  • 1. Data: 2018-08-10 10:43:03
    Temat: Miejsce do życia dla emeryta
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Kolejne urodziny...

    Mieszkanie 50m2 w Krakowie kosztuje mnie jakieś 800 zł na dzisiaj.
    No ale emerytur ma nie być.

    Działka na wsi jest.
    Wybudować domek na wsi 80m2 do tego styro 50cm na ściany i PC.
    Tylko czy PC wytrzyma 20 lat?
    No i z wsią jest ten problem że wszędzie daleko i auto trzeba mieć.
    A jak człowiek starszy to i z prowadzeniem auta zaczyna być problem.

    Kupić działkę w Krakowie?
    Tylko że ceny takie że kredyt trzeba teraz wsiąść
    żeby na emeryturze nie mieć zobowiązań.

    Jakieś inne opcje?
    warunek jak najniższe koszty stałe
    blisko do infrastruktury czyli sklep lekarz szpital kościół cmentarz

  • 2. Data: 2018-08-10 10:50:44
    Temat: Re: Miejsce do życia dla emeryta
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > blisko do infrastruktury czyli cmentarz

    z naciskiem na cmentarz?

    hahahhahhaa

  • 3. Data: 2018-08-10 11:09:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.08.2018 o 10:43, Bolko pisze:
> [...]
    > No i z wsią jest ten problem że wszędzie daleko i auto trzeba mieć.
    > A jak człowiek starszy to i z prowadzeniem auta zaczyna być problem.
    Mam znajomego Niemca, a u nich takie decyzje są już dobrze przećwiczone.
    Praktykują to tak:
    - dopóki jest w miarę młody i ogarnia dom z ogródkiem, to mieszka w
    domu. Obecnie w ogarnianiu odpłatnie pomaga mu babka, która sprząta.
    - jak się zestarzeje albo sił zacznie brakować, to się przeprowadza do
    miasteczka do domu wielorodzinnego. Warunki: ma być parter albo z windą,
    blisko przystanek, apteka, przychodnia, biblioteka i kościół.
    - jak się zrobi niedołężny do "Alterheim"
    Jak dla mnie jest to logiczne i sensowne rozwiązanie. Sam zaczynam już
    być w wieku, gdzie sił i chęci brakuje i na razie jeszcze ogrania dom i
    ogród, ale powoli likwidujemy klomby i kwietniki na rzecz trawnika (dużo
    mniej roboty). Roboty remontowo-konserwacyjne też zaczynam zlecać
    fachowcom, zamiast np. samodzielnie malować chałupę. Widzę jednak, że
    tak wiecznie nie będzie i z emerytury stać mnie na to nie będzie, więc w
    perspektywie raczej jest nie dom a mieszkanie. No chyba, że przyjdą
    Talibowie i nieproduktywnych przerobią na konserwy, to się problem "sam"
    rozwiąże.
    Jacek

  • 4. Data: 2018-08-10 11:24:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Aug 2018 01:43:03 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > blisko do infrastruktury czyli sklep lekarz szpital kościół cmentarz

    Dobry plan :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-08-10 11:48:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 10:43:05 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > Wybudować domek na wsi 80m2 do tego styro 50cm na ściany i PC.
    > Tylko czy PC wytrzyma 20 lat?

    Dobrze ocieplony domek 80m2 ogrzejesz czystym prądem
    za 1,5 tysiaka rocznie. Szkoda pchać się w pompę przy takim budynku :P
    Można za to zainstalować klimę i grzać nią, będzie jeszcze taniej
    i przy okazji chłodek w lecie. A jak klima padnie to za grosze
    kupisz nową.

    L.

  • 6. Data: 2018-08-10 11:56:38
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 10:50:43 UTC+2 użytkownik Agent0700 napisał:

    > z naciskiem na cmentarz?
    >
    > hahahhahhaa

    wiesz raczej mało prawdopodobne żebyśmy z żoną umarli w tym samym czasie
    a żałobę łatwiej przetrwać jak możesz iść na cmentarz

  • 7. Data: 2018-08-10 12:00:01
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > - jak się zestarzeje albo sił zacznie brakować, to się przeprowadza do
    > miasteczka do domu wielorodzinnego. Warunki: ma być parter albo z windą,
    > blisko przystanek, apteka, przychodnia, biblioteka i kościół.
    wiesz emeryturę bedę miał niewielką i boje się czy bedzie mnie stać
    na utrzymanie takie mieszkania.
    A jak wybuduje sobie domek w wieku 64 lat to jest szansa że przez 20 lat jedynie za
    media bede musiał płacić.
    A jak trawnik zarośnie to trudno.

  • 8. Data: 2018-08-10 12:02:54
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 11:48:41 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Można za to zainstalować klimę i grzać nią, będzie jeszcze taniej
    > i przy okazji chłodek w lecie. A jak klima padnie to za grosze

    szukam a właściwie rozważam na razie alternatyw gdzie koszty stałe bedą najmniesze

  • 9. Data: 2018-08-10 12:16:47
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    W dniu 2018-08-10 o 11:56, Bolko pisze:

    > wiesz raczej mało prawdopodobne żebyśmy z żoną umarli w tym samym czasie
    > a żałobę łatwiej przetrwać jak możesz iść na cmentarz

    Chłopie, żyjesz, nie myśl o takich rzeczach, inaczej od razu tylko się
    kłaść...

  • 10. Data: 2018-08-10 12:33:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.08.2018 o 12:00, Bolko pisze:
    > A jak wybuduje sobie domek w wieku 64 lat to jest szansa że przez 20 lat jedynie za
    media bede musiał płacić.
    No nie wiem, czy domek jest tańszy od mieszkania.
    A jak wprowadzą podatek katastralny 2% wartości nieruchomości rocznie to
    co? Wszystko wskazuje, że tak będzie.
    Jacek