  • 181. Data: 2014-10-02 12:45:52
    Temat: Re: Myszy
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-02 12:27, Myjk pisze:
    > Thu, 02 Oct 2014 12:24:55 +0200, Maniek4

    > Najpierw to trzeba w ogóle dyskutować, a nie manipulować, zmyślać, dorabiać
    > coś co nie zostało napisane.

    > Strzelam że za tę wypowiedź Adaś w nagrodę
    > za dobre zachowanie wyliże ci jajka.

    Jak bede chcial znac Twoje zdanie to zwyczajnie spytam. Niestety to nie
    jest ta chwila, ale nie trac nadziei.

    Przy okazji - od dawna czujesz nieodparta potrzebe dzielenia sie ze
    swiatem pogladami, kiedy nikt o nie nie pyta?

    Pozdro.. TK

  • 182. Data: 2014-10-02 12:47:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-02 12:40, Adam pisze:

    > Znaczy kto - ja? Zobacz na statystyke i tego ile produkujesz znakow - jakies 10
    > x wiecej niz ja. Wiec kto tu ma problem? :-)

    Oj nie Ty. Przeczytaj jeszcze raz.

    Pozdro.. TK

  • 183. Data: 2014-10-02 12:49:32
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-02 12:42, Adam pisze:

    > Ah sory Maniek pomylilem Cie z myjkiem (post usunalem ale pewnie gdzies bedzie
    > jeszcze wisial) - za duzo rzeczy naraz robie i juz nie patrze kto pisze :-))
    > pozdr.

    Luuzik :-)

    Pozdro.. TK

  • 184. Data: 2014-10-02 15:19:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 02 Oct 2014 12:45:52 +0200, Maniek4

    > Jak bede chcial znac Twoje zdanie to zwyczajnie spytam.

    Nie musisz pytać. Od kiedy piszesz na forum publicznym,
    mam prawo DOWOLNIE skomentować twoje publiczne wypociny.

    Jeśli sobie tego nie życzysz, to nie pisz publicznie
    i porób sobie dobrze z Adasiem w prywatnym zaciszu.

    > Niestety to nie jest ta chwila, ale nie trac nadziei.

    Nie schlebiaj sobie i przypomnij, że to ty wszedłeś między wódkę a zakąskę
    przerywając moją dyskusję, a nie ja tobie.

    > Przy okazji - od dawna czujesz nieodparta potrzebe dzielenia
    > sie ze swiatem pogladami, kiedy nikt o nie nie pyta?

    Tak działa forum publiczne -- to też trzeba ci tłuamczyć?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 185. Data: 2014-10-02 15:20:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 Oct 2014 03:42:27 -0700 (PDT), Adam

    > za duzo rzeczy naraz robie i juz nie patrze kto pisze :-))

    Czyli jak zwykle...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 186. Data: 2014-10-02 15:43:42
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-09-28 o 22:39, k...@g...com pisze:

    >Jak duży pies to może nie umrze a tylko ciężko się rozchoruje.

    Na pewno nie umrze.

  • 187. Data: 2014-10-02 19:02:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-10-01 22:36, Maniek4 pisze:

    > Patrzac na dyskusje to wydaje mi sie, ze nikt z gory nie neguje
    > powiedzmy radykalnych metod w nieustepliwych przypadkach, a jedynie
    > mowimy, ze nie nalezy ich stosowac bez sprobowania innych najpierw.
    > Kupowanie obrozy tylko dla tego, ze pies wyje po nocy bez chocby
    > wstepnego wnikniecia w problem nie jest dobrym rozwiazaniem.
    >
    > Pozdro.. TK

    Tu masz 100% rację, tylko Ci się wydaje :)
    Wręcz przeciwnie, Adam pisze, że stosowanie obroży elektrycznej to są
    tortury dla psa, a do osoby, która zaproponowała takie rozwiązanie
    zwraca się: "Glupis jest jak but, szkoda mojej klawiatury.". Poza tym
    Adam twierdzi, ze każdego psa w bardzo łatwy sposób można wytresować,
    nauczyć odpowiednich zachowań stosując tylko i wyłącznie nagradzanie, co
    chyba sam uważasz za bzdurne twierdzenie.

    Ja zaś uważam, że obroża elektryczna jest tym samym co smycz czy zęby
    innego psa sprowadzające innego psa do tzw. parteru.
    Nie ma w niej przemocy, lecz typowe działania, do których pies jest
    przyzwyczajony od dzieciństwa. Dla takiego psa zęby suki, smycz czy
    obroża elektryczna niczym się nie różnią.
    Problem zaś polega na tym, że obroża elektryczna nie rozróżnia, kiedy
    pies szczeka w dobrej intencji, a kiedy w złej. Aby nauczyć go
    pożądanych przez człowieka zachowań, człowiek musi mieć kontrolę. Karać
    złe zachowania, a nagradzać dobre.
    Dlatego też obroża elektryczna - tak, ale tylko z pilotem w ręce
    właściciela psa lub z kablem ograniczającym obszar po jakim pies ma się
    poruszać. W przypadku ograniczenia terenu, pies bardzo szybko się uczy i
    po pewnym czasie obroża nie jest już potrzebna.

  • 188. Data: 2014-10-02 21:08:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 października 2014 19:02:43 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Adam twierdzi, ze ka�dego psa w bardzo �atwy spos�b mo�na wytresowa�,
    > nauczy� odpowiednich zachowa� stosuj�c tylko i wy��cznie nagradzanie, co
    > chyba sam uwa�asz za bzdurne twierdzenie.

    Zaprzeczyles wlasnie milionom wytresowanych w ten sposob psom. Poczytaj czym
    jest szkolenie pozytywne, cytuje przyklad:

    "DLACZEGO SZKOLENIE POZYTYWNE?
    1. Szkolenie pozytywne w odróżnieniu od tzw. tradycyjnego (opartego na technikach
    awersyjnych - zadawaniu psu dyskomfortu, a nawet bólu) bazuje na wzmacnianiu
    pozytywnych zachowań przy pomocy nagród, a wygaszaniu zachowań niepożądanych
    poprzez brak nagród."

    W szkoleniu pozytywnym NIE stosujemy kar cielesnych. Uwierz, ze to dziala i
    to jest obecnie na calym swiecie stosowana najlepsza metoda szkolenia.

    http://www.azorres.pl/index.php?sec=46
    http://www.czterylapy.info/

    Powtorze - tutaj NIE stosujemy kar. Nie masz tez racji jakoby suka uzywala
    zebow, czy robila "zejscie do parteru" w stosunku do mlodych. Widziales kiedys
    taka sytuacje? Na pewno nie - bo psy tak nie robia. Suka moze pchnac pyskiem
    mlodego, ew. warknac - na pewno nie sprowadzi go do parteru. Jedyne do czego
    uzywa zebow to do zlapania za kark i przeniesienia mlodego w inne miejsce.

    > Dlatego te� obro�a elektryczna - tak, ale tylko z pilotem w r�ce
    > w�a�ciciela psa

    Tu zgoda - chociaz ja uwazam ze jak juz wlasciciel jest obok to naprawde sa
    inne, lepsze metody zeby psa skorygowac. Trener mojego psa wystarczy ze na
    niego popatrzyl, a jak LEKKO podniosl glos to moj pies sie chowal za
    moimi nogami :-) Pies doskonale odczytuje reakcje i mimike twarzy wlasciciela
    - w wielu przypadkach nie trzeba geby otwierac zeby pies wiedzial co ma robic.

    Ale wracajac do sytuacji -> michas (myjk) chce zakladac ujadajacemu psu na noc
    obroze. I to jest chore. I caly czas o tym pisze/piszemy - nie o samej obrozy
    ale sposobie jej wykorzystania (zalozyc i isc spac).

    --
    Adam Sz.

  • 189. Data: 2014-10-02 21:36:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 02 Oct 2014 19:02:43 +0200, Uzytkownik

    > Dlatego też obroża elektryczna - tak, ale tylko z pilotem w ręce
    > właściciela psa

    To jest najlepsze wyjście. Problem w tym, że ta opcja nie zadziała jeśli
    właściciela nie ma w pobliżu.

    Oczywiście, można wziąć parę dni wolnego, wyjść z krzesłem i usiaść za
    drzwiami mieszkania i przez 8-10h psa "zdalnie" korygować jak zaczyna wyć
    (co bardziej prawdopodobne zachowanie w blokowisku) lub ujadać.

    Tylko pytam ponownie PO CO? Obroża automatyczna nie koryguje zachowania,
    wbrew temu co twierdzą przeciwnicy, za każde SZCZEKNIĘCIE (między innymi
    resetuje się po okreslonym czasie i pozwala jednak się psu "wypowiedzieć")
    -- a tylko jak zaczyna przeginać i po takim przegięciu też by już musiał
    otrzymać korektę od żywego wychowawcy...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 190. Data: 2014-10-02 21:39:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 października 2014 21:36:36 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > resetuje się po okreslonym czasie i pozwala jednak się psu "wypowiedzieć")

    Czyli dodatkowo wprowadza *niekonsekwencje*. Raz razi pradem, raz nie. Pies
    zwyczajnie zglupieje.

    --
    Adam Sz.