  • 21. Data: 2012-03-27 12:18:57
    Temat: Re: Mikroelektrownia wiatrowa.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    news:6b759b6b-e46a-4282-a860-4ca9c86e3c58@k6g2000vbz
    .googlegroups.com...

    >Prąd stały ma bardzo duże straty przesyłu. Musiałbyś bardzo grube
    >kable kłaść w całym domu ;)

    A to prąd stały jest jakiś gęściejszy czy co?
    A słyszał ty coś o cosinusie fi w układach prądu przemiennego ?
    Jedyne co przemawia za pradem przemiennym to to, że generator taki prąd
    akurat wytwarza oraz to że łatwo jest go podwyższać i obniżać do celów
    przesyłowych transformatorami które nijak na prąd stały nie działają.

    Marek

  • 22. Data: 2012-03-27 14:52:12
    Od: <news>

    Użytkownik "Andrzej S" napisał:
    > Chodzi mi o takie wiatraczki. Czy ktos widzial cos takiego w handlu?
    > Ma na oko max. 1 m srednicy i moc pewnie jakies 100 W.

    Może ktoś wie jaką prędkość obrotową może mieć taki wiatrak o pionowej osi
    obrotu (SAVONIUS) pod obciążeniem prądnicą i prędkości wiatru na przykład
    10m/s?
    Chodzi o dobór prądnicy.

  • 23. Data: 2012-03-28 09:41:14
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    > Technika jachtowa anhina to jest to. Ale skad oni biora ceny?
    >
    > pozdro
    > --
    > A S

    Zawsze można nie kupować jak cena nie odpowiada.
    Albo tanio albo dobrze.

  • 24. Data: 2012-03-28 09:54:44
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Dzieki, ale stanowczo za drogo. Rozumiem jachty, slona woda, itd.
    > ale tu za co placic?

    Jak znajdziesz coś tańszego to podziel się wiedzą, dla mnie 1200 to też
    trochę za dużo :)

  • 25. Data: 2012-03-30 00:35:50
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    robertr pisze:
    > Zastanawiam się czy nie powinien być promowany jakiś inny standard
    > napięcia w domach (np druga instalacja) specjalnie dla potrzeb
    > wiatraków - 24 VDC.

    Kiedyś drążyłem temat instalacji niskonapięciowej i co mi wyszło:

    Zalety

    łatwość buforowania zasilania (akumulatory samochodowe)
    możliwość łatwej integracji z panelami słonecznymi, elektrownią wiatrową czy
    czymś w tym stylu
    bezpośrednie zasilanie lampek ledów/halogenów
    łatwa "integracja" z ups
    oświetlenie awaryjne podpięte bezpośrednio, bez przetwornic
    można stosować akcesoria samochodowe, np ładowarki

    Wady

    dodatkowe kable, i koszt
    duże prądy
    spadki napięcia
    grube kable
    kłopoty ze zabezpieczeniem (jak rezystancja samych kabli za duża)
    brak standardu wtyczki
    dużo urządzeń wymaga niskich napięć innych niż 12V
    większość urządzeń elektronicznych wymaga napięć stabilizowanych
    problem przenoszenia zakłóceń między urządzeniami

    generalnie - u siebie nie planuję.

    bajcik