  • 1. Data: 2009-09-16 09:02:27
    Temat: Malowanie (wnętrze) - jakie używacie farby
    Od: forum <f...@g...pl>

    chodzi o producenta: Nobiles? Śnieżka? Dulux?
    Zastanawiam się nam Nobiles/PoryRoku. ...?

    PS. Jeśli ktoś używał PoryRoku -> jaki wałek do malowania polecacie?

  • 2. Data: 2009-09-16 09:41:35
    Temat: Re: Malowanie (wnętrze) - jakie używacie farby
    Od: "Judyta" <j...@j...pl>

    Użytkownik "forum" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > chodzi o producenta: Nobiles? Śnieżka? Dulux?
    > Zastanawiam się nam Nobiles/PoryRoku. ...?
    >
    > PS. Jeśli ktoś używał PoryRoku -> jaki wałek do malowania polecacie?

    Żadna z tych firm nie jest godna polecenia, najmniejsze 'zło' to jednak
    dulux.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-09-16 12:15:57
    Od: Jarek <n...@w...pl>

    On Wed, 16 Sep 2009 11:41:35 +0200, "Judyta" <j...@j...pl>
    napisał(a):

    >Żadna z tych firm nie jest godna polecenia, najmniejsze 'zło' to jednak
    >dulux.
    A jaką można polecić?
    Jarek

  • 4. Data: 2009-09-16 13:05:39
    Od: "eMonika" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Judyta" <j...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "forum" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Żadna z tych firm nie jest godna polecenia, najmniejsze 'zło' to jednak
    > dulux.

    A ja Duluxa zdecydowanie NIE polecam. Jest to farba zmywalna, co w praktyce
    oznacza, że zmywa się razem z zabrudzeniami i to nawet zanim zacznę
    porządnie szorować.

    M.

  • 5. Data: 2009-09-16 15:56:32
    Od: "Judyta" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Jarek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jaką można polecić?

    Na pierwszym miejscu Benjamin Moore, a póxniej Tikkurila, Para i Beckers. To
    są firmy, które spełniają swoje obietnice. Ale najbardziej chwalę sobie
    Benjamina.
    Na Śnieżkę i Nobiles szkoda pieniędzy, ścian i czasu, z Duluxem no bywa
    róznie.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-09-16 17:01:52
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ja nie wiem co macie do Snieżki i Nobilesa
    malowałem tym i jest ok

  • 7. Data: 2009-09-17 08:02:25
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Benjamina.
    > Na Śnieżkę i Nobiles szkoda pieniędzy, ścian i czasu, z Duluxem no bywa

    Tylko że Benjamin Moore jest piekielnie drogi, szczególnie jeśli chodzi o
    farby z dużym udziałem pigmentu. A czy jest az tak rewelacyjna? Nie mam
    punktu odniesienia. Jak się zabrudzi ściana to juz amen, nie da się tego
    oczyścić bez pozostawienia śladu.

  • 8. Data: 2009-09-17 17:37:16
    Od: "RoB" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jaką można polecić?

    Potwierdzam, zadna z wymienionych, co prawda Dulux niezle kryje, ale tez bez
    rewelacji.
    Malowalem Bondex-em, juz mozna ja zaakceptowac, ale Tikurilla, to juz moge
    polecic z czystym sumieniem.
    Za jakosc trzeba placic, ale spisz spokojnie, szkoda nerwow. Podstawa to
    dobre podloze i dobry grunt.
    Kazde nastepne malowanie u mnie, to bedzie Tikurila. Beckersa nie
    probowalem, ale ma podobne opinie.

    RoB

  • 9. Data: 2009-09-17 19:27:10
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    forum wrote:
    > chodzi o producenta: Nobiles? Śnieżka? Dulux?
    > Zastanawiam się nam Nobiles/PoryRoku. ...?
    Podsumowujac wypowiedzi grupowiczow i malujac juz od lat kilkunastu swoje
    i znajomych mieszkania moge Ci powiedziec ze powyzszy podzial na Tikurille,
    Bondexa, itp jest bez sensu.
    Farbe po pierwsze dopierasz pod katem tego jak bedzie uzytkowana w
    pomieszczeniu.
    Jezeli malujesz lazienke to zdecydowanie lepiej jest uzyc innej farby
    niz do malowania pokoju czy strychu.
    Roznice w cenie moga siegac pewnie z 400%.
    I tak do malowania piwnicy wystarczy zwykla farba wapienna - raczej nie
    do dostania wiec w sumie byle jaki akryl. Do malowania pokojow akryl
    albo lateks.
    Do kuchni czy miejsc gdzie latwo o zabrudzenie (przedpokoj, pokoj
    dziecinny, etc) farba lateksowa.
    Wez pod uwage takze to czy bedziesz potrzebowal naprawic w przyszlosci
    powierzchnie po malowanie. tutaj z roznymi latexami jest problem. Czasem
    trzeba zeszlifowac dosc duza powierzchnie a i tak szpachlowka odlazi.
    Jak juz wiesz jakiej kategorii chcesz farbe to zacznij od zastanowienia
    sie jakie masz podloze w w/w pomieszczeniach.
    Jezeli jest sypkie, popekane to najdrozsza farba ladnie zwinie sie na
    walku zostawiajac dziure albo z biegiem czasu sama odejdzie.
    Wniosek nasuwa sie sam - sciane nalezy porzadnie zagruntowac.
    Pozniej wrecz obowiazkowo jakas gladz - zuzycie farby jest mniejsze
    a i naprawa uszkodzonej powierzchni zdecydowanie latwiejsza. Mit z
    czasochlonnoscia tej metody to pikus jak kupisz szlifierke oscylacyjna
    za jakies 40 zl w hiperze ;)
    Na gladz (idealnie jak sa dwie warstwy mocniejsza, twardsza baza i tzw
    finisz) dobrze jest dac takze grunt.
    Mimo ze wiele osob powie Ci ze po grzyba tak sie bawic to oplaci sie
    przy drugim czy trzecim malowaniu tej samej sciany. Po prostu stara
    farba nie odejdzie platami (zwlaszcza jak malujesz walkiem).
    Jak juz masz ladne sciany to tak na prawde na 99% nie odroznisz
    powierzchni malowanej Tikurilla czy Dekoralem wiec wybierz farbe moze
    nie noname jakiegos ale cos co wszyscy uzywaja i gdzie bedziesz latwo
    mogl dokupic 1 czy 2l na domalunki :D
    Ja malowalem nastepujacymi:
    * Akrylowe Dekorale - swietne farby, dosc trwale i wbrew obiegowej opini
    mozna nawet ostra myjka zmyc mocny brud.
    * Nobiles - akryl. To samo co Dekoral w sumie z wyjatkiem tego ze 3
    warstwy zamiast dwoch.
    * Lateksowe Duluxy - beznadziejna farba, w kazdym badz razie nie warta
    swojej ceny. Slabo kryje (malowalem jasnozielonym i jakims niebieskim).
    Malo odporna na zmywanie. Smiem twierdzic ze w/w akryloway Dekoral byl
    odporniejszy.
    * Bondex - latex - swietna farba ale droga. Dosc dobrze sie zmywa.
    * Beckers - latex - super farba, bardzo dobrze kryje. Niestety cena.
    Latwo sie zmywa. Mam nia pomalowana kuchnie i slady po zarciu oraz po
    kocie schodza bez problemu.
    * Sniezka - lateks (Seria Kolory Swiata czy jakos tak). Swietna farba.
    Malowalem nia ostatnio caly salon (3 kolory) i jestem pod wrazeniem.
    Swietnie kryje, latwo sie zmywa (zawiera teflon). Troche gesta
    konsystencja ale mozna sie przyzwyczaic.
    Nie bez znaczenia jest fakt ze uzywaja prawdziwego Teflonu na licencji
    DuPonta a to oznacza jednak zaawansowana technologie i spore naklady na
    produkcje gdyz taki niebieski DuPontowy :) znaczek sporo kosztuje. Dla
    porownania marki Tefal nie stac na jego wykupienie i wola uzywac
    jakiegos noname (a np emalie Olkusz stac ;)). Cena jest naprawde
    rewelacyjna wiec mysle ze moge szczerze polecic (ja placilem w Auchan
    jakies 25 zl za 2.5l ).
    Pamietaj tez ze kupujac polskie - dajesz prace naszym a nie zoltym
    nastolatkom pracujacym za dolara tygodniowo ;)

    > PS. Jeśli ktoś używał PoryRoku -> jaki wałek do malowania polecacie?
    Tak na prawde w przypadku farb akryl/latex IMHO rodzaj wlosia zalezy od
    podloza a nie od farby.
    Jezeli to jakis tynk strukturalny to musisz uzyc walka z dluzszym
    wlosiem zeby nalozyc odpowiednia warstwe farby. Przy bardzo gladkich
    scianach tj po gladzi super sie maluje takim z krotkim wlosiem (ale nie
    tym najkrotszym) - jakis 8-10mm.
    Moze to kryptoreklama ale polecam marki Befaszot - ja uzywam ich walka
    25cm juz od paru dobrych lat.

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 10. Data: 2009-09-20 10:00:13
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > chodzi o producenta: Nobiles? Śnieżka? Dulux?
    > Zastanawiam się nam Nobiles/PoryRoku. ...?

    zadna z tych wg mnie.
    ja mialem duluxa i nobiles i nie jestem zadowolony
    obecznie ponowne malowanie robie juz beckersem(polmat) i jest super

    --
    pzdr
    piotrek