  • 1. Data: 2015-03-10 15:50:42
    Temat: Na elewacji zaczyna rosnąć mech
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam
    Są cztery budynki czteropiętrowe w Krakowie.
    Maja po siedem lat.
    Niestety od strony północnej pojawiła się jakiś czas temu zielony nalot,
    Prawdopodobnie mech- tak myśle.
    Są jakieś sposoby na to?

    Co dziwne ale tak gdzie ściana jest popielata tylko nalot jest w 70-80%
    A tam gdzie czerwona powiedzmy 20%
    Można to jakoś wytłumaczyć?

  • 2. Data: 2015-03-10 16:52:43
    Temat: Re: Na elewacji zaczyna rosnąć mech
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > Maja po siedem lat.
    > Niestety od strony północnej pojawiła się jakiś czas temu zielony nalot,

    Wybielacz :-)

    Taniej będzie kupić go w sklepie chemicznym - roztwór chloru.

    > Co dziwne ale tak gdzie ściana jest popielata tylko nalot jest w 70-80%
    > A tam gdzie czerwona powiedzmy 20%
    > Można to jakoś wytłumaczyć?

    Inna barwa to inna absorpcja promieniowania a więc inne nagrzewanie się
    ściany a mówiąc po ludzku najwidoczniej czerwony częściej jest suchy.

    Może być też tak że czerwony pigment ma jakiś dodatek który powoduje że tynk
    się bardziej elektryzuje - a więcej kurzu to więcej "gleby" dla grzybów.

    Ps. Jak to jakieś osiedle to nie wiem, czy pryskanie roztworem chloru za
    pomocą myjki ciśnieniowej jest dozwolone.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2015-03-10 23:21:34
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Bolko wrote:
> [...]
    > Są jakieś sposoby na to?
    >
    > Co dziwne ale tak gdzie ściana jest popielata tylko nalot jest w
    > 70-80% A tam gdzie czerwona powiedzmy 20%

    ściana chłonie wodę albo na nią pryska, zacieka, cokolwiek
    doraźnie podchloryn sodu odpowiednio rozcieńczony ( uważać na oczy,
    skórę i nie wdychać)