  • 61. Data: 2012-03-30 07:04:16
    Temat: Re: Największe absurdy, śmieszne...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.03.2012 07:06, Jackare pisze:

    > i wtedy na tym urwanym N pojawi się dziwne napięcie, wywołane tym że
    > różne neonówki z wyłączników, i standby'e ze sprzętów bedą chciały
    > zamknać obwód, wywoła to chwilowy przepływ prądu przez jednofazowy rcd,
    > ale tylko żyłą L co wystarczy do jego wyzwolenia.

    A dlaczego niby tylko L?

    Będziesz mieć normalną fazę idącą przez L i "pływające zero" idące przez
    N - to jest ten sam obwód, więc co za różnica dla różnicówki gdzie jest
    poziom odniesienia do fazy?

  • 62. Data: 2012-03-30 07:06:25
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    wiadomości news:4f743691$1@news.home.net.pl...

> [...]

    wywoła to chwilowy przepływ prądu przez jednofazowy rcd, ale tylko żyłą L co
    Nie zawsze tak się stanie, ale w obwodach na których wiszą urządzenia o
    stałych niewielkich poborach jest duża szansa by się tak stało, co w
    przypadku rdc 3f niekoniecznie musi miec miejsce ze względu na specyfikę
    urzadzeń zasilanych trójfazowo lub dwufazowo

  • 63. Data: 2012-03-30 10:54:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Plumpi wrote:

    > Problem jest tylko wtedy, kiedy na zacisku różnicówki schodzi się 2 lub
    > 3 przewody N z których każdy stanowi obwód zasilany z innej fazy.

    A dlaczego miałyby się schodzić? Partanina? tam się przecież
    zwykle podłącza mosiężną listwę N i dopiero do niej doprowadza
    przewody z poszczególnych obwodów.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 64. Data: 2012-03-30 19:11:09
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > A dlaczego miałyby się schodzić? Partanina? tam się przecież
    > zwykle podłącza mosiężną listwę N i dopiero do niej doprowadza
    > przewody z poszczególnych obwodów.

    A skąd ja to mam wiedzieć jakimi przesłankami kierują się ci co tak montują?
    Pytaj tych, którzy tak robią.

  • 65. Data: 2012-03-31 11:46:41
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    wiadomości news:4f754cdf$1@news.home.net.pl...

    > A dlaczego niby tylko L?

    bo popłynie chwilowo przez L i nie odpłynie przez N co spowoduje wyzwolenie
    rcd

  • 66. Data: 2012-03-31 12:01:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.03.2012 11:46, Jackare pisze:

    > bo popłynie chwilowo przez L i nie odpłynie przez N co spowoduje
    > wyzwolenie rcd

    Moment, moment, dlaczego uważasz, że nie odpłynie?

    Nie będzie miał innej drogi!

  • 67. Data: 2012-03-31 16:20:42
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości

    > bo popłynie chwilowo przez L i nie odpłynie przez N co spowoduje
    > wyzwolenie

    W tym przypadku RCD nie zadziała, ponieważ wartości prądów w przewodach L i
    N będą takie same.

  • 68. Data: 2012-04-02 12:09:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Plumpi wrote:

    > A skąd ja to mam wiedzieć jakimi przesłankami kierują się ci co tak
    > montują?
    > Pytaj tych, którzy tak robią.

    Debeściaki. Cóż, oszczędzać też trzeba z głową...

    Pozdrawiam, Piotr