  • Data: 2019-08-26 16:48:47
    Temat: Re: Moc pieca gazowego vs potrzeby domu
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.08.2019 o 12:59, Budzik pisze:
    > Czy takie przewymiarowanie pieca ma jakies negatywne skutki poza, jak
    > rozumiem, wyzsza cena?
    Zbyt duży kocioł będzie pracował na ułamek mocy i zapewne będzie miał
    gorszą sprawność, czyli spali więcej, niż kocioł pracujący w większym
    obciążeniu.

    > Jaki jest sens takiego przewymiarowywania przez fachowców? Niewiedza czy
    > chec zysku?
    Chyba jedno i drugie.

    > I wreszcie z troche innej beczki, jakiej wielkosci powinien byc ten
    > zasobnik? Obecnie w domu mieszkaja tylko 2 osoby i w planach jest ze
    > raczej przez najblizsze pare lat sie to nie zmieni. Ale bywaja goscie etc
    > i zdarza sie ze przez pare dni sa np 4 osoby.

    U mnie są 2 osoby, w weekend 3, czasami 4-5. Zasobnik mam 150 litrowy i
    nastawiona temperatura 45-47 stopni.
    Jak się urządza kąpiel jeden po drugim, to trzeci musi poczekać, no
    chyba, że jest to kąpiel na szybko, to wtedy wystarcza.
    Jacek