    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nadproża-jaka dobra wersja?
    Date: Mon, 22 Sep 2014 08:49:21 +0200

    W dniu 22.09.2014 o 01:02, szary pisze:

    > 1) Okna "ciepły montaż" - ostateczność(?)
    > 2) Okna ciepły montaż - z dodatkowym styro naokoło otworu
    > 3) Okna w warstwie ocieplenia -kotwy (TEN PRAWDOPODOBNY)
    > 4) Okna w systemie MOWO (~system 100zł/mb, + montaż 50zl/mb)

    ciepły montaż w sensie stosowanie tych taśm i uszczelnień to jak
    najbardziej, ale w połączeniu z wysunięciem okna na zewnątrz. Sam się
    zastanawiam ile wysuwać, czy całą szerokość ramy, czy tyle na ile
    pozwala konstrukcja okna, aby jeszcze było oparte tradycyjnie, czyli
    jakieś 3cm. W przypadku montażu klasycznego z lekkim wysunięciem to
    dodatkowo ciepły parapet (poprawcie mnie jeśli się mylę, ale przy
    całkowitym wysunięciu ramy styro elewacyjne dochodzi do ramy na całym
    obwodzie i ciepłego parapetu nie trzeba, a wręcz nawet chyba się nie da
    go zainstalować?)

    > B) Nadproża wylewane z cofnięciem (jak pod rolety)
    Ja nadproża wylewam razem z wieńcem, do szalunków wkładam 5cm styro,
    cały wieniec, wszystkie nadproża i słupy są dodatkowo izolowane i
    cofnięte do wewnątrz przez te 5cm styro.

    > I dodatkowa trudność! Żona nie może zdecydować się na jakiej wysokości maja
    > być okna i jak wysokie!
    ja wymurowałem na ~84cm bo tak najoptymalniej mi wychodziło z
    pustaków(3*24 + 1*12cm) jak dam ciepły parapet to okno powinno się zgrać
    z blatem kuchennym, jak nie dam ciepłego parapetu to będzie coś trzeba
    podkładać.

    Górę okna zrobiłem na ~228 znów przesądziło lenistwo, co by tylko nie
    docinać, więc nadproże opiera się na 9 i pół pustakach.

    > 2) zapewne najtańsza wersja.
    > Czy można otwór okienny obłożyć styro XPS np. 2..5 cm? Nie wiem czy kotwy da
    > się jakoś sensownie zamocować do BK przez dziury(?) w takim styro.

    też nad tym myślałem, ale zrezygnowałem, jakiś dodatkowy luz ten styro
    może wprowadzić, jak będzie wysunięte to powinno wystarczyć

    > 3) Czy w tym układzie robię nadproża jak chcę, nie martwiąc się mostkami,
    > czy beton (wylewane z betonu) nadproża jakoś jednak dodatkowo ocieplać?
    > ! I ile to kosztuje [realnie] za "mb"? materiał lub mat+robocizna ??

    Nie bardzo rozumiem o co Ci tu chodzi. Jak pisałem, ja w szalunek daje
    5cm styro. Styro objętościowo kosztuje mniej-więcej tyle samo co beton.

    > 4) Dla mnie kosmiczna cena ~100 zł/mb (~150 z robocizną), odpada, ale może
    > jakoś to podrobić?
    Dołączam się do pytania.

    > A) najprawdopodobniej takie wykonam, nie wiem, dać dwa mniejsze zbrojenia a
    > środkiem przedzielić cienkim styro by nadroże lub choćby kawałek folii
    > fundamentowej by beton nie miał połączenia na linii wewnątrz-zewnątrz?
    Mostek termiczny masz przy samej ramie okna, dawanie izolacji w środek
    nie ma sensu. Nadproże daj maksymalnie do środka domu, a od zewnątrz
    okładaj styro. O folii nawet nie myśl.

    > B) mam na myśli czy by w taka wnękę nie wstawić styro na styku z rama okna
    > od góry i ew. może dzieci kiedyś uprą się na rolety (lub kupiec domu).
    Zwał jak zwał - daj styro od zwewnątrz

    > C) wstąpiłem po drodze do hurtowni, powiedział mi 30zł/mb/szt (?!) belek
    > (czy to L19 czy kwadrat), nie wiem - w OBI leżały chyba ~2m za 25 zł - fakt,
    > nie wyglądały zbyt solidnie, ale kto wie co tam w jakiej siedzi.
    > To po ile w końcu te [sensowne] belki L19 chodzą?
    http://lubar.pl/images/Cenniki/cennik%20lubar%200404
    2014.pdf
    tam masz cennik, od tego spokojnie kilkanaście procent można urwać.

    > D) Jak ciąć belki od terivy (tarcza diamentowa nie uszkadza się napotykając
    > stal? - co prawda to "diament" ale ..)
    >
    > -----------------
    >
    > 1/ Najbardziej kusi mnie wykonanie nadproży z belek teriva (nie wiem jeszcze
    > jak kosztowo wychodzi (ma strop mono)), dwie belki obok siebie, przedzielone
    > cienkim styro lub folią by były ciepnie _jakkolwiek_ oddzielone. Zalane
    > betonem z betoniarki. Od zewnątrz 2..4 cm wsadzone styro tzn. lekko cofni
    > ety beton, od spodu tych belek też 2..4 cm styro.

    Nie kombinuj, albo daj coś co zostało na nadproża zaprojektowane, albo
    wylej je z betonu. Teriva cenowo podobna do L19 a trzeba dużo więcej
    betonu w nią wlać.

    > 2/ Okna zamocowane w warstwie ocieplenia, tylko .. za te kotwy liczą sobie
    > chyba też kosmicznie? Kupić tylko kilka (na doły), resztę dorobić
    > chałupniczo z płaskowników i ..pewnie stracę gwarancję na okna + sam musze
    > sobie założyć? Spoko, i tak wszystko robię sam ;)

    no takie coś tez by mnie interesowało... czekam na komentarze w tej kwestii.