  • 1. Data: 2009-12-13 11:22:27
    Temat: Miałem awarię CO wczoraj
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    i ją naprawiłem dzięki Castoramie i że w ogóle mieli zawór zwrotny 1" taki
    mosiężny.
    Objaw był taki, że nagle od kilku dni kaloryfery ciągle gorące, piec chodzi
    co 20 minut i ładuje zasobnik c.w.u.
    Mam tak zrobione, że na wylocie z pieca jest trójnik, swie pompy, jedna na
    kaloryfery, a druga na zasobnik i za każdą z pomp zaworek różnicowy.
    Zaobserwowałem, że gdy chodzi wzykła pompa ta "na kaloryfery" to coś
    podkrada mi ciepło z zasobnika c.w.u. W wężownicy zasobnika odwracał się
    przepływ.
    Po wyjęciu zaworu nadpiłowana ośka plastikowa i mógł się zawiesić bez
    domknięcia. Jakby ktoś miał kłopot jak ten to już będzie wiedział :-)

    Taki zawór dokładnie tylko innego producenta. Nie wiem czy on nie jest tylko
    do zimnej wody http://www.accessoil.pl/images/produkty/211_132.jpg ???
    Może mu za gorąco gdzie woda w wężownicy ma 90st ?

  • 2. Data: 2009-12-13 13:16:16
    Temat: Re: Miałem awarię CO wczoraj
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Mam tak zrobione, że na wylocie z pieca jest trójnik, swie pompy, jedna na
    > kaloryfery, a druga na zasobnik i za każdą z pomp zaworek różnicowy.
    ma 90st ?

    z tego co piszesz, to raczej masz tam własnie zawory przeciwzwrotne tzn
    takie jak w podlinkowanym obrazku a nie różnicowe. Efekt działania niby taki
    sam ale zasada działania jest inna. Gdyby te zawory przeciwzwrotne nie
    wytrzymywały temperatury możesz spróbować zastąpić je różnicowymi, z tym że
    różnicowe kulowe powinny pracować raczej w pionie, ale nie będą w ogóle
    wrażliwe na temperaturę. i na to co krąży w CO.
    http://www.bazarek.pl/produkt/0/193173/zawor-roznico
    wy-1-12-40.html
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-12-13 16:51:57
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jackare" <...@s...de.uk.pl> wrote in message
> [...]
    > tym że różnicowe kulowe powinny pracować raczej w pionie, ale nie będą w
    > ogóle wrażliwe na temperaturę. i na to co krąży w CO.

    Tak źle się wyraziłem, to są zawory przeciwzwrotne.
    Te co dałem na zdjęciu. One mają ośkę taką, która była nadpiłowana i na tym
    nadpiłowaniu się zacinały.
    Nie wiem czy wolno je stosować tutaj. Nic nigdzie nie jest napisane, a ta
    woda tam ma 90 stopni. W reszcie jest zimniejsza.

  • 4. Data: 2009-12-13 18:01:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie wiem czy wolno je stosować tutaj. Nic nigdzie nie jest napisane, a ta
    > woda tam ma 90 stopni. W reszcie jest zimniejsza.

    Kup takie z mosieznym zaworkiem, roznica w cenie symboliczna.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-12-13 19:08:11
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Kup takie z mosieznym zaworkiem, roznica w cenie symboliczna.

    kiedy nie widziałem takich, na odległość sprzedawca nie odpowie, bo sam nie
    wie :-)

  • 6. Data: 2009-12-13 19:37:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > kiedy nie widziałem takich, na odległość sprzedawca nie odpowie, bo sam
    > nie wie :-)

    Jak to na odleglosc? Idziesz do sklepu prosisz o zawor mosiezny z metalowym
    grzybkiem i tyle. Gdzie Ty mieszkasz, ze sprzedawcy nie wiedza co
    sprzedaja?? :-)

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-12-13 21:51:20
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 20:37, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Jak to na odleglosc? Idziesz do sklepu prosisz o zawor mosiezny z metalowym
    > grzybkiem i tyle. Gdzie Ty mieszkasz, ze sprzedawcy nie wiedza co
    > sprzedaja?? :-)

    Przeciez pisal, ze kupowal w Castoramie :D Tam sie malo kto zna na
    wszystkich materialach bardzo dobrze (chocby z racji rotacji
    pracownikow). Ja kupuje w lokalnej hurtowni dla instalatorow i wiedza
    sprzedawcow (z kilkuletnim stazem) jest nieoceniona :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-12-14 09:34:30
    Od: "kiki" <k...@k...net>

> [...]
    >
    > Jak to na odleglosc? Idziesz do sklepu prosisz o zawor mosiezny z
    > metalowym grzybkiem i tyle. Gdzie Ty mieszkasz, ze sprzedawcy nie wiedza

    Nie mam hurtowni w zasięgu :-) Natomiast nie grzybek jako taki się zepsuł
    czy przestał uszczelniać. Nie nic takiego. Ta ośka się nadpiłowała i
    powstały na niej poprzeczne rowki jak zeobione na tokarce.

  • 9. Data: 2009-12-14 10:43:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie mam hurtowni w zasięgu :-) Natomiast nie grzybek jako taki się zepsuł
    > czy przestał uszczelniać. Nie nic takiego. Ta ośka się nadpiłowała i
    > powstały na niej poprzeczne rowki jak zeobione na tokarce.

    W tych metalowych wszystko jest metalowe, grzybek, oska, procz uszczelki
    rzecz jasna.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-12-14 12:24:56
    Od: "pytajnik" <n...@s...it>

    > W tych metalowych wszystko jest metalowe, grzybek, oska, procz uszczelki
    > rzecz jasna.
    >
    > Pozdro.. TK

    Tylko pytanie od czego się to stało? Za gorąco plastikowi ? Nic nikt nie
    pisze czy wolno do ciepłej czy nie. Napisane jest "do wody" i tyle.