  • Data: 2019-08-26 16:48:41
    Temat: Re: Moc pieca gazowego vs potrzeby domu
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.08.2019 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kżyho k...@c...pl ...

    > Ma być zasobnik wiec widocznie jednofunkcyjny (zle sadziłem ze
    > dwufunkcyjny dlatego ze grzeje wode i do kaloryferów i do uzytku
    > domowego)
    >
    > Czy takie przewymiarowanie pieca ma jakies negatywne skutki poza, jak
    > rozumiem, wyzsza cena?
    >
    > Jaki jest sens takiego przewymiarowywania przez fachowców? Niewiedza czy
    > chec zysku?

    Moim zdaniem niepotrzebnie droższy piec, do tego prawdopodobnie będzie
    więcej "taktował", czyli włączał się i wyłączał, co nie służy żywotności.
    Do tego nie wiem na ile się moduluje ten Twój zaproponowany kocioł, ale
    im mniejsza osiągalna moc po zmodulowaniu tym lepiej, bo jest właśnie
    według mnie oszczędniej i mniej taktuje. U mnie Junkers z tych 14 kW
    potrafi się z oryginalnym sterownikiem zmodulować do zaledwie 3 kW.

    > I wreszcie z troche innej beczki, jakiej wielkosci powinien byc ten
    > zasobnik? Obecnie w domu mieszkaja tylko 2 osoby i w planach jest ze
    > raczej przez najblizsze pare lat sie to nie zmieni. Ale bywaja goscie etc
    > i zdarza sie ze przez pare dni sa np 4 osoby.

    U mnie jest 100 litrów, bo tak już przejąłem po poprzednikach, a jak
    zasobnik padł, to na szybko był wstawiany taki sam, bo nie bardzo mam
    póki co miejsce na większy. Szału nie ma, bo jak 2 osoby sobie długi
    prysznic wezmą jeden po drugim z deszczownicą jeszcze, to temu drugiemu
    na koniec może zacząć trochę ciepłej wody brakować. Ale tak na co dzień
    zazwyczaj problemu nie ma, a mieszkamy 2 dorosłych i 2 małych dzieci.
    Tylko, że my póki co mamy tylko jedną łazienkę i prysznic. Nie ma wanny.
    Do wanny, to zasobnik musi być sporo większy. A i na co dzień bym sobie
    na Waszym miejscu zapodał chociaż te 140 litrów dla komfortu. Czy więcej
    jest sens - nie umiem powiedzieć, bo to znowu potem niepotrzebne straty
    mogą być na trzymaniu dużej ilości podgrzanej wody.

    Pzdr

    --
    /__/_* /