  • Data: 2018-08-10 19:29:01
    Temat: Re: Miejsce do życia dla emeryta
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Od osmiu a moze dziewieciu lat, nie pamietam bo emerytowi czas inaczej leci,
    poszedlem na prywatna emeryture. Mamy troche pieniedzy bo sie na troche przyfarcilo.
    Jak podjalem decyzje ze nic nie bede robil, znaczy sie robil nic, to bardzo dokladnie
    policzylismy kase czy ma to sens. Druga polowa sporo mlodsza pracuje zeby nie
    zglupiec. Ja tez troche pracuje zeby byc z ludzmi i nie zglupiec. Osiem lat temu
    bardzo sie pomylilem z szacowaniem kosztow zycia. Oczywiscie sa jakies oplaty stale
    typu czynsz, prad. Reszta wychodzi duzo mniej niz zalozylem. W skali miesiaca na
    jedzenie robione w domu na dwie osoby wydaje max 450 zlotych. Odkad gotuje czyli od
    osmiu lat ze dwa razy jadlem dyzurna pomidorowa. Nigdy nie kupuje na zapas w zwiazku
    z czym nie pamietam kiedy wyrzucilem jedzenie ktore sie w lodowce popsulo czy
    przeterminowalo. Mam czas to mam obcykane wszystkie sklepy do ktorych dojde w czasie
    kilkunastu minut. Wiem gdzie i na co sa jakies promocje. Koszty utrzymania i
    korzystania z samochodu przeszacowalem ze trzy razy. Mowia ze emeryt na ubrania i
    buty nie wydaje. I to prawda. Po wakacjach wyrobie karte seniora bo mi bedzie
    przyslugiwala to basen, kino, teatr bede mial taniej. Z moich doswiadczen wychodzi ze
    jak na dwie osoby po oplatach zostanie 1000 zlotych i nie sa strasznie chorzy, nie
    chleja wody, nie zlopia piwa i nie pala fajek. To szalu nie beda mieli ale glodni i
    brudni nie maja prawa byc. Poza tym beda mieli lepiej od 1/3 ludzi na Ziemi bo beda
    jedli minimum raz dziennie i beda spali pod dachem w swoim lozku. Jedynym mankamentem
    jest bardzo wysoki wiek emerytalny. Facet po 55 roku zycia oczywiscie moze pracowac.
    Ale powinien miec szanse na przejscie w wieku 55 lat na emeryture i mozliwosc pracy.
    Dla kobiety 50 lat na rezygnacje z pracy bylo by w sam raz. 60 i 65lat to bandytyzm.