  • 21. Data: 2015-07-06 23:49:01
    Temat: Re: Naświetlacz/reflektor halogen vs. LED
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sprawdź na czym polega pomiar PMPO i będziesz wiedział.

  • 22. Data: 2015-07-07 00:24:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mógłbyś rozwinąć temat efektu stroboskopowego we współczesnych świetlówkach.
    Kabaarety w tv są tak chujowe że oglądać nie idzie. A wiadomo że człowiek do życia
    tak jak powietrza do oddychania potrzebuje smiechu.

  • 23. Data: 2015-07-07 07:10:53
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-07-06 o 14:13, Kżyho pisze:
    > 2 z tych lamp będą oświetlały "podjazd" gdzie czasem chciałbym mieć
    > możliwość pomajstrowania czegoś przy samochodzie, jak już będzie
    > ciemniej. Więc zależałoby mi na dosyć dobrym oświetleniu. Dlatego boję
    > się, że 150 W to właśnie może być za mało.

    ja miałem halogeny 150W i właśnie ze względu na przepalanie żarnika
    kupiłem LED20W - świeci równie dobrze, przy aucie tam grzebię, 5m dalej
    robię imprezy i dodatkowego oświetlenia nie włączam ;)

    Łukasz

  • 24. Data: 2015-07-07 07:39:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 lipca 2015 16:31:36 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Oj chyba nie!
    >
    > Hint: efekt stroboskopowy ...
    Rozwiń proszę w czym widzisz problem?

  • 25. Data: 2015-07-07 08:25:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Sprawdź na czym polega pomiar PMPO i będziesz wiedział.
    Nie ma czegoś takiego, jak "pomiar PMPO".
    To jest zwykły chłyt maketnigowy.
    Jacek

  • 26. Data: 2015-07-07 08:49:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-07-07 00:24, Zenek Kapelinder wrote:
    > Mógłbyś rozwinąć temat efektu stroboskopowego we współczesnych świetlówkach.
    Kabaarety w tv są tak chujowe że oglądać nie idzie. A wiadomo że człowiek do życia
    tak jak powietrza do oddychania potrzebuje smiechu.

    Ojtamojtam! Jeśli chodzi o współczesne (z przetwornicami) świetlówki to
    faktycznie mnie poniosło :-)

    Ale żeby zaraz robić z tego aferę ...

    Piotrek

  • 27. Data: 2015-07-07 16:02:15
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 lipca 2015 14:13:49 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > zobaczyć na ile mocno to świeci.
    > 3. lampa mogłaby być słabsza, bo ma tylko oświetlać ścieżkę z boku domu

    Nie tędy droga.

    Nawet jak będziesz miał 2 sztuki mocnego oswietlenia to i tak będziesz miał cień i
    albo nie będziesz w niektórych miejscach nic widział albo będziesz musiał autem
    kręcić albo te lampy przenosić.

    Zamontuj sobie dwie 150W lampy i niech robią za ogólne oświetlenie aby sie nie
    przewrócić.
    A do naprawy auta sobie skombinuj dwie sztuki opraw świetlówkowych (takie rurowe) na
    stojakach.
    One pozwolą ci podziałać i przy silniku i w kabinie bez robienia księżycowych cieni.

    A w praktyce i tak jeszcze żarówkę na kablu będzesz musiał mieć żeby sobie poświecić
    w zakamarki.

    Pozdrawiam
    Łukasz Sczygiel

  • 28. Data: 2015-07-08 12:40:01
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-07-07 o 16:02, s...@g...com pisze:
> [...]
    cieni.

    > A w praktyce i tak jeszcze żarówkę na kablu będzesz musiał mieć żeby sobie

    Nie no, to ja to wszystko wiem, że i tak będzie trzeba doświetlić z
    drugiej strony. Ale jednak co stosowną ilość światła głównego będę miał,
    to jednak moje.
    Przemyślę jednak, ale tak czy owak LEDy chyba odpadają.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 29. Data: 2015-07-08 12:42:03
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-07-06 o 16:47, Jeffrey pisze:
    > jeśli to ma chodzić dłuższy czas ( nie na czujniku ruchu tylko cały
    > wieczór ) to bym się wcale nie ładował w halogany
    > stosowałem metalohalogeny na budowie i porównawczo 400W metalohalogen
    > daje więcej światła niż 1000w halogen

    Czym się różnią w sumie te metalohalogeny od "zwykłych" halogenów?
    Bo tak sobie patrzę na to i widzę, że mają zazwyczaj co najwyżej większą
    obudowę trochę i... dużo wyższą cenę ;)
    Jakieś inne żarniki? System chłodzenia, żeby były trwalsze czy co?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 30. Data: 2015-07-08 17:24:04
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 8 lipca 2015 12:41:42 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > obudowę trochę i... dużo wyższą cenę ;)
    > Jakieś inne żarniki? System chłodzenia, żeby były trwalsze czy co?

    Meta halogeny dzialaja na zasadzie wyładowania elektrycznego a nie żażenia.
    Tam zamiast drucika jest zestaw elektrod i iskra.
    Cene podbija sterownik tego palnika.

    --
    Lukasz Sczygiel