  • 11. Data: 2011-04-28 10:16:39
    Temat: Re: Najpierw tynkować czy robić podłogi???
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-27 15:05, Kadar pisze:

    > Dlaczego gladzi nie mozna dawac na cementowo-wapienne?
    >
    > KADAR

    Nie pisałem, że nie można dawać, a tylko byś rozważył (koszty, czas).
    Ale jak Ci już niżej napisali ponoć tynki nie są najlepsze ja nie mam
    gipsowych i nie mam opinii poza ogólną wiedzą. Choć gips ma spore
    zalety, to może faktycznie wygląda ok tylko na początku.

    Osobiście wszystko mam otynkowane cementowo-wapiennym - zaleta
    faktycznie jest to wytrzymałe i twarde - gładzi wapiennej nie mam robił
    mi teściu, a on o gładzi wapiennej nie słyszał - ja zresztą na tamten
    czas też nie. Na części ścian mam potem gładź gipsową zrobioną. Choć
    chyba się zbyt pośpieszyłem bo dom pęka i siada za parę lat będę
    gipsował na nowo.

    Za to ciekawie wygląda połączenie gładzi z tynkiem c-w i sztukaterii
    styropianowej.

    Ariusz

  • 12. Data: 2011-04-28 11:28:02
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 27 Kwi, 06:15, hk <h...@k...pl> wrote:

    > I wydaje mi się, że lepiej zrobić najpierw tynki a potem dopiero ułożyć
    > izolację na podłodze, styropian i zalać podłogi... Bo się naczytałem że
    > drabina tynkarza albo spadający młotek (młotkiem tynkują?) dziurę w
    > podłogówce może zrobić (może?).

    Słusznie. Tynkarze młotkiem nie tynkują, ale młotkiem dobijają
    odstające kable, zwłaszcza skrętki, koncentryki i tym podobne.
    Rechocąc przy tym złowrogo. Poza tym, zawsze może spaść z drabiny
    wiadro z zaprawą...

    > Czy rury od kaloryferów bardzo by przeszkadzały tynkarzom? I czy Wasi
    > tynkarze bardzo marudzili jak musieli tynkować najpierw całość a potem
    > poprawki (kaloryfery, jakieś dojścia)?

    Rury CO, podłogówka i tym podobne warto zostawić na po tynkach,
    podejścia do grzejników zatynkować potem to już nie jest duży problem,
    zwłaszcza przy grzejnikach dolnego zailania. Natomiast wszelkie inne
    instalacje, jak bardzo chcesz, zawsze możesz pozasłaniać. U mnie
    wykonałem proste zabezpieczenia ze stempli i odpadów desek
    poszalunkowych:

    https://picasaweb.google.com/lh/photo/abgt9fq076OP6t
    Zhi8fq42SgeuvHRrT5CauCE7mLkLM?feat=directlink

    ale szczerze mówiąc, nie wiem, czy one tak naprawdę były potrzebne.

    > I jeszcze jedno - jak się daje tynki cementowo-wapienne i na to gładź -
    > to trzeba długo czekać pomiędzy - czy daje się od razu?

    Zrób dobre tynki C-W z gotowej mieszanki i daruj sobie gładź, bo nie
    będzie potrzebna.

    > PS tynki pod płytki to chyba nie muszą być tip-top w sensie gładkości?

    Nawet lepiej jak są zrobione na ostro.

    J.

  • 13. Data: 2011-04-29 07:54:53
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > https://picasaweb.google.com/lh/photo/abgt9fq076OP6t
    Zhi8fq42SgeuvHRrT...

    A propos tego co na zdjeciu. Pieknie poprowadzone przewody z kolankami
    na rogach. Czy nie lepiej by bylo nie laczyc tylko puscic jako jedna
    nitke takiej rury i ja wyginac?

    KADAR

  • 14. Data: 2011-04-29 20:26:42
    Temat: Re: Najpierw tynkowac czy robic podlogi???
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

    > A propos tego co na zdjeciu. Pieknie poprowadzone przewody z kolankami
    > na rogach. Czy nie lepiej by bylo nie laczyc tylko puscic jako jedna
    > nitke takiej rury i ja wyginac?

    To sa rury PP, zgrzewane, tego sie nie wygina.
    Ale i w tym systemie, prawdopodobienstwo rozszczelnienia sie polaczenia jest
    bliskie zeru, juz chyba szybciej sama rura strzeli, niz zgrzew.
    Ta instalacje sam zgrzewalem, robiac to pierwszy raz w zyciu, a poniewaz
    jestem z tych, co wola dotknac, zeby uwierzyc, jeden z pierwszych swoich
    zgrzewów rozcialem z ciekawosci, wyglada toto tak:

    https://picasaweb.google.com/lh/photo/33DGhEnqf659ER
    0KKngIOhcI3NA1Uz6pUW5Fd8tHCO4?feat=directlink

    Jak widac, obie czesci tworza wlasciwie jednolity material, z bardzo trudnym
    do wypatrzenia rozgraniczeniem - ta wlasnie próba przekonala mnie do
    zgrzewanego PP ostatecznie.

    J.

  • 15. Data: 2011-05-04 08:13:18
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-29 22:26, Jarek P. pisze:

> [...]
    >

    > Jak widac, obie czesci tworza wlasciwie jednolity material, z bardzo
    > trudnym do wypatrzenia rozgraniczeniem - ta wlasnie próba przekonala

    A czym to ciąłeś - samo cięcie mogło dodatkowo zgrzać (stopić) elementy.
    Generalnie wszystko może się popsuć lub być źle zrobione.

    Ariusz

  • 16. Data: 2011-05-07 21:19:37
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A czym to ciąłeś - samo cięcie mogło dodatkowo zgrzać (stopić) elementy.

    Piłką do metalu. Ale miałem i kolanko, rozcięte na gładko przy pomocy
    siekiery :)

    > Generalnie wszystko może się popsuć lub być źle zrobione.

    Oczywiście, ale w przypadku PP, przy zachowaniu jedynie naprawde prostych
    zasad, zchrzanienie połączenia jest naprawdę trudne.

    J.

  • 17. Data: 2011-05-13 08:10:38
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 27.04.2011 09:33, enemyunknown wrote:

    > A ten bardzo drobny piasek do tego to skąd wziąć? W żwirowniach raczej
    > nie mają takiego wynalazki.
    > Gdzieś w workach?

    Nie wiem skad bral wykonawca, to byl taki mocno zolty, wiec pewnie kopany.

    > W ogóle dużo go potrzeba? Ciężka to robota?

    Robi sie taka smietane, naciagasz blacha a potem filcujesz - paca z
    filcem maczana w wodzie. Jak masz juz tynk wyprowadzony jako taki to
    idzie bardzo latwo.