  • 21. Data: 2011-12-14 15:37:46
    Temat: Re: Meble secesyjne - identyfikacja
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > Hm.. jak pisałem post to wydawało mi sie, że pisze jasno. No to jeszcze
    > raz: moim celem jest mieć jakies biurko stylowe NA PRZYKŁAD secesyjne.
    > To znaczy, że nie zawziałem sie na secesje moze byc inny styl. Ze
    > wzgledu na niski budzet chce kupic do renowacji (ale nie kapitalnej).
    > Wolałbym oryginał ale i tak wymiary sa tu najwazniejsze bo w hangarze
    > nie mieszkam :)

    Wańkowicz opowiada gdzieś anegdotę o drobnym szlachetce kresowym,
    któremu ktoś podarował stoliczek w stylu Ludwika XV. Obdarowany dokupił
    do stolika krzesełka (oczywiście oryginały) potem sekreterę, potem sofkę
    i foteliki, potem zrobił odpowiednią sztukaterię i tapiserie w salonie,
    ale już nie zdążył przerobić pozostałej części dworu na Petit Trianon,
    bo wyleciał z ojcowizny za długi :-( Nie żebym Cię posądzał o taką
    nierozwagę...
    Co do pomysłu na kupowanie biurka "w dowolnym stylu byle byłoby
    stylowe", oczywiście nie będę komentował.

  • 22. Data: 2011-12-14 16:17:37
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 14 Dec 2011 16:37:46 +0100, anhin napisał(a):
    > Co do pomysłu na kupowanie biurka "w dowolnym stylu byle byłoby
    > stylowe", oczywiście nie będę komentował.
    "W stylu tej wiewiórki!" ;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=1WAcO4Dk78c

    --
    Dzisiaj dziennikarstwo bardziej funkcjonuje na tej grupie, niż w tych
    rzekomych mediach. I nawet kiedy tutaj się bluzga i pisze po pijaku,

  • 23. Data: 2011-12-15 05:41:21
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
    (...)

    > http://www.historiasztuki.com.pl/HISTORIA-MEBLARSTWO
    -13-SECESJA.html
    > Powyżej masz przykłady tego, czego szukasz.

    Dziękuję Sz. Koledze?Koleżance(?) za powyższy link do tej bardzo ciekawej
    pracy,- z prawdziwą przyjemnością ogląda się tam te przepiękne przedmioty
    (nie tylko secesyjne!), tylko potem żal, że jednak "troszkę" one kosztują..

  • 24. Data: 2011-12-15 08:01:19
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    W dniu 2011-12-15 06:41, p 47 pisze:

    > ...z prawdziwą przyjemnością ogląda się tam te przepiękne
    > przedmioty (nie tylko secesyjne!), tylko potem żal, że jednak "troszkę"
    > one kosztują..

    Kosztują, ale czasem da się coś wypatrzyć za cenę akceptowalną,
    szczególnie w internecie, że już nie wspomnę o np. Rumunii, tam jest
    dużo sklepików z antykami, oferowanych przedmiotów z XIX w. jest więcej
    niż u nas, a ceny poza wielkimi miastami bardzo miłe. Ładne, autentyczne
    małe skarbki tez udało mi się ułowić w Pradze i Berlinie na Flohmarkt.
    Jeśli się lubi stare przedmioty, podczas wojaży warto zaglądać na
    targowiska i do antykwariatów - z ograniczonym zaufaniem do rewelacji
    głoszonych przez sprzedawców, za to z jakimś tam pojęciem nt. sztuki
    użytkowej.
    W internecie trzeba być ostrożnym, bo na Allegro np. wielu sprzedających
    starocie pisze "secesyjne", jeśli coś ma ponad 40 lat lub jest
    powyginane :) Albo Art Deco, gdy nie mają pomysłu, co zachęcającego
    napisać. Ceny autentyków są sporo wyższe, ale niekiedy trafia się
    okazja, choć zwykle nie wówczas, gdy szuka się czegoś konkretnego :)
    --
    pozdrawiam, B.

  • 25. Data: 2011-12-17 13:32:18
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 grudnia 2011, 12:07:53 UTC+1 użytkownik Bbjk napisał:
    > [...]
    > Nie wiem, dlaczego u mnie dopiero teraz sa krzaki - w Twoim cytacie.
    > Mam ISO-8859-2.

    Ha! A już myślałam, że Amerykę odkryjemy i ludzkość (a przynajmniej czytacze
    googlegroups) będzie nam wdzięczna po wsze czasy.
    Ale przyznasz sama, że jeśli na 3 Twoje jednakowe posty (ISO, klient, Usenet ten sam)
    tylko jeden krzaczy, to jest to zastanawiające.
    Aż ciśnie się podejrzenie, żeś nie tylko urokliwa, ale władasz nad urokami;p

    --
    Pozdrawiam :)
    JM