  • 41. Data: 2021-02-08 18:41:59
    Temat: Re: Monitoring na działkę
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.02.2021 o 17:05, ToMasz pisze:

    > jakiego analogowego? My tu mówimy o wifi, ewentualnie lan. czyli masz
    > sygnał 100% cyfrowy i ten Hi xxxx ogarnia tylko zapis tego co daje
    > kamera na dysk. jasne ze jakość jest gorsza, ale nie wiem czy to
    > zauważysz w ślepym teście. Szczególnie że jakość analogu jest
    > zdecydowanie gorsza. zdecydowanie, a nie troszkę.

    Obecnie w systemach CVI (analog) nie ma różnic pomiędzy kamerami IP.
    Śmiałbym nawet twierdzić, że kamera 2Mpx CVI ma lepszą jakość w zapisie
    niż kamera IP 2Mpx.

    > Tak jak pisałem parę
    > lat temu, na anlogu (kamera widzi klienta i kasę) było widac że dostał
    > paragon i banknot czy monetę. na IP widać jaki nominał.
    To było z 10 lat temu. Obecnie analogowa CVI widzi z 2 metrów czy to 1gr
    czy 2gr :) Mogę pokazać :]

    > KAmery 4k na parking? A nie wystarczą dwie sztuki 720p, z tym ze jedna widzi
    parking
    > a druga każdą kamere tak aby wypełniała cały ekran?

    Nie, nie wystarcza bo kamera 720p ma zbyt małą rozdzielczość do
    obserwacji rozległego terenu zewnętrznego i z większej odległości masz
    już pixele. Stosuje się minimum 1080p.

    > Po co na siłę szukać
    > połączenia młotka z ze śrubokrętem, jak dwa osobne narzędzia działają
    > lepiej i taniej.

    Musiałbyś jednak udać się gdzieś na jakieś pokazy lub mieć z kilkaset
    możlwości podglądu układów mieszanych (IP/Analog) żeby w sumie nie pisać
    bzdur. Często/gęsto lepiej jest mieć system analogowy niż IP i nie
    chodzi głównie o cenę ale jakość obrazu która potrafi czasem zdziwić :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 42. Data: 2021-02-08 19:50:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.02.2021 o 16:25, LordBluzg(R) pisze:
    [...]

    > https://youtu.be/XpESVgkzfJU (teraz nagrane z aplikacji PC i wrzutka na YT)
    >
    > Masz podane kilka aut i doskonale widać numery z 10m przy kamerze 2mpx
    > (analog CVI) i rejestratorze podobnym do w/w Ten zestaw ma 5 lat i
    > działa bezawaryjnie.

    > Jak widać na filmie, gdzie doszła jeszcze kompresja YT nr rejestracyjny
    > widoczny jest nawet z 20m. W oryginale nagrania widać jeszcze numer tego
    > przed busem. Na podglądzie lokalnym z monitora, ten bus na końcu jest
    > ledwie widoczny na monitorze poprawnie (numery).

    Zrobiłem prtscr z filmu na komputerze, bo YT dość mocno obniżyło jakość.

    https://zapodaj.net/b192314504557.png.html oczywiście doszła kompresja
    png. Jakby co mogę wystawić oryginał (avi), który jest lepszy :)

  • 43. Data: 2021-02-08 19:58:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/02/2021 19:50, LordBluzg(R) wrote:
    > https://zapodaj.net/b192314504557.png.html oczywiście doszła kompresja
    > png. Jakby co mogę wystawić oryginał (avi), który jest lepszy :)

    Jeśli chcesz porównywać to należało by zrzucić oryginalny strumień z
    kamery IP i strumień z rejestratora i porównywać. Obecnie na zdjeciu
    jest ... jakaś jakość. Tyle można ocenić.

    Oczywiście jeśli kamera analogowa to ... nie wiadomo co to zdjęcie ma
    dokumentować. Jakosc Hixxxx jest ok. Problem jest jak już wiesz że może
    być lepsza. Większośc suwerena nie wie.

  • 44. Data: 2021-02-08 21:21:04
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.02.2021 o 19:58, heby pisze:

    > Jeśli chcesz porównywać to należało by zrzucić oryginalny strumień z
    > kamery IP i strumień z rejestratora i porównywać.

    To kamera analogowa bo tak się przyjęło ją błędnie nazywać ale w sumie
    to kamera cyfrowa. Można to jedynie porównać na dobrym monitorze z
    kamerą IP gdzie kamera IP będzie już po kompresji/rekompresji a później
    porównać jakość nagrania z rejestratora i z kamery IP, która plik
    zrzuciła na dysk/kartę SD. Jak dla mnie, przy 2mpx kamerach różnicy nie
    ma nigdzie jedynie dochodzi dość duże opóźnienie w przypadku kamery IP
    (z powodu czasu na kodowanie i rozkodowanie) chociaż podgląd lokalny
    jest z zyskiem dla CVI (bezstratny).

    Ponieważ CVI w sumie to "inny analog" a nie czyste VGA to również
    transmisja cyfrowa i rejestrator musi być posredniczący. Nie da się tego
    obejrzeć bezpośrednio na monitorze.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/High_Definition_Compos
    ite_Video_Interface
    (polecam doczytać).

    > Obecnie na zdjeciu
    > jest ... jakaś jakość. Tyle można ocenić.

    Nie. Jakość jest umowna i spełniona. Ktoś ma wymagania że chce widzieć
    szczegół z 10m a inny że z 50m. Jedną kamerą to załatwisz ale drogo.
    Jeśli mu wystarczy 10m, to spełnisz ten warunek taniej. Problemem jest,
    co chcesz widzieć ale nie odpowiadaj mi że wszystko chcesz widzieć :> bo
    Ci odpowiem że chcę wszystkie piniondze :]

    > Oczywiście jeśli kamera analogowa to ... nie wiadomo co to zdjęcie ma
    > dokumentować.

    Ma dokumentować pojazdy na parkingu. To jej zadanie.

    > Jakosc Hixxxx jest ok. Problem jest jak już wiesz że może
    > być lepsza. Większośc suwerena nie wie.

    Wie ale wzrasta koszt kamery, rejestratora i dysku i to też wie. Jak nie
    wie to niech się doszkoli, że im wincyj tym drożej :)

  • 45. Data: 2021-02-08 21:27:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/02/2021 21:21, LordBluzg(R) wrote:
    > To kamera analogowa

    Ok, więc piszemy o różnych rzeczach. Ja zrezygnowałem z Hixxxx dlatego
    że pogarszał stumień *cyfrowy* z kamery onvif niepotrzebnie
    przepakowując go kiepskim sprzętowym enkoderem.

  • 46. Data: 2021-02-08 22:04:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.02.2021 o 21:27, heby pisze:

    > Ok, więc piszemy o różnych rzeczach. Ja zrezygnowałem z Hixxxx dlatego
    > że pogarszał stumień *cyfrowy* z kamery onvif niepotrzebnie
    > przepakowując go kiepskim sprzętowym enkoderem.

    Dlatego podlinkowałem wcześniej rejestrator BCS (rozmowa zaczęła się od
    rejestratora) bo z tego co wiem, to wydajna 4 rdzeniowa jednostka a
    Hixxxx to były totalne badziewia, które na oczy nie widziały systemów
    CVI a sam rejestrator BCS to hybryda, która obsługuje praktycznie
    wszystkie systemy (IP, AHD, HD-TVI, HD-CVI, ANALOG) co daje możliwość
    podpięcia dowolnej kamery i to za 370zł :)

  • 47. Data: 2021-02-09 14:49:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.02.2021 22:04, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    > wszystkie systemy (IP, AHD, HD-TVI, HD-CVI, ANALOG) co daje możliwość
    > podpięcia dowolnej kamery i to za 370zł :)

    Ale o czym Wy piszecie. Kodowanie, filtry, wszystkie overly (czas,
    nazwę, inne) ustawia się w kamerze (przez panel web kamery czy inny)
    bezpośrednio. Potem to trafia do rejestratora, który po prostu zapisuje
    te dane tagując je odpowiednio po informacji (od kamery) czy to
    "regular", "MD", "alarm" czy inne.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 48. Data: 2021-02-09 16:02:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > bezpośrednio. Potem to trafia do rejestratora, który po prostu zapisuje
    > te dane tagując je odpowiednio po informacji (od kamery) czy to

    Ale hebiego pytaj o podwójne kodowanie z kamer IP, tak sobie wymyślił i
    tak mu działało :)

  • 49. Data: 2021-02-09 20:07:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.02.2021 16:02, LordBluzg(R) wrote:
    > Ale hebiego pytaj o podwójne kodowanie z kamer IP, tak sobie wymyślił i
    > tak mu działało :)

    Ja mam prosty/tani rejestrator IP za te ~300zł który ma 8 kanałów przy
    czym każdy może przyjąć do 8Mpx i sumarycznie do 80Mbps na wszystkie
    razem. Przecież jakby to wszystko miał kodować do HEVC przy 25FPS jakiś
    układ w tym rejestratorze, to nie ma szans żeby to była taka puszka
    wielkości routera pobierająca 10W.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 50. Data: 2021-02-09 20:49:26
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > razem. Przecież jakby to wszystko miał kodować do HEVC przy 25FPS jakiś
    > układ w tym rejestratorze, to nie ma szans żeby to była taka puszka

    Zapomniałeś o rozkodowaniu najpierw, tak jak heby pisał :)