /.../
    > Między nami jest tak różnica że ty jesteś kablem i debilem a ja nie.

    wszyscy mają cie za debila poza twoimi flamami w stylu kris czy myjk.
    nie dociera to do ciebie? zenusiu, od zawsze proponuje ci leczenie. z
    tych nerwów się wykończysz.

    "wskocz do dołu z wapnem tylko wcześniej polej się benzyną i podpal."

    no co? moze to nie twoj pełny miłosci chrześcijańskiej tekst?
    ach, jesteś niewierzący. jako były "pies" czas się już nawrócic! ;-)

  • 70. Data: 2022-02-20 08:32:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    wie co zje a że je chleb wodny to jest głupi.

    > Co sądzisz o tym żebym do cytatu dołączył linka? Na wypadek gdyby komuś się nie

    Co sądzisz o takiej stopce:

    Zenek Kapeliner - były eSBecki kapuś?

    Co sądzisz o tym, abym jeszcze dołączył stosownego linka gdzie mnie
    straszyłeś, że mi zrobisz "koło pióra" dzięki swoim układom z SB?