eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora? › Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    Date: Fri, 25 Feb 2022 17:35:23 +0100

    > De gustibus non est disputandum ;-)
    ;)

    > Nie pomyślałem o tym, ale jak teraz popatrzyłem to może faktycznie się
    > coś tam obniżyły.
    No niestety pianka z czasem 'puszcza' dlatego nigdy nie montuje się na
    piankę tylko mocuje uchwytami, pianka ma tylko wypełniać ale duży
    gradient temp w oknach np pod metalowym parapetem powoduje że też siada,
    tak właśnie u mnie było. Musiałem wstrzykiwać przez dziurki dodatkowe
    porcje pianki.

    > Ja obrazowałem relatywną różnicę po wyłączeniu WM. Nie żalę się na stan
    > ogrzewania.

    > Ściana pewnie tak. Ale ponownie, chodziło mi o odczucie stojąc w pobliżu
    > narożnika od wewnątrz.
    Ale tak będzie, zauważ że narożnik traci ciepło w dwóch kierunkach.

    >WM to nie jest przewiew jak od stojących
    > wentylatorów na kursie tańca, ale chociażby poprzez szczeliny pod
    > drzwiami daje się odczuć że ten ruch powietrza jest.
    No wiadomo, w końcu to tylko wentylacja :) Co innego jak ma chłodzić
    czy grzać, wtedy to już musi być "przewiew jak od stojących
    wentylatorów na kursie tańca," :)

    > Sama podłogówka.
    No to dziwne że masz takie gradienty.

    > A grzejesz tak jak ja, do -10C tylko w dolinie czyli teraz 8h w nocy i
    > 1h w ciągu dnia, bo drugą grzeję wodę CWU?
    Grzeję gazem, a że lubię ciszę to grzeję rano 1-3 godz w zależności od
    potrzeb i po południu podobnie, potem grzeję cwu. Sterowanie mam na
    razie ręczne (tak już 12 lat :)
    bo cały czas mam w planach sterownik tylko ze względu na kominek wodny i
    piorytet grzania jeszcze tego nie zautomatyzowałem do końca.
    Docelowo będę grzał PC i wtedy pewnie będę grzał jak Ty

    --
    Janusz